וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מודה לראשונה: החל שיקום הבתים שנהרסו כליל ב"צוק איתן"

22.7.2015 / 16:53

שר השיכון והעבודות ציבוריות ברצועת עזה, מופיר אל-חסאינה, הכריז על תחילת עבודות השיקום בטקס רשמי בשג'אעיה. הוא הודה למדינות ערב שתרמו לכך, בהן קטאר ומצרים. מספר הבתים שנחרבו נאמד ב-17 אלף

עריכה: ניר חן

שר השיכון והעבודות ציבוריות ברצועת עזה, מופיר אל-חסאינה, הכריז היום (רביעי) כי תהליך השיקום של הבתים שנהרסו ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן" החל. אל-חסאינה השתתף בטקס רשמי שהתקיים בסמוך לאחד הבתים שהחל להיבנות מחדש באזורים שנחרבו בשכונת שג'אעיה.

לדבריו, "תהליך השיקום בפועל החל ולא ייעצר, ובימים הקרובים יהיו עדים תושבי עזה לפעילות נרחבת של שיקום הבתים שנהרסו כליל במלחמה האחרונה ברצועה". הוא הודה לכמה ממדינות ערב, בהן ערב הסעודית, קטאר, ירדן ומצרים, על תרומתן לשיקום זה.

זאת הפעם הראשונה שבה מכריזים בכירים מטעם חמאס על שיקום הבתים שנהרסו כליל, שמספרם נאמד בכ-17 אלף. עד כה, שוקמו רבים מהבתים שנהרסו באופן חלקי, שמספרם נאמד בכ-100 אלף.

לקריאה נוספת בנושא
ראש חטיבת המחקר באמ"ן: "שיקום עזה הוא הבסיס לשימור השקט"
קטאר: ישראל אישרה פרויקטים חדשים בשיקום רצועת עזה

הרס בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בשג'אעיה במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס

בחודש שעבר התייחס לתהליך שיקום הרצועה ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תת-אלוף אלי בן מאיר, במהלך תדרוך שהעביר לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. במהלך דבריו הדגיש הקצין הבכיר את התפקיד המכריע שיש לתהליך שיקום הרצועה על מניעת סבב האלימות הבא.

"ישראל מאפשרת הכנסת סיוע בחומרי שיקום אזרחי לרצועת עזה, ועושה ככל שביכולתה להקל על מצב התושבים. שיקום הרצועה הוא בסיס לשימור שקט ארוך", אמר אז תא"ל בן מאיר, "המעריך הלאומי". בהודעה מטעם הוועדה נמסר עוד כי הקצין הבכיר התייחס גם לחידוש ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום בשבועות האחרונים, והבהיר כי העמדה הישראלית נותרה בעינה, והיא ש"חמאס הוא הכתובת לכל אירוע מהרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully