וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי: "לכנס דיון דחוף על פרשת מנגיסטו בוועדת חוץ וביטחון"

11.7.2015 / 16:30

חבר הכנסת יעקב פרי טוען כי גורמי ממשלה טעו בטיפול בנושא: "מהמקרה עולה רצף כשלים ארגוניים". ח"כ גלאון: "ראש הממשלה מרשה לעצמו לנטרל את המערכת השלטונית מבקרה על מערכת הביטחון"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(נתניהו בבית משפחת מנגיסטו באשקלון, אתמול)

יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה היום (שבת) לפרשת הנעדר אברהם מנגיסטו ולישראלי הנוסף, תושב הפזורה הבדואית, המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה, ולאי-עדכונם של הקבינט המדיני-ביטחוני וועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא בעשרת החודשים האחרונים. באירוע "שבתרבות" בהיכל התרבות בראשון לציון טענה גלאון: "יש לנו ראש ממשלה מופקר, שמרשה לעצמו באופן סדרתי לנטרל את המערכת השלטונית מבקרה אפקטיבית על מערכת הביטחון".

לדברי גלאון, "ראש הממשלה נתניהו שכח שאנחנו לא במשטר נשיאותי, ושהייתה לו חובה לדווח לקבינט ולוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בעניינם של שני הישראלים שנכנסו לעזה. הוא לא יכול להרשות לעצמו לשמור דברים בינו לבין שר הביטחון בלבד". היא הוסיפה כי "מדובר בהתנהלות של ראש ממשלה שעושה בדיחה מכל מערכות הבלמים והאיזונים שאמורה לפעול מולו. כך היה ב'צוק איתן' כשראש הממשלה התנהל בפועל רק מול שר הביטחון, תוך התעלמות מהקבינט, וכך היה כשנתניהו אפילו לא טרח להציג לשרים שלו את הסכם הפסקת האש מול חמאס".

עוד בוואלה חדשות:
"לוטן חשב שהוא עושה טובה למשפחת מנגיסטו, אבל זו חובתו"
על רקע המו"מ התקוע: ישראל דחתה בקשות הומניטאריות של בכירי חמאס
נתניהו בבית משפחת מנגיסטו: "מולנו אויב אכזר, נחזיר את אברהם"

אללין מנגיסטו, אביו של אברהם מנגיסטו, אשקלון, 9 ביולי 2015. לירון מולדובן, מערכת וואלה!
אללין מנגיסטו, אביו של הצעיר המוחזק בידי חמאס, בבית המשפחה באשקלון, שלשום/מערכת וואלה!, לירון מולדובן

בתוך כך, ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) הגיש היום בקשה לקיום דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת על הכשל של גורמי הממשלה, לדבריו, בדיווח על החזקתם של האזרחים הישראלים בידי חמאס. "מהמקרה עולה רצף של כשלים ארגוניים, המגיעים עד לשר הביטחון ולראש הממשלה", כתב פרי בדברי ההסבר לבקשה, "לא ייתכן כי במדינה דמוקרטית נושא כה קריטי לא ידווח ולא יזכה לביקורת ופיקוח של הגורמים האמונים על כך".

אמש פנה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) למבקר המדינה בדרישה לחקור, כלשונו, "כיצד הוסתרה פרשת מנגיסטו מהקבינט בממשלה ומוועדת החוץ והביטחון בשתי הקדנציות האחרונות". "אני משוכנע שיש מקום להתערבות של מבקר המדינה בפרשת מנגיסטו והנעדר השני. אני לא מבין כיצד ראש הממשלה מסתיר מידע ומתנהל ללא פיקוח מטעם הכנסת, דרך ועדת החוץ והביטחון. לא יעלה על הדעת שבמדינה המתיימרת להתנהל כדמוקרטיה יתרחש מחדל שכזה. ראש הממשלה ממדר את בכירי מקבלי ההחלטות באותה נשימה בה הוא ממדר את הציבור מסוגיה לאומית מהמעלה הראשונה".

ביום חמישי נמסרה הודעה רשמית מטעם ועדת החוץ והביטחון, בנוגע לכך שלא עודכנה בדבר היעלמותו של מנגיסטו. "הוועדה, ובפרט ועדת המשנה למודיעין, זוכה לקבל באופן קבוע דיווחים שוטפים על מכלול הנושאים המדיניים והביטחוניים שעל סדר היום, ובכלל זה בסוגיות הרגישות ביותר", נמסר. "במקרה הזה נראה כי מדובר בתקלה נקודתית. נלמד את האירוע ונדאג שלא יחזור על עצמו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully