וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסם: 5 חיילים נהרגו היום, 4 מפגיעת הפצמ"ר

רס"ל עדי בריגה, סמ"ר אליאב כחלון, רב"ט מידן ביטון ורב"ט נירן כהן נהרגו מפצמ"ר שנפל ליד ישוב באשכול. בצהריים נהרג סמ"ר משה דוינו, מירי של נ"ט בפעילות מבצעית בחאן יונס

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חמישה חיילי צה"ל נהרגו אתמול
סוכל ניסיון חדירה של מחבלים לנחל עוז
עשרות רקטות נורו לעבר שטח ישראל
נתניהו: "צריכים להיות ערוכים למערכה ממושכת"

הותר לפרסום: ארבעת ההרוגים מפגיעת הפצמ"ר סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול אמש (שני) הם חיילי צה"ל. הארבעה הם סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, בן 22 מצפת; רב-טוראי מידן מימון ביטון, בן 20 מנתיבות; רב-טוראי נירן כהן, בן 20 מטבריה; ורב-סמל עדי בריגה, בן 23 מבית שקמה. כל הארבעה השתייכו לעוצבת השריון "סער מגולן".

חייל נוסף, סמל-ראשון משה דוינו, בן 20 מירושלים, לוחם בחיל ההנדסה, נהרג בצהריים מירי נ"ט לעבר דחפור D-9 של החיל, בזמן פעילות מבצעית בחאן יונס. הודעות נמסרו למשפחות. 48 חיילים, קצינים ונגדים נהרגו מאז החל מבצע "צוק איתן" לפני שלושה שבועות.

"צוק איתן": עדכונים אחרונים
חדירה באזור נחל עוז: מחבל אחד חוסל
נתניהו: "עלינו להיות ערוכים למערכה ממושכת"
יורים צפונה: רקטה נפלה באזור חיפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רב-סמל עדי בריגה, בן 23 מבית שקמה שבמועצה האזורית חוף אשקלון, השתחרר לפני כשנה משירות סדיר וגויס למילואים עם תחילת המבצע. רס"ל בריגה הותיר אחריו הורים ושני אחים. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 16:00, בבית העלמין באשקלון.

"נפילתו של חייל בקהילה קטנה, שבה כולם מכירים את כולם, מכניסה את כל הקהילה למצב של אבל וצער עמוק", אמר ראש המועצה, יאיר פרג'ון, שליווה את משפחת בריגה עם קבלת הבשורה המרה. "אין אפשרות לנחם הורים שבנם החייל מוטל לפניהם. לבי לבי עם המשפחה היקרה שבאחת חרב עולמה?.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רב-סמל עדי בריגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, בן 22 מצפת, גויס למילואים בצו שמונה רק לפני כמה ימים. סמ"ר כחלון היה בן למשפחה מרובת ילדים. הוא הותיר אחריו זוג הורים - דיוויד ויוכי - ועוד שישה אחים ואחיות. הלווייתו תתקיים היום בשעה 11:00, בבית העלמין הצבאי בעירו.

שכניו אמרו כי אמו של אליאב, יוכי, סיפרה להם שהיא לא מצליחה לישון בלילות מאז שבנה גויס, וכי היא התעלפה כששמעה את הבשורה המרה. הוריו של אליאב אף רצו לבקרו בגבול הרצועה לפני כמה ימים, אך הוא סירב מחשש שהוא לא יעמוד בפרידה. אחיו הבכור שוחרר לפני כמה ימים משירות מילואים, ואחותו נמצאת בחדר לידה.

אליאב אליהו חיים כחלון בן 22 מצפת שנפל במבצע צוק איתן בעזה. יולי 2014. פייסבוק, צילום מסך
סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון/צילום מסך, פייסבוק

רב-טוראי מידן מימון ביטון, בן 20 מנתיבות, איבד לפני כמה ימים את חברו לפלוגה ומפקדו, סמל-ראשון גיא לוי, שנהרג במהלך פעילות מבצעית במרכז רצועת עזה. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בעיר.

"הבנאדם עם החיוך הכי גדול שאני מכיר", כתב רב"ט ביטון בפייסבוק. "חבר לפלוגה לשעבר ומפקד עצום, אבידה שלא נתפסת. מקווה שטוב לך עכשיו. אוהבים ובוכים ונוקמים בשבילך, גדוד 75".

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, ספד לבן עירו: "אך שבוע חלף, ובשורת השכול והאובדן שוב פוגשת את תושבי נתיבות, בנפול בן העיר מידן ביטון במשמרתו על הגנת העם, הארץ והעיר. נתיבות משתתפת באבלה של המשפחה".

מידן ביטון. באדיבות המשפחה
רב-טוראי מידן מימון ביטון/באדיבות המשפחה

רב-טוראי נירן כהן, בן 20 מטבריה. הוא הותיר אחריו זוג הורים - עופר ונאווה - שתי אחיות - מור, בת 23, אלמוג בת 12ואח קובי, בן חמש. הלווייתו תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בעיר.

"הוא היה אח יקר, כל דבר שיתפתי אותו. הכל ביחד איתו", ספד לו חברו הקרוב גיל שמעון. "אהב לתרום ולעזור לכל החברים בגדוד. אני לא מעכל את זה עדיין".

"ביום שישי דיברנו ואמרתי לו שישמור על עצמו", סיפר שמעון. "רק היום כתבתי לו בקבוצת הווטסאפ שישמור על עצמו ולא ימות לי. לא נתפס שההודעה הזו מקבלת משמעות חזקה וכואבת. אין לי תשובה איך אני ממשיך מפה בלעדיו. הוא חלק בלתי נפרד ממני".

נירן כהן מטבריה שנפל במבצע צוק איתן בעזה. יולי 2014. פייסבוק, צילום מסך
רב-טוראי נירן כהן/צילום מסך, פייסבוק

האירוע הקשה אירע סמוך לשעה 18:00 בערב. פצצת מרגמה התפוצצה בלב אזור בו היו מרוכזים חיילים. מלבד ארבעת ההרוגים נפצעו עוד עשרה, שניים מהם במצב קשה ושישה באורח בינוני. הם מאושפזים בבתי החולים סורוקה וברזילי בבאר שבע ואשקלון. סוכנות הידיעות "ספא" דיווחה כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות לירי הקטלני. "אין שם מיגון ואין לאן לרוץ, ולכן כנראה הם נפגעו", אמרה דוברת המועצה האזורית אשכול רונית מינקר לוואלה! חדשות. גורם ביטחוני בכיר הגיב לאירוע ומסר: "הפעולה הזו לא תעבור בשתיקה".

הרוגים ופצועים מפגיעת פצמ"ר באשכול. ניב אהרונסון
מסוק מפנה פצועים מהאירוע, אתמול/ניב אהרונסון

סמל-ראשון משה דוינו, בן 20 מירושלים, נהרג בשעות הצהריים בדרום הרצועה. עשרה מחבלים תקפו כוח של צה"ל, שהיה מורכב מחיילי הנדסה וחי"ר מחטיבת גבעתי. המחבלים ירו טיל נגד טנקים לעבר הדחפור שבו נהג סמ"ר דוינו. לוחמי גבעתי הסתערו על המחבלים והצליחו להרוג עשרה מהם. שני מחבלים נכנעו והסגירו את עצמם לידי החיילים. גורם צבאי שמצוי בפרטי האירוע אמר כי לא ידוע על ניסיון לחטוף את גופת ההרוג. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין בהר הרצל.

אחרי היוודע מותו של סמ"ר דוינו, מילאו את בית המשפחה בשכונת קטמון המוני מנחמים. דוינו למד בתיכון דנמרק בבירה טרם התגייס לחיל ההנדסה. הוא הותיר אחריו שלושה אחים וזוג הורים, רוחמה וניסים.

חברתו הטובה של דוינו סיפרה: "הוא רצה להיכנס לעזה. הוא אמר 'אני אעשה את זה כמו גדול'. תמיד היה עושה דברים בלי לפחד. היינו קוראים לו 'קסם'. תמיד היה מחייך, תמיד אופטימי, אף פעם לא דיבר לשון הרע. הוא התגייס עם עוד שלושה חברים ביחד - כולם להנדסה, שניים לאותה מחלקה. הוא עדכן אותי בכל כניסה, מתי נכנס ומתי יצא. הוא היה מורעל בעיניים. בכל פעם בחדשות כשהותרו לפרסום שמות, התפללתי שזה לא הוא".

משה דוינו, נהרג במסגרת מבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
סמ"ר משה דוינו/באדיבות המשפחה

במקביל, נרשם אירוע קשה אחר סמוך לרצועה, באזור נחל עוז. תושבי הקיבוץ שבמועצה האזורית שער הנגב התבקשו הערב להסתגר בבתיהם, זאת לאחר שחוליית מחבלים חדרה לשטח ישראל, ככל הנראה באמצעות מנהרה. חילופי אש התנהלו באזור. מחבל אחד נהרג, השאר נמלטו בחזרה לשטח הפלסטיני. הכבישים באזור נסגרו במשך כמה שעות כדי לאפשר לכוחות הצבאיים לפעול, וכן כדי למנוע סכנה לאזרחים.

מדובר צה"ל נמסר: "סוכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים דרך פיר מנהרה ליישוב נחל עוז. כוח צה"ל זיהה את החוליה ופתח לעברה באש, שממנה נהרג מחבל. כוחות צה"ל עורכים כעת סריקות באזור".

מבצע "צוק איתן" | היום ה-21: עדכונים שוטפים

עשרה פלסטינים נהרגו מפיצוץ ליד שיפא שלטענת צה"ל היה שיגור כושל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
פלסטינית בעזה אחרי הפיצוץ במחנה הפליטים א-שאטי, שנגרם כנראה מנפל רקטה/AP

פרט לאירועים בקרבת עזה ועל אף הניסיונות להשיג הפסקת אש, המשיכו כל העת השיגורים לעבר ישראל. עשרות רקטות נורו לעבר שטחי המדינה במהלך היום. פרט לירי הרקטות ליישובים הדרום, הופעלו הערב אזעקות גם ברחבי צפון השרון, אזור רמות מנשה וחוף הכרמל. לא היה יירוט, ורקטה אחת התפוצצה בשטחים פתוחים באזור חיפה.

מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות בשמי אשדוד וכמה נוספות מעל אשקלון. שתי רקטות התפוצצו באופקים, אחת מהן בשטח פתוח ואחת בתוך העיר, בסמוך לאחד מבתי הספר. נזק נגרם למקום, אולם לא דווח על נפגעים. קרוב ל-21:00 הופעלו אזעקות ביישובים שונים בגליל העליון, אך התברר כי זו התרעת שווא, שכן המערכת זיהתה ירי זיקוקים מלבנון.

הרמטכ"ל בני גנץ בתדרוך בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
הרמטכ"ל בני גנץ בתדריך, הערב/רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר במסיבת עיתונאים שכינס בבסיס הקריה בתל אביב כי "אנחנו צריכים להיות ערוכים למערכה ממושכת. אנחנו נמשיך לפעול בתקיפות ושיקול דעת עד השלמת משימתנו". לדבריו, "לא יתכן שאזרחי מדינת ישראל יחיו תחת איום מוות של טילים וחדירה ממנהרות מוות, הן מלמעלה והן מלמטה. גם בשעה זו אנחנו ממשיכים בפעולה לפגיעה במנהרות הטרור. לא נסיים את המבצע בלי טיפול במנהרות שכל מטרתן השמדת אזרחינו, הרג ילדינו".

הרמטכ"ל בני גנץ, מסר כי "צה"ל פעל בצורה רחבה, עמוקה וניכרת בעוצמת הפגיעה בחמאס, בהתאם להנחיות שקיבל מהדרד המדיני. אנחנו מטפלים במערך מנהרות התקפיות שפרוס לאורך כל השטח. זו משימה מורכבת. צעד אחר צעד, ציר אחר ציר, היתקלות אחר היתקלות. המערכה הזו מתקדמת בצורה מצוינת".

(עדכון ראשון: 21:46)

בהכנת הידיעה השתתף יוסי אלי

חיילים מסיירים מחוץ לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
חיילים בסריקות בדרום/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
"לא אתן שאזרחי ישראל יחיו תחת איום מוות". נתניהו, הערב/רויטרס
עשרה פלסטינים נהרגו מפיצוץ ליד שיפא שלטענת צה"ל היה שיגור כושל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
פלסטינים מתבשרים על מות יקיריהם/AP
חיילי צה"ל מסיירים מחוץ לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל מסיירים מחוץ לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014/רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה 27 ביולי 2014. רויטרס
לוחמים מתרעננים בגבול הרצועה/רויטרס
חייל ישראלי על טנק 27 ביולי 2014. רויטרס
חייל ישראלי על טנק 27 ביולי 2014/רויטרס
הרס בשכונת שג'אעיה – עזה, 27-25 ביולי 2014. רויטרס
הרס בשכונת שג'אעיה – עזה, 27-25 ביולי 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully