וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקשי מקלט שישוחררו מ"חולות" - לא יורשו להיכנס לתל אביב ואילת

לאחר שבג"ץ הורה על שחרורם של 1,200 מבקשי המקלט אשר שוהים יותר משנה במתקן, נאסרה עליהם הכניסה לשתי הערים, מחשש לריכוז אוכלוסייה גדול. כמו כן, נבחנת אפשרות להטלת מגבלות נוספות על המשוחררים

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, עריכה: מתן חדד

משרד המשפטים אישר היום (ראשון) כי 1,200 מבקשי מקלט השוהים במתקן "חולות" וצפויים להשתחרר השבוע – לא יורשו להיכנס לתל אביב ואילת. מבקשי המקלט השוהים במתקן יותר משנה, ישתחררו לאחר שבג"ץ הורה על שחרורם בפסק דין שניתן לפני כשבועיים במסגרת עתירת ארגוני זכויות אדם נגד תיקון החוק למניעת הסתננות. נוסף על האיסור כניסה לשתי הערים, נבחנות מגבלות נוספות שיוטלו על המשוחררים. זאת, על מנת למנוע ריכוזם בערים שבהם כבר שוהים מבקשי מקלט נוספים.

לפני כשבועיים פסל בג"ץ באופן חלקי את התיקון לחוק למניעת הסתננות ברוב של שמונה שופטים לעומת אחד. בהחלטתו קבע כי החזקה של המסתננים במתקן "חולות" במשך 20 חודשים איננה חוקתית וכי יש לקצר את תקופת המאסר. "פתרון שבו כרוכה שלילת זכויותיהם של אנשים למשך פרקי זמן כה ארוכים – איננו מידתי", נימקה ראשת הרכבת השופטים נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. השופטים הודיעו כי למדינה יינתנו שישה חודשי הסתגלות למימוש פסק הדין ולצורך חקיקה מחודשת של הסעיף. דעת המיעוט בפסיקה הייתה של השופט ניל הנדל. עם זאת, אישר בג"ץ את החלק הראשון של החוק שמאפשר כליאה במשך שלושה חודשים למסתננים חדשים שייתפסו, בטענה כי מדובר בתקופה שעומדת במבחן החוקתיות.

עוד בוואלה! NEWS:
"הזמן הטוב ביותר לתקוף באיראן היה בין 2011 ל-2012"
מרמת השרון ועד יצהר: צווים מנהליים הוצאו לתשעה צעירים
צפו בקבלת הפנים הצוננת לחולדאי בצומת מעריב: "מתמוטטים פה"

מבקשי מקלט בדרום תל אביב, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"אין להשלים עם הגבלת חירות המסתננים". מבקשי מקלט בדרום תל אביב/ראובן קסטרו

נאור כתבה בפסיקת בג"ץ כי כליאתם של המסתננים אמנם תסייע למיגור התופעה, אך החוק מאפשר לעשות כן במשך תקופה ארוכה מדי. "השמתם של מסתננים במרכז שהייה עשויה לסייע בצמצום תופעות שליליות הקשורות בהגירה, אולם אין להשלים עם הגבלת חירות המסתננים השוהים במרכז השהייה למשך תקופה כה ארוכה, גם אם ניצבת ביסודה תכלית ראויה. הרף שנקבע אינו מידתי ודינו להתבטל", נימקה.

החוק עורר סערה רבה, הן בקרב השרים וחברי הכנסת והן בקרב הציבור. ביום רביעי האחרון כמה עשרות פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) הפגינו בדרום תל אביב נגד פסיקת בג"ץ. בראשות המפגינים עמדו פעילי הימין עו"ד איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי, וצעקו: "די לדיקטטורת בג"ץ, בג"ץ זו לא דמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully