וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת התקציב: נתניהו וכחלון בניסיון לקצץ בהתחייבויות לחרדים

21.7.2015 / 8:34

ראש הממשלה ושר האוצר מנסים לקצץ חלק מהתקציבים שהובטחו למפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציוניים, כשהיעד לקיצוץ הוא ארבעה מיליארד שקלים. דרעי וגפני כבר הראו סימני פשרה ראשונים, אך מחלוקות ביהדות התורה תוקעות את המהלך

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

המועד להצגת התקציב בממשלה מתקרב אך המחלוקות נותרו בעינן: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון ממשיכים בימים האחרונים להפעיל לחצים על ראשי ש"ס ויהדות התורה להסכים לקיצוץ חלק מההתחייבויות הכספיות שעליהן הוחלט בהסכמים הקואליציוניים. בין הצדדים חלה התקדמות ביומיים האחרונים, אולם חוסר הסכמה מצד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מעכב את השגת ההבנות. לתאריך היעד להצגת התקציב במליאת הממשלה נותרו תשעה ימים.

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
בין הצדדים חלה התקדמות ביומיים האחרונים. דרעי/יותם רונן

ביום ראשון נערכה ישיבה של פורום ראשי מפלגות הקואליציה שבמהלכה הוסכם באופן עקרוני על ידי הצדדים להתאמץ ולמצוא מקורות תקציביים שבהם ניתן יהיה לקצץ, כאשר כל צד יתרום את חלקו. לוואלה!NEWS נודע כי ביממה האחרונה הסכימו עקרונית יו"ר ש"ס אריה דרעי וח"כ משה גפני מיהדות התורה לוותר על החזר רטרואקטיבי של קצבאות הילדים החל מראשית 2015, כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים. מדובר בסעיף שעלותו מוערכת ב-1.8 מיליארד שקלים.

יש לציין, כי הדרישה המקורית של האוצר הייתה לקצץ או לפרוס לתשלומים ארבעה מיליארד שקלים מתוך סעיפי ההסכמים הקואליציוניים, הנאמדים בכשמונה מיליארד בסך הכול, כך שמדובר בהתקרבות בין הצדדים. עם זאת, הפלג של ליצמן בסיעת יהדות התורה מתנגד למהלך באופן נחרץ, ולכן הוא עדיין תקוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר האוצר משה כחלון, הכנסת, 13 ביולי 2015. יותם רונן
"ינסו לאזן בין ההתחייבויות בהסכמים הקואליציוניים לבין יעד התקציב ויעד הגירעון". שר האוצר משה כחלון/יותם רונן

בקואליציה הביעו תקווה כי אם אכן יסכימו ש"ס ויהדות התורה לקצץ 1.8 מיליארד שקלים, ניתן יהיה לשכנע את יתר הסיעות לוותר על סכומים נוספים ובכך להתקרב ליעד של ארבעה מיליארד שקלים קיצוץ. למרות האופטימיות הזהירה, עדיין לא הושגה הסכמה על תקציב הביטחון, דבר שמסתמן כמחלוקת גדולה ומהותית יותר.

בימים האחרונים נשמעה הערכה שלפיה כמוצא אחרון יחליטו ראש הממשלה ושר האוצר לגדיל את יעד הגירעון ובכך להימנע מעימות קואליציוני, אולם גורמים בקואליציה אמרו אמש כי נתניהו וכחלון ישתדלו להימנע מכך במידת האפשר. "הם ינסו לאזן בין ההתחייבויות בהסכמים הקואליציוניים לבין יעד התקציב ויעד הגירעון", אמרו הגורמים. "לא נרצה לייצר יעד גירעון גבוה מידי כיוון שהדבר עלול להזיק לדירוג האשראי של ישראל ולהציג את ההתנהלות הכלכלית שלנו כלא אחראית".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully