וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי להב"ה הפגינו בדרום תל אביב: "די לדיקטטורת בג"ץ"

20.8.2015 / 1:33

הפעילים מחו על החלטת בג"ץ, לפיה כליאת מבקשי מקלט למשך 20 חודשים איננה חוקתית, והגיעו למקום כשהם עטויים גלימות כתומות כדי לשוות לעצמם מראה של שבויי דאעש. במקום פרץ עימות בינם לבין אנשי ארגוני הסיוע

צילום: יותם רונן, עריכה: קשת סידי

כמה עשרות פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) הפגינו אמש (רביעי) בדרום תל אביב נגד פסיקת בג"ץ מלפני כשבוע, לפיה החזקת מבקשי מקבלת במתקן "חולות" למשך 20 חודשים אינה חוקתית. בראשות המפגינים עמדו פעילי הימין עו"ד איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי, וצעקו: "די לדיקטטורת בג"ץ, בג"ץ זו לא דמוקרטיה".

מאי גולן, תושבת השכונה, הגיעה למקום יחד עם כמה פעילי להב"ה כאשר הם לבושים בגלימות כתומות ושלשלאות לגופם, כאשר הם מנסים לשוות לעצמם מראה של שבויי ארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש). המפגינים צעקו: "סודאנים לסודאן, די להפקרות בדרום תל אביב, די לגזענות של בג"ץ". מנגד, הגיעו למקום כמה פעילים מארגוני הסיוע למבקשי המקלט, וקראו: "צאו לנו מהשכונה ומהבית, גזענים וחשוכים – הביתה".

הפגנה של תושבי דרום תל אביב נגד החלטת בג"ץ שישוחררו מסתננים, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הפגנה נגד החלטת בג"ץ בתל אביב, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

בהחלטו מהשבוע שעבר, פסל בג"ץ באופן חלקי את התיקון לחוק למניעת הסתננות ברוב של שמונה שופטים לעומת אחד. בהחלטתו קבע כי החזקה של המסתננים במתקן "חולות" במשך 20 חודשים איננה חוקתית וכי יש לקצר את תקופת המאסר. "פתרון שבו כרוכה שלילת זכויותיהם של אנשים למשך פרקי זמן כה ארוכים – איננו מידתי", נימקה ראשת הרכב השופטים נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. השופטים הודיעו כי למדינה יינתנו שישה חודשי הסתגלות למימוש פסק הדין ולצורך חקיקה מחודשת של הסעיף. דעת המיעוט בפסיקה הייתה של השופט ניל הנדל.

עם זאת, בג"ץ אישר את החלק הראשון של החוק שמאפשר כליאה במשך שלושה חודשים למסתננים חדשים שייתפסו, בטענה כי מדובר בתקופה שעומדת במבחן החוקתיות. זאת ועוד, נקבע כי מבקשי מקלט השוהים במתקן "חולות" במשך 12 חודשים ויותר ישוחררו בתוך 15 יום, ואלו השוהים במקום פחות מכך ישוחררו בתום שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully