וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרצו לנתוני פיקוד העורף": הודעת ווטסאפ כוזבת שוב עוררה בהלה

21.7.2015 / 11:15

הודעה שקרית המזהירה מפני גורם המתחזה לפיקוד העורף ומבקש לדלות פרטים אישיים של אזרחים הופצה וגרמה לחרדה. בצה"ל ביקשו להרגיע: "לא להתייחס למקורות בלתי מזוהים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שהופצה בווטסאפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעה מפוברקת שהופצה בימים האחרונים בווטסאפ, טוענת כי תוכנה בפיקוד העורף נפרצה ונעשה בה שימוש לצורך יצירת קשר עם אזרחים. כותב ההודעה טוען כי פנה לפיקוד העורף, לאחר שבשיחת טלפון נמסר לו מגורם שהזדהה מטעמם כי הפיקוד מעוניין בהשבת ערכות המגן לאזרחים. בהמשך ההודעה, מזהיר הדובר האלמוני כי לאחר הבירור שערך עם פיקוד העורף, התגלה כי השיחה כוזבת וכי מדובר במתחזה.

"קיבלתי שיחת טלפון שבה נאמר לי שמדברים מפיקוד העורף ומעוניינים להחזיר את ערכות המגן לאזרחים, ורוצים לאמת פרטים אישיים של כל משפחתי" נכתב בהודעה. "היו להם את כל הפרטים על משפחתי, כתובות מדויקות, מספר הנפשות בכל בית אב. אני רק אמרתי שזה נכון, ובנוסף ביקשו את מספרי הפלאפונים שלהם. בסוף השיחה התחלתי לחשוד ולא הסכמתי להמשיך לדבר איתם. התקשרתי לפיקוד הערוף לברר, ושם אמרו לי שהם שמעו על התופעה ושהשיחה לא הייתה יזומה על ידם. פרצו לתוכנה של פיקוד העורף וכנראה עושים בה שימוש. בכל אופן בפיקוד העורף ביקשו ממני ליידע את כל מכריי שאם הם מקבלים שיחת טלפון מפיקוד העורף לא לשתף פעולה, זוהי תרמית והנושא נמצא בחקירת המשטרה", נכתב.

עוד בוואלה!NEWS:
למה הלך אורי אריאל לאכול גלידה במקום להיות במליאת הכנסת?
פגיעה בפנסיה, קיצור השירות: היום יפורסמו מסקנות ועדת לוקר
לקראת התקציב: נתניהו וכחלון בניסיון לקצץ בהתחייבויות לחרדים

עומס בעמדת חלוקת ערכות מגן, חיפה. ערן גילווארג
חלוקת ערכות מגן בחיפה. הודעה הכוזבת הופצה וגרמה לבהלת שווא/ערן גילווארג

בפיקוד העורף ביקשו להרגיע את הציבור ולהבהיר כי ההודעה שהופצה שקרית. "בימים האחרונים התקבלו בווטסאפ הודעות כוזבות על כך שפיקוד העורף יוצר קשר עם אזרחים במטרה לאמת פרטים אישיים", נמסר בהודעת פיקוד העורף. עוד נמסר, כי "זוהי אינה הודעה רשמית מטעם פיקוד העורף. אנו מבקשים לא להתייחס למקורות שונים ולא מזוהים".

זוהי אינה הפעם הראשונה שצה"ל נדרש להזים שמועות המופצות ברשתות החברתיות כדי למנוע פאניקה בציבור. במהלך מבצעי "צוק איתן" ו"שובו אחים" הופצו הודעות כוזבות מסוגים שונים, כאשר על חלקן היו אחראיים אנשי חמאס שחדרו לרשת הטלפוניה הישראלית על מנת להפיץ הודעות הפחדה וידיעות שקריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully