וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים למען שחרור מנגיסטו חסמו את מעבר ארז: "מצבו הנפשי קשה"

27.8.2015 / 9:50

אילן, אחיו של הצעיר המוחזק זה כשנה בידי חמאס, הגיע עם עוד כ-20 איש לגבול רצועת עזה במטרה לעורר מודעות: "מצבו הנפשי קשה, הוא לא מקבל טיפול". בדואי מרהט שהגיע לתמוך: "אמו מחכה לו, לא יכול להיות שיחזיקו אזרח חולה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

כ-20 מפגינים חסמו הבוקר (חמישי) את מעבר ארז במחאה על החזקתו של אברהם מנגיסטו בידי חמאס זה כשנה ובקריאה למען שחרורו המידי. בין המפגינים גם אחיו של הצעיר מאשקלון, אילן מנגיסטו, שטען כי על הארגון לשחרר את אברהם בשל מצבו הנפשי הקשה. האח אף דיבר עם פלסטינים שהיו במחסום ודרש מהם להפעיל לחץ על חמאס כדי לזרז את שחרורו.

"אנחנו בעד חופש תנועה לכל מי שזקוק לטיפול, גם פלסטיני וגם ישראלי, אבל לא יכול להיות שאח שלי, שנמצא במצב נפשי קשה, לא מקבל טיפול ראוי ואנחנו לא מתעדכנים לגבי מצבו", אמר אילן מנגיסטו. "מנגד, מוחמד עלאן מקבל טיפול בבית החולים בעיר שבה אנחנו גרים, ואחי יושב כשמצבו לא טוב ומוחזק בשבי. אנחנו מקווים שחמאס ישחרר אותו במהירות בשל מצבו".

להפגנה הגיע גם בדואי תושב רהט, שתמך בשחרורו של מנגיסטו לאלתר. "לאברה יש אימא שמחכה לו והוא במצב לא טוב, לא יכול להיות שיחזיקו אזרח חולה בשבי. אני לא מפחד להגיד את דעתי, לא מדובר בחייל שהלך למלחמה, אלא באזרח שיש לו בעיות, שעכשיו מוחזק בשבי. צריך לשחרר אותו מיד", אמר.

המפגינים חסמו תחילה את הכביש ולאחר מכן את שער הכניסה למחסום. במקום הפגינו בני משפחה, חברים, בני העדה האתיופית וחברי התנועה הקיבוצית.

לקריאה נוספת:
קצין בכיר במטכ"ל: "לא ברור אם מנגיסטו חי או מת"
הנייה: ללא שחרור עצורי עסקת שליט, לא ננהל מו"מ על השבויים
בכיר חמאס: מנגיסטו חייל, נשבה במהלך מבצע "צוק איתן"

בני משפחה ופעילים מפגינים למען שחרורו של אברהם מנגיסטו מול מעבר ארז, אוגוסט 2015. שי מכלוף
לשחרר את מנגיסטו בשל מצבו הנפשי. המפגינים חוסמים את מעבר ארז, הבוקר/שי מכלוף

בשבוע שעבר הפגינו פעילים חברתיים לצד משפחתו של מנגיסטו מחוץ לכלא הדרים שבשרון במקביל לביקורי משפחות של אסירים ביטחוניים פלסטינים. לדברי המארגנים, זהו צעד ראשון מתוך שורת פעולות מחאה, שיתמקדו במישור ההומניטרי.

"לא ייתכן שאחי יהיה בשבי והאסירים פה ישבו, ישתו ויאכלו על חשבון משלם המסים", אמר בשבוע שעבר האח אילן. "הגיע הזמן שחמאס ישחרר את אחי, הוא לוקה בנפשו והיום אנחנו מתחילים את המאבק לשחרורו. הם מבינים שזה לא הומניטרי להחזיק אסיר לוקה בנפשו, אבל אחת מהטענות זה שהוא לא נמצא אצלם. הם מעדיפים לחכות, להתמקח ולהציב דרישות".

מפגינים למען שחררו של אברהם מנגיסטו חסמו את מעבר ארז: "מצבו הנפשי קשה". מערכת וואלה!
"חמאס מעדיף לחכות, להתמקח ולהציב דרישות". ההפגנה, היום/מערכת וואלה!

מנגיסטו חצה את הגבול בספטמבר אשתקד דרך הגבול הימי עם רצועת עזה ומאז נעלמו עקבותיו. מקורות שונים מסרו למשפחה כי למרות הגרסאות השונות שהשמיע הארגון על כך שמנגיסטו שוחרר ועבר את הגבול למצרים, הוא אכן נמצא בעזה ומוחזק בידי חמאס.

בני משפחה ופעילים מפגינים למען שחרורו של אברהם מנגיסטו מול מעבר ארז, אוגוסט 2015. שי מכלוף
המפגינים בסמוך למחסום ארז, הבוקר/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully