וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בן 14 שרכב ללא רישיון על אופנוע בצפון נהרג מפגיעת מכונית, באופוזיציה מתחו ביקורת על התנהלות נתניהו בפרשת מנגיסטו ובקהיר נהרג אדם מפיצוץ בקונסוליה האיטלקית. אלה הכותרת שעשו את השבת

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

ביקורת על הסתרת פרשת מנגיסטו מהקבינט: "נתניהו מופקר"

יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה היום (שבת) לפרשת הנעדר אברהם מנגיסטו ולישראלי הנוסף, תושב הפזורה הבדואית, המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה, ולאי-עדכונם של הקבינט המדיני-ביטחוני וועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא בעשרת החודשים האחרונים. באירוע "שבתרבות" בהיכל התרבות בראשון לציון טענה גלאון: "יש לנו ראש ממשלה מופקר, שמרשה לעצמו באופן סדרתי לנטרל את המערכת השלטונית מבקרה אפקטיבית על מערכת הביטחון".

חבר הכנסת יעקב פרי הגיש היום בקשה לקיום דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת על הכשל של גורמי הממשלה, לדבריו, בדיווח על החזקתם של האזרחים הישראלים בידי חמאס. "מהמקרה עולה רצף של כשלים ארגוניים, המגיעים עד לשר הביטחון ולראש הממשלה", כתב פרי בדברי ההסבר לבקשה, "לא ייתכן כי במדינה דמוקרטית נושא כה קריטי לא ידווח ולא יזכה לביקורת ופיקוח של הגורמים האמונים על כך".

נער בן 14 נהג על אופנוע ללא רישיון ונהרג מפגיעת מכונית בצפון

רוכב אופנוע בן 14 נהרג היום בצהריים מפגיעת מכונית בכפר דבורייה שלמרגלות הר תבור בצפון. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ממרחב גלבוע הגיעו לזירת האירוע וקבעו את מותו את הצעיר, שנהג ללא רישיון. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.

פרמדיק מד"א, מוניב פאעור, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו נער כבן 15 מוטל בסמוך לקטנוע שהיה על הכביש, הנער היה ללא סימני חיים, מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, הבחנו בפגיעת ראש קשה מאוד ובשל מצבו נאלצנו לקבוע את מותו בתוך זמן קצר".

צבא לבנון: מזל"ט ישראלי נפל מול העיר טריפולי שבצפון המדינה

מזל"ט ישראלי התרסק הבוקר בים מול העיר טריפולי שבצפון לבנון - כך דווח בכלי תקשורת במדינה מפי גורמים בצבא לבנון. על פי הדיווחים, הצבא משה מן הים "מזל"ט ריגול ישראלי". מדובר צה"ל נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לפרסומים זרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

דרמה בטקס לציון הטבח: אבנים יודו על ראש ממשלת סרביה

כ-50 אלף בני אדם השתתפו היום בטקס לציון 20 שנים לטבח 8,000 גברים ונערים בעיר סרברנציה שבמזרח המדינה ב-1995. מדובר ברצח ההמוני החמור ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, שבמסגרתו טבחו כוחות סרבים באזרחים בוסנים על רקע הסכסוך בין המדינות.

כשראש ממשלת סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' הגיע לטקס, הקהל צעק לעברו "פושע" ו"רצח עם", והשליך לעברו אבנים, בקבוקי מים, נעליים וחפצים נוספים. הוא נחבל קלות בראשו ומשקפיו נשברו, ואילו כמה מחברי פמלייתו נפגעו. כוחות המשטרה הפרידו בין הצדדים והבהילו את ווצ'יץ' למכוניתו. כמו כן, נעצר חשוד במעורבות ביידוי האבנים. מזכ"ל מועצת אירופה, תורביורן יגלנד, גינה את המקרה.

בכיר איראני: "אין לנו מסגרת זמן להגעה להסכם טוב"

אחרי שתאריך היעד לסיום השיחות הוארך השבוע פעם נוספת עד ליום שני, נכנס היום סבב המשא ומתן הנוכחי על תכנית הגרעין האיראנית ליומו ה-15. בצהריים נכנסו לחדר הדיונים במלון בווינה שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ושר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף. למרות שקרי הבהיר השבוע ש"לא יישב סביב שולחן המשא ומתן לנצח", אמר היום בכיר איראני לסוכנות הידיעות הצרפתית שהדיונים עשויים להימשך עוד זמן מה. "אין לנו מסגרת זמן במסגרת הניסיון להגיע לעסקה טובה", אמר הגורם הבכיר, בהתייחסו לשאלה האם השיחות יימשכו מעבר לתאריך היעד החדש שנקבע.

אתמול התבטא שר החוץ קרי באופטימיות לגבי הסיכוי להגיע להסכם טוב, כשאמר: "אני חושב שפתרנו כמה מהמחלוקות הבולטות ושישנה התקדמות". הוא שיבח את מה שכינה "אווירה בונה" המאפיינת את השיחות, ציין כי נותרו כמה נושאים "קשים "והדגיש: "אנחנו מנהלים כעת כמה דיונים במקביל".

הרוג ופצועים בפיצוץ עז ליד הקונסוליה האיטלקית בקהיר

אדם אחד נהרג וכמה נוספים נפצעו בפיצוץ עז שאירע הבוקר בסמוך לבניין הקונסוליה האיטלקית במרכז קהיר שבמצרים. בין הפצועים, שני שוטרים שעמדו בכניסה לבניין נפצעו ושלושה עוברי אורח. לדברי גורם ביטחוני במצרים, הגורם לפיצוץ הוא מכונית תופת. ייתכן וישנם פצועים נוספים. לדברי עדי ראייה, הפיצוץ הרעיד את הבניין והסב לו נזק רב. דאעש קיבל את האחריות לפיצוץ.

"באמצעות ברכת האל, לוחמי דאעש הצליחו לפוצץ מכונית חונה שנשאה 450 קילוגרמים של חומר נפץ בקונסוליה האיטלקית במרכז קהיר", נכתב בחשבון טוויטר המזוהה עם הארגון הסוני. "אנו ממליצים למוסלמים להתרחק מאזורים אלה, משום שהם מטרות לגיטימיות".

שר החוץ של איטליה פאולו ג'נטיליוני התייחס לאירוע ואמר כי איטליה לא חשה מאויימת. "אין נפגעים בפיצוץ נגד הקונסוליה שלנו", צייץ השר בחשבון הטוויטר שלו זמן קצר לאחר הפיצוץ. "לבנו עם האנשים שנפצעו ועם האנשים שלנו שעובדים בקונסוליה. לא ניתן לעצמנו לחוש מאויימים".

הפרלמנט ביוון אישר את תכנית החילוץ החדשה של הממשלה

הפרלמנט היווני אישר הלילה את הצעת הממשלה להסדר החוב של יוון עם מדינות גוש האירו. כמה מחברי מפלגתו של ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, התנגדו להצעה שהגיש בליל חמישי. חלקם הצביעו נגד תכנית החילוץ, חלקם נמנעו וחלקם נעדרו מההצבעה. למרות המרד בתוך מפלגתו, זכתה התכנית לתמיכה גדולה בפרלמנט והיא אושרה ברוב של 251 לעומת 32 מתנגדים. לאחר ההצבעה אמר ציפראס כי התמיכה הגורפת מהווה "מנדט חזק להשלמת המשא ומתן להשגת הסכם בר קיימא והוגן מבחינה כלכלית וחברתית".

על פי תכנית הצנע של הממשלה היוונית, בתמורה להלוואה של 53.5 מיליארד אירו שתיפרס על פני שלוש שנים, מציעה יוון רפורמה במסים ובפנסיה. עוד מתכננת הממשלה להעלות את שיעור המע"מ על מסעדות, לשנות את הסדרי הפנסיה ולקבוע לוחות זמנים ברורים להפרטות של חברות ממשלתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully