וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הסתכלות פסיכיאטרית נוספת: שליסל נמצא כשיר לעמוד לדין

19.8.2015 / 21:34

הדוקר ממצעד הגאווה בירושלים, שבו נרצחה הנערה שירה בנקי ונדקרו שישה בני אדם נוספים, נבדק שנית בהמלצת הפסיכיאטר המחוזי בירושלים. כעת, הוא צפוי לעמוד לדין בגין רצח ושישה ניסיונות רצח

עריכה: ניר חן

ישי שליסל, החשוד בדקירת שישה בני אדם וברצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים בסוף החודש שעבר, נמצא היום (רביעי) כשיר לעמוד לדין לאחר הסתכלות פסיכיאטרית נוספת שעבר. מחר צפויה המשטרה להגיש הצהרת תובע שבה יוכרז כי שליסל מואשם ברצח ובששה ניסיונות רצח.

לפני כשבוע, שלח הפסיכיאטר המחוזי בירושלים את שליסל להסתכלות פסיכיאטרית נוספת, לאחר שלא שיתף פעולה בהסתכלות הראשונה שאליה נשלח. בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט אמר שליסל: "אין לכם סמכות לשפוט אותי לפי דיני התורה הקדושה, ולכן אינני מעוניין בייצוג".

לקריאה נוספת בנושא:
מסתמן: הממצא המרכזי - המודיעין המשטרתי לא ידע ששליסל שוחרר
מחדל מצעד הגאווה: ארדן ביקש מוועדת הבדיקה להעביר מידע נוסף
פצוע מדקירת שליסל ב-2005: "מותר לאנשים לשנוא הומואים"

ישי שליסל, דיון בעניין סדיקה פסיכיאטרית לרוצח שירה בנקי, 5 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"אין לכם סמכות לשפוט אותי לפי דיני התורה הקדושה". ישי שליסל/נועם מושקוביץ

ביום ראשון דנו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וממלא מקום מפכ"ל המשטרה בנצי סאו בממצאי ועדת הבדיקה לאירועי מצעד הגאווה בירושלים. בתום הדיון, ביקש השר לבצע כמה השלמות בנוגע למידע שלא התקבל בדוח.

מוקדם יותר היום פורסם בוואלה! NEWS כי מסתמן שאחד ממצאיה המרכזיים של הוועדה לבדיקת אירועי מצעד הגאווה בירושלים הוא העובדה כי מחוז ירושלים, שהיה אחראי על אבטחת האירוע, לא ידע כי שליסל שוחרר ממעצר לאחר הרשעתו לפני עשור.

לפי הערכות, נגד מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, לא נמצאו מסקנות אישיות וככל הנראה תירשם לו הערת מפקד או נזיפה בלבד. הביקורת כלפי אדרי נבעה בעיקר בשל העובדה כי לא הוצמד כל מעקב אחרי הדוקר ישי שליסל, ששוחרר זמן קצר לפני המצעד, לאחר שדקר משתתף במצעד הגאווה בירושלים ב-2005. גם אז, קבע פסיכיאטר מחוזי כי הוא כשיר לעמוד לדין וביצע את מעשיו בצלילות הדעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully