וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג בפיגוע ליד הקונסוליה האיטלקית בקהיר; דאעש קיבל אחריות

שני שוטרים ושלושה אזרחים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת ליד הבניין שבו הנציגות הדיפלומטית של איטליה במצרים. "המדינה האיסלאמית" פרסמה: "באמצעות ברכת האל, פוצצנו 450 קילוגרמים חומר נפץ"

רויטרס

אדם אחד נהרג וכמה נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית ממולכדת הבוקר (שבת) בסמוך לבניין הקונסוליה האיטלקית במרכז קהיר שבמצרים. בין הפצועים, שני שוטרים שעמדו בכניסה לבניין וכן שלושה עוברי אורח. הפיצוץ הרעיד את הבניין והסב לו נזק רב. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל בשעות הערב אחריות על הפיגוע.

"באמצעות ברכת האל, לוחמי דאעש הצליחו לפוצץ מכונית חונה שנשאה 450 קילוגרמים של חומר נפץ בקונסוליה האיטלקית במרכז קהיר", נכתב בחשבון טוויטר המזוהה עם הארגון הסוני. "אנו ממליצים למוסלמים להתרחק מאזורים אלה, משום שהם מטרות לגיטימיות".

עוד ידיעות מהעולם:
הפרלמנט ביוון אישר את תכנית החילוץ החדשה של הממשלה
קרי: "נפתרו כמה נושאים בולטים בשיחות הגרעין"
"יום אל-קודס" בעולם הערבי: "מוות לישראל" ודגלים שרופים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזק רב הוסב למבנה. בניין הקונסוליה האיטלקית בקהיר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ של איטליה פאולו ג'נטיליוני התייחס לאירוע ואמר כי איטליה לא חשה מאויימת. "אין נפגעים בפיצוץ נגד הקונסוליה שלנו", צייץ השר בחשבון הטוויטר שלו זמן קצר לאחר הפיצוץ. "לבנו עם האנשים שנפצעו ועם האנשים שלנו שעובדים בקונסוליה. לא ניתן לעצמנו לחוש מאויימים".

ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי שוחח עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי לאחר הפיצוץ והביע את תמיכתה של איטליה בטרור שפוקד את מצרים. "איטליה יודעת שההתמודדות עם הטרור היא אתגר עצום", נמסר ממשרד ראש ממשלת איטליה. "אנחנו לא נעזוב את מצרים לבד - איטליה ומצרים יחד נגד הטרור".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בתוך כמה שבועות: שרשרת פיגועים במצרים

במהלך החודשים האחרונים שורר חוסר יציבות ביטחוני במצרים. קבוצות איסלאמיסטיות שונות מנסות לערער את שלטונו של הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי, שעלה לשלטון על חשבון הנשיא מוחמד מורסי מהאחים המוסלמים.

לפני כשבועיים נהרג התובע הכללי של מצרים, הישאם ברכאת, מפיצוץ של מכונית תופת שפגעה בשיירה שבה נסע בקהיר. בפיצוץ המכונית, שהופעלה מרחוק, נפצעו גם שני אזרחים ושני שוטרים. בתחילה דווח כי ברכאת נפצע באורח קל בלבד, אולם בהמשך נמסר כי מצבו הידרדר עד שמת מפצעיו. ארגון לא מוכר שמכנה את עצמו "ההתנגדות העממית של גיזה" קיבל אחריות על המתקפה בעמוד הפייסבוק שלו. עם זאת, כעבור כמה שעות, הוא הסיר את ההודעה.

פיצוץ בקונסוליה האיטלקית בקהיר במצרים 11 יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיצוץ/צילום מסך, טוויטר

ימים אחדים אחרי מותו של התובע הכללי, התרחשה מתקפת טרור מתואמת של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) דאעש בסיני שבה נהרגו עשרות חיילי צבא מצרים. עשרות חמושים הסתערו על עמדות של הצבא בחצי האי וניהלו קרבות עזים עם החיילים המצרים. כמו כן, עשרות בני אדם נפצעו במתקפה. הצבא המצרי השיב אש באותו יום והרג עשרות פעילי דאעש בחצי האי. באותו יום דווח כי צבא מצרים הודיע בעקבות מתקפות הטרור כי הפעולות המבצעיות לא ייפסקו עד שהאזור לא יהיה "נקי מריכוזי טרור".

(עדכון ראשון: 08:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully