וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הלך אורי אריאל לאכול גלידה במקום להיות במליאת הכנסת?

21.7.2015 / 6:39

שר החקלאות עזב את המליאה במהלך ההצבעות על חוקים ממשלתיים, כחלק ממחאה על דחיית ההצבעה על העברת האחריות על השירות הלאומי מהמשרד לאזרחים ותיקים למשרדו. אריאל לאולפן וואלה!NEWS: "נתניהו צריך לקיים הבטחות"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

המתיחות בין סיעת תקומה ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו עולה שלב: שר החקלאות אורי אריאל עזב אתמול (שני) את אולם המליאה במהלך ההצבעות על חוקים ממשלתיים. כשניסו להשיגו מלשכת ראש הממשלה, ענו עוזריו של השר לטלפון והשיבו כי הוא "יצא לאכול גלידה". הדבר העמיד את הרוב של הקואליציה בסכנה, ורק לאחר התערבותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הסכים השר לחזור להמשך ההצבעות במשכן.

הסיפור התחיל שלשום, כאשר מועצת "האיחוד הלאומי" הכריזה כי היא מסמיכה את חברי הכנסת של תקומה, אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ' לנקוט בסנקציות נגד הממשלה במחאה על עצירת התכנון של יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. בנוסף, הגיעו אתמול כמה מנציגי המתנחלים הן לישיבת הליכוד והן לישיבת הסיעה של הבית היהודי ומחו על קצב הבנייה בשטח.

עוד בוואלה!NEWS:
ההסכם מנע שביתה, אך התעלם מ-200 אלף עובדים: "אין בשורה"
אובמה ידע בדיוק את מי לשלוח לישראל אחרי הסכם הגרעין
פגיעה בפנסיה, קיצור השירות: היום יפורסמו מסקנות ועדת לוקר

אורי אריאל בפאנל פוליטי בבר אילן, מרץ 2015. ניב אהרונסון
ראה בכך תגובה מצד נתניהו לאמירתו מיום ראשון. השר אורי אריאל/ניב אהרונסון

מאוחר יותר אתמול, הייתה אמורה לעלות להצבעה ,כחלק מההסכמים הקואליציוניים, העברת האחריות על השירות הלאומי מהמשרד לאזרחים ותיקים למשרד החקלאות - בראשו עומד אורי אריאל. אלא שהטפסים לא הגיעו לשר יריב לוין, שהיה אמור להציג אותם בפני המליאה, והיו"ר אדלשטיין הורה להסיר את הסעיף מסדר היום של המליאה.

השר אריאל זעם וראה בכך תגובה מצד נתניהו לאמירתו מיום ראשון. בשלב הזה החלה לשכת ראש הממשלה להפעיל לחצים על אדלשטיין שיחזיר את הנושא לסדר היום, ונתניהו בעצמו אף התקשר אליו, אולם היו"ר סירב. "הקשבתי לדברייך אך לא אשנה את החלטתי", הבהיר. אריאל, שהתבשר כי הסמכויות לא יעברו אליו, החליט לעזוב את משכן הכנסת רגע לפני הצבעה על חוק רשות השידור, ויצא לחפש גלידריה לאכול בה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"עם כל החברות בינינו, אני ממאן להאמין שמדובר בטעות"

עקב כך, החליט אדלשטיין להתקשר לאריאל ולהבהיר כי דחיית ההצבעה נבעה משיקול טכני, וכי הוא זה שהחליט לדחות את ההצבעה לשבוע הבא. אריאל השיב לאדלשטיין כי הוא מוכן לשוב לכנסת להמשך ההצבעות "אך ורק מתוך כבוד לבקשה שלך", ושב לבניין.

גם היועצת הפרלמנטרית של נתניהו, פרח לרנר, הבהירה לאריאל עם חזרתו כי מדובר בטעות טכנית וכי ההצבעה תעלה ביום שני הבא, אולם הוא לא השתכנע. "עם כל החברות בינינו, אני ממאן להאמין שמדובר בטעות", אמר. ביום רביעי הקרוב ייערכו שורה של הצבעות על חוקים פרטיים שמעלה האופוזיציה ומעניין לראות כיצד ינהג השר.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully