וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי "צוק איתן": צה"ל נערך להרחיק את שטחי הכינוס מהגבול

23.7.2015 / 15:15

גורם צבאי אמר כי האזורים המיועדים להתכנסות לוחמים יזוזו "אחורה, לעומק השטח". פיקוד העורף יציב בקרוב מערכות חדשות שיאריכו את זמן ההתרעה מפני פצמ"רים ביישובי עוטף עזה: "יספקו הגנה טובה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

(צפו: פצמ"ר שהתפוצץ סמוך לצלם וואלה!NEWS בעוטף עזה, במהלך מבצע "צוק איתן")

שנה אחרי מבצע "צוק איתן", אמר היום (חמישי) גורם בפיקוד העורף כי צה"ל נערך להעתיק את שטחי הכינוס הצבאיים, המיועדים ללוחמים, הרחק מגבול עזה. "הם יועברו אחורה, לעומק השטח", אמר.

גורם בכיר בפיקוד דרום הוסיף כי עוד במסגרת הפקת הלקחים, הציב צה"ל באחרונה מערכות מכ"ם להארכת זמן ההתרעה מפני ירי קצר טווח בכמה יישובים בעוטף עזה. לטענת הגורם, "פריצת דרך טכנולוגית" שהושגה באחרונה עשויה להוות פתרון לבעיית פצצות המרגמה שנורו פעמים רבות לאזור במהלך המבצע ללא התרעה, שהסתיימו באבדות בנפש. לדבריו, המערכת תוכל להיכנס לשימוש בקרוב.

לקריאה נוספת:
חמאס מודה לראשונה: החל שיקום הבתים שנהרסו כליל ב"צוק איתן"
שנה לנפילת הדר גולדין: "לא יודעת איך אעבור חיים שלמים בלעדיך"
"הם רוצים שנתייאש": שנה מאז "צוק איתן" - וללוחם עדיין אין מצבה

כוחות צה"ל בשטח כינוס ליד גבול רצועת עזה. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
טנקים מתמקמים בשטחי כינוס לאחר היציאה מעזה, במבצע "צוק איתן"/רויטרס

"חמאס הבין שהוא יכול לפגוע ביישובים באמצעות כמות גדולה של ירי תלול מסלול קצר טווח, שמאתגר את זמני הגילוי והתגובה שלנו", הוסיף הגורם. "המערכת, שמבוססת על מכ"מים לזיהוי ירי קצר טווח, תסייע בשלב ראשון לזהות ירי שעד היום חמק מאתנו. התקנו ופרשנו בתקופה האחרונה מערכות ביישובים שונים בעוטף וביצענו בהן ניסויים באש חיה בתהליך מואץ. היא תהפוך בקרוב למבצעית ותספק הגנה טובה יותר לכל העוטף".

הגורם בפיקוד העורף סיפר כי מדובר בנושא קריטי לביטחון התושבים. "נושא ההתרעה הוא בדמנו. מדובר על תחרות למידה בינינו לבין האויב. התחייבנו לתת 15 שניות (התרעה) לאזרח. בשלב הראשון ייכנסו המכ"מים החדשים, שיקדמו את יכולת הזיהוי של הירי, ובהמשך בטווח הנראה לעין תשודרג ליבת המערכת כך שההתרעה תתארך בכמה שניות, אולם עוד לא ידוע כמה בדיוק", אמר. הוא התייחס גם לפיתוח אמצעי התרעה ניידים עבור שטחי הכינוס, לאחר שבשנה שעברה נהרגו כמה חיילי צה"ל מפצמ"ר שהתפוצץ בשטח כינוס צבאי. "זהו מענה לכוחות הנפרסים במצב חירום. נציף את השטח במערכות כאלו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully