וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרמת השרון ועד יצהר: צווים מנהליים הוצאו לתשעה צעירים

23.8.2015 / 14:02

ברקע המאבק בטרור היהודי, חולקו הצווים לצעירים מכל רחבי הארץ במהלך היממה האחרונה, כשחלקם אוסרים כניסה לשטחי יהודה ושומרון וחלקם מטילים על הצעירים מעצר בית לילי. "מסר לצעירים שאין דמוקרטיה"

צילום: ערן גילווארג, יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל

(פרקליטו של העציר המנהלי אביתר סלונים: "הוא לא מסוכן לביטחון המדינה")

המאבק בטרור היהודי: תשעה צווים מנהליים חולקו במהלך היממה האחרונה לשמונה צעירים ברחבי הארץ. חלק מהצווים אוסרים על כניסה לשטחי יהודה ושומרון וחלקם מטילים על הצעירים מעצר בית לילי. הבוקר (ראשון) נמסרו חמישה צווים - אחד מהם לתושב רחובות בן 17, שהורחק מיהודה ושומרון לתקופה של חצי שנה. כמו כן, נאסר עליו ליצור קשר עם כמה גורמים.

מוקדם יותר הוצא צו הרחקה מנהלי לצעיר בן 21, תושב קריית ארבע, שעליו נאסרה הכניסה לשטחי יהודה ושומרון, למעט כניסה לביתו. שלושה צווי הגבלה נוספים הוצאו לתושב המאחז גאולת ציון שבגוש שילה, נשוי ואב לילדים, ולשני קטינים - אחד מתגורר במאחז בבנימין והשני במאחז עמונה.

עוד בוואלה! NEWS:
העדות הבעייתית של ניצב אדרי שגרמה לוועדת שליסל לבצע השלמות
נער נכה נשכח ברכב הסעות כל הלילה בירושלים; מצבו קל
כך רקמו כוח העילית האיראני והג'יהאד האיסלאמי את הירי לצפון

אביתר סלונים ומאיר אטינגר. ערן גילווארג, עיבוד תמונה
"שר הביטחון מעביר מסר שאין דמוקרטיה". אביתר סלונים ומאיר אטינגר/עיבוד תמונה, ערן גילווארג

במהלך הלילה פשטו כוחות משטרה על ישיבת עוד יוסף חי וגבעת קומי אורי ביצהר ומסרו צווי מעצר בית ליליים מנהליים לשני נערים תושבי בת עין ואלון שבות לתקופה של חצי שנה. נוסף על כך, על השניים נאסר לשהות ביהודה ושומרון, למעט בבתי הוריהם, ואחד מהם הורחק גם מירושלים. נאסר עליהם יצירת קשר עם כמה מחבריהם.

שני הצווים הראשונים נשלחו אמש לצעיר המתגורר במעלה אדומים ולצעיר תושב רמת השרון. הצו של שניהם הוא צו כולל, האוסר כניסה לשטחים, מטיל עליהם מעצר בית לילי ואף מונע מהם ליצור קשר עם כמה מחבריהם. על תושב מעלה האדומים נאסרה גם הכניסה לירושלים, למעט לביתו.

"שר הביטחון מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה"

"שר הביטחון מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה. במעשיו הוא מעביר מסר לצעירים שאין דמוקרטיה ומעודד אותם לעבור על החוק, שהרי אין כתבי אישום והליך הוגן", אמר עו"ד איתמר בן גביר, המייצג חלק מהצעירים. גם אמש הוא תקף את שר הביטחון משה יעלון וטען: "זו המשך ההשתוללות של שר הביטחון, ולצערי הצעדים הללו לא מרגיעים את השטח אלא רק תורמים לתסיסה ופגיעה במרקם החיים העדין ביהודה ושומרון".

"המערכת נמצאת בלחץ חסר תקדים ופועלת באמצעים פסולים נגד מתיישבים העוסקים בישוב הארץ", נמסר מארגון "חוננו", שמייצג אף הוא חלק מהצעירים. "אנו עדים לעלייה דרמטית בחומרה ובהיקף הוצאת הצווים המנהליים, דבר אשר פוגע קשות בזכויותיהם של מקבלי הצווים".

בשבוע שעבר הוצאו שני צווים מנהליים נוספים בהמלצת השב"כ לשני פעילים. הצווים כוללים הגבלות שונות, שבהן הגבלת אזור מגורים, הגבלת תנועה בשעות הלילה והרחקה מאזור יהודה ושומרון. בין היתר, מתוך כוונה להרחיקם ממאחזים בלתי חוקיים כדוגמת מאחז "הבלאדים", שממנו יצאו לביצוע הפיגועים.

בתחילת החודש חתם יעלון על שני צווי מעצר מנהליים לחצי שנה לפעילי הימין אביתר סלונים ומאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, במסגרת מעורבותם בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית. הצווים הוצאו בהמלצת שב"כ, ומומשו דקות ספורות לפני תחילת דיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בנצרת. זאת, כנראה, בשל חשש המשטרה כי בית המשפט יורה על שחרורם.

(עדכון ראשון: 10:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully