וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שמשתתף במצעד בבירה נלחם באל": הוגשה הצהרת תובע נגד שליסל

20.8.2015 / 11:54

המשטרה השלימה את חקירתה בעניינו של הדוקר ממצעד הגאווה בירושלים. בכניסה לבית משפט השלום בירושלים אמר כי "מי שצועד במצעד נלחם נגד הקדוש ברוך הוא". כתב אישום הכולל עבירות רצח ושישה ניסיונות רצח יוגש נגדו ביום שני הבא

עריכה: ניר חן

המשטרה הגישה הבוקר (חמישי) הצהרת תובע נגד ישי שליסל, שדקר למוות את הנערה שירה בנקי בת ה-16 במצעד הגאווה בירושלים בחודש שעבר ופצע משתתפים נוספים. בכניסה לבית משפט השלום בירושלים אמר שליסל: "עם כל הצער הגדול, צריך לדעת שמי שצועד במצעד הגאווה בירושלים נלחם נגד הקדוש ברוך הוא". מעצרו הוארך בחמישה ימים. כתב האישום נגדו יוגש ביום שני הבא ויכלול עבירות של רצח ושישה ניסיונות רצח נוספים.

אתמול נקבע כי שליסל כשיר לעמוד לדין. זאת, לאחר שעבר הסתכלות פסיכיאטרית נוספת ושלא שיתף פעולה בהסתכלות הראשונה שאליה נשלח. בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט אמר שליסל: "אין לכם סמכות לשפוט אותי לפי דיני התורה הקדושה, ולכן אינני מעוניין בייצוג".

לקריאה נוספת:
מסתמן: הממצא המרכזי - המודיעין המשטרתי לא ידע ששליסל שוחרר
מחדל מצעד הגאווה: ארדן ביקש מוועדת הבדיקה להעביר מידע נוסף
הערכות: הוועדה לבחינת כשלי מצעד הגאווה תסתפק בנזיפה לאדרי

ישי שליסל, בית משפט השלום ירושלים, 20 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"הצועדים נלחמים בקדוש ברוך הוא". שליסל בבית המשפט, הבוקר/נועם מושקוביץ

בתוך כך, מסתמן כי בין הממצאים הבולטים של הוועדה לבחינת כשלי מצעד הגאווה בירושלים התגלה כי מחוז ירושלים, שהיה אחראי על אבטחת האירוע, לא ידע כי ישי שליסל שוחרר ממעצר – כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS בבוקר המצעד.

מחוז ירושלים פנה לחטיבת המודיעין של המטה הארצי בבקשה שיעביר לו חוות דעת על שישה שמות של גורמים שעלולים להיות בעייתיים בהקשר לקיום המצעד בירושלים. בין השמות שהועברו היה גם זה של הדוקר שליסל. חטיבת המודיעין החזירה חוות דעת של חמישה מתוך שישה שמות, למעט שמו של מי שדקר למוות את שירה בנקי בת ה-16 ומי שדקר גם במצעד הגאווה בבירה ב-2005. בסופו של דבר לא הועברה חוות דעת על שליסל ומחוז ירושלים לא ידע אף הוא כי הדוקר שוחרר לאחר ריצוי עונשו.

לאחר ששוחרר, שירות בתי הסוהר (שב"ס) העביר מידע בנושא לתחנת בנימין. עם זאת, המידע נפל בין הכיסאות ולא התקבל גם במחוז ירושלים. רק לאחר פרסום הכתבה בוואלה! NEWS על שחרורו של שליסל הורה קצין בכיר במחוז להטיל פיקוח מידי על הדוקר, אולם במשטרה לא הצליחו לאתרו בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully