וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום אל-קודס" בעולם הערבי: "מוות לישראל" ודגלים שרופים

10.7.2015 / 17:21

כמדי שנה, השתתפו המונים בתהלוכות "יום ירושלים" למען העם הפלסטיני. המשתתפים במפגן בטהראן קראו קריאות בגנות ישראל וארצות הברית. הפגנות גם בדמשק, בקאבול ובמזרח ירושלים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עשרות אלפי אזרחים איראנים השתתפו היום (שישי) במפגן השנתי לציון "יום אל-קודס" (יום ירושלים) בטהראן וקראו קריאות בגנות ארצות הברית, וקריאות "מוות לישראל". חלק מהמפגינים שרפו את דגלי ישראל וארצות הברית. אירועים דומים היו בשורת ערים נוספות ברחבי איראן. צעדת המחאה השנתית מגיעה יממה אחרי שהמעצמות ואיראן החליטו להאריך שוב את השיחות בנוגע לתוכנית הגרעין. גם בדמשק ובערים נוספות ברחבי המזרח התיכון, כמו קאבול שבאפגניסטן, היו תהלוכות דומות.

"יום אל-קודס" מצוין בכל שנה בשישי האחרון של חודש הרמדאן. באיראן היום הזה מצוין לא רק בשל חשיבותו לעולם המוסלמי, אלא גם כאקט של תמיכה בעם הפלסטיני. בכיר דת איראני אמר כי היום מהווה מפגן אחדות איראני בנוגע לעקרונות שהרפובליקה האיסלאמית מקדשת. בנוגע למו"מ על תוכנית הגרעין אמר הבכיר כי הדרישות של ארצות הברית ושל בנות בריתה יצרו מכשולים בפני חתימה על הסדר קבע. עוד אמר כי "לא ניתן לסמוך על ארצות הברית".

נשיא איראן חסן רוחאני השתתף באחת מהתהלוכות בטהראן אולם נמנע מלהתייחס לנושא השיחות מול המעצמות. "אם אתה מוביל את השיחות למבוי סתום, אתה גורם לטעות אסטרטגית", אמר יו"ר בית הנבחרים האיראני עלי לריג'אני, ברומזו על המהלכים של ארצות הברית.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
לקראת הסכם הגרעין: קרב חייו של נתניהו מגיע לרגע השיא
אין עדיין הסכם עם איראן: "המערב הקשיח את עמדותיו"
הנגבי: "גם אם ייחתם הסכם גרעין, ישראל לא תהיה מחויבת לו"

מפגינים שורפים את דגל ישראל ביום אל-קודס, טהראן, איראן, יולי 2015. AP
דגל ישראל עולה בלהבות, היום בטהראן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully