וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלים ניסו לחדור במנהרה ליד נחל עוז, אחד נהרג

29.7.2014 / 0:27

תושבי הקיבוץ שבמועצה האזורית שער הנגב התבקשו להישאר בבתיהם בזמן האירוע. צירים באזור נסגרו בזמן שהצבא פעל לאיתור חשודים. "פעם שנייה שזה קורה, אבל אנחנו לא רגילים"

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, טל אנגלנדר, דו"צ, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

(זירת פגיעת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול, אתמול)

תושבי קיבוץ נחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב התבקשו אתמול (שני) להסתגר בבתיהם. זאת, אחרי שחוליית מחבלים חדרה לשטח ישראל, ככל הנראה באמצעות מנהרה. חילופי אש התנהלו באזורו מצה"ל נמסר כי אחד המחבלים נהרג. כביש 232 מצומת סעד עד צומת גבים נסגר לתנועת כלי רכב כדי לאפשר לכוחות הצבאיים לפעול, ועל מנת למנוע סכנה לאזרחים. מאוחר יותר נפחת הכביש, אך המשטרה מבקשת ממי שאינם תושבי האזור לא להתקרב אליו.

מבצע "צוק איתן" | היום ה-21: עדכונים שוטפים

יורם זיו, תושב הקיבוץ, סיפר לוואלה! חדשות: "קיבלנו הודעה לטלפון להסתגר בבתים. לא שמענו שום דבר על האירוע, רק שלא רחוק מכאן יש חשד לחדירה, ולכן כדאי להסתגר". זיו הוסיף כי הופעל חמ"ל בקיבוץ.

"מאז תחילת המבצע זו הפעם השנייה שזה קורה, אבל זה לא משהו שאנחנו לא רגילים אליו", הוסיף, "לצערי, לחברי קיבוץ נחל עוז זה לא איום חדש. היינו כבר בסרט הזה ואנחנו מקווים שזה ייגמר ללא נזק ונפגעים. המשפחות הצעירות והילדים לא נמצאים כאן, ועל כן ההרגשה שלנו שצריך להתנהג לפי הכללים".

מבצע צוק איתן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
ארבעה הרוגים מפגיעת פצמ"ר באשכול
5 פלסטינים, בהם בכיר חמאס, חוסלו בקרבות בעזה
מזכ"ל האו"ם: "הנזק שנגרם בעזה - כהוריקן מעשה ידי אדם"

הרוגים ופצועים מפגיעת פצמ"ר באשכול. ניב אהרונסון
פינוי פצועים מנפילת הפצמ"ר באשכול, היום/ניב אהרונסון

בתוך כך, לפחות ארבעה בני אדם נהרגו, וכמה נוספים נפצעו אחר הצהריים מפגיעת פצצת מרגמה סמוך ליישוב בו שהו אנשים רבים, בתחומי המועצה האזורית אשכול.

נוכח כמות הנפגעים הגדולה, למקום הוזעקו כוחות הצלה רבים והם העניקו טיפול ראשוני ומציל חיים. הנפגעים פונו בין היתר באמצעות מסוק של צה"ל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. פצועים נוספים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. מדובר בתקרית החמורה ביותר מבחינת היקף הנפגעים בעורף הישראלי מאז החל מבצע "צוק איתן" לפני שלושה שבועות.

כמו כן, אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בקיסריה, בחדרה, בזיכרון יעקב ובאזור חוף הכרמל. מוקדם יותר התפוצצו שתי רקטות התפוצצו באזור אופקים, אחת בשטח פתוח ואחת סמוך לבית ספר. לא דווח על נפגעים, אולם נגרם נזק.

כוח משטרה מתחנת אופקים וחבלן נמצאים בזירה. המשטרה מבקשת מהציבור להישמע להנחיות בכל הנוגע להתנהלות במצב החירום כדי למנוע ולצמצם פגיעות בחיי אדם, ולהימנע מהתקהלות באזורי נפילת הרקטות.

(עדכון ראשון: 19:22)

חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה/רויטרס
הפגנת תמיכה בישראל ובפעולות צה"ל ברצועת עזה, פריז. AP
הפגנה פרו-ישראלית במרסיי, צרפת, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully