וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת חקירת המחבל מצרפת; "צילם סלפי עם הגופה חסרת הראש"

כלי תקשורת במדינה מדווחים כי יאסין סאלחי הודה בחקירתו כי ערף את ראש מעסיקו והציב את גופתו במפעל הגז שניסה לפוצץ. בין השניים פרץ ויכוח לפני הרצח. במקביל, הרשויות בתוניסיה יציבו אלף שוטרים בסוסה לאחר הפיגוע הקטלני

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יאסין סאלחי, החשוד בביצוע מתקפת הטרור במפעל שליד ליון שבצרפת, הודה אתמול (ראשון) כי רצח את מעסיקו, הרווה קורנארה, בחניון באזור ליון, לפני שהגיע למפעל הגז בעייר סן-קנטן-פלבייה, הציב את ראשו על גדר המפעל וניסה לפוצץ את המקום – כך אמר הגורם המקורב לחקירתו. כמו כן, בדיקת הטלפון הסלולרי של סאלחי חשפה כי הוא צילם תמונת סלפי עם הגופה חסרת הראש לפני מעצרו, ושלח את התמונה למספר טלפון קנדי.

"אנו מסייעים לרשויות בצרפת בחקירה", אמר דובר הממשלה בקנדה. הוא סירב להתייחס לדיווחים על כך שהקנדי שקיבל את ההודעה נמצא בסוריה.

לפי דיווחים בכלי התקשורת בצרפת, סאלחי אמר בחקירתו כי הוא התווכח עם קורנרה לפני שרצח אותו. אחד מעמיתיו של סאלחי לעבודה אמר לערוץ I-TELE הצרפתי כי סאלחי וקורנרה אכן רבו והתווכחו כמה ימים לפני המתקפה, לאחר שציוד שביר נפל מידיו של סאלחי.

עוד כתבות בנושא:
דאעש הצליח לפגוע בנקודה הכי רגישה לתוניסאים
טרור חוצה גבולות: יותר מ-60 הרוגים בשלוש יבשות שונות
הפיגוע בתוניסיה: "המחבל צחק כמו אדם רגיל, ובחר במי לירות"

שוטר סמוך לזירת הפיגוע במפעל "אייר פרודקטס" באזור ליון שבצרפת, יוני 2015. רויטרס
זירת הפיגוע בצרפת, ביום שישי האחרון/רויטרס

סאלחי נלקח היום לדירתו שבפרבר השקט של ליון סיינט פריסט, שבה הוא מתגורר עם אשתו ושלושת ילדיו, כדי לערוך חיפושים נוספים בנוכחותו. אשתו ואחותו של סאלחי שוחררו היום אחרי יומיים של תשאול במשטרה. בצרפת הודיעו לפני כי סאלחי היה תחת מעקב הרשויות בשנים 2008-2006 בשל חשד כי אחז בדעות רדיקליות. כמו כן, נמסר כי היה ידוע כבר לפני עשר שנים שהוא מקושר לגורמים איסלאמיסטיים קיצוניים.

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה של צרפת מנואל ואלס כי הממשלה הגבירה את המשאבים המוקצים לגופי המודיעין ואכיפת החוק כדי להילחם באיסלאם הקיצוני. "אסור לנו להפסיד במלחמה, מאחר שבמהותה מדובר במלחמת ציוויליזציה", אמר ואלס ריאיון לרדיו "יורופ 1". "זוהי החברה שלנו, הציוויליזציה שלנו והערכים שלנו - ועלינו להגן עליהם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתכננים להציב אלף שוטרים חמושים בעיר". הפיגוע בסוסה שבתוניסיה, ביום שישי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, בתוניסיה העלו את רמת הכוננות בעיירת החוף סוסה לאחר הפיגוע הקטלני שבו נהרגו 39 אזרחים זרים. מאות שוטרים חמושים פטרלו ברחובות העיר והממשלה אמרה כי היא תעביר למקום מאות שוטרים נוספים ותציב אותם באתרי תיירות. "אנו מתכננים להציב אלף שוטרים חמושים בעיר כדי להגן על מלונות ועל התיירים", אמר שר הפנים של תוניסיה, נעים רסאלי.

יותר מ-3,000 תיירים עזבו את תוניסיה מאז המתקפה, שבמהלכה ירו שני חמושים לעבר נופשים בשני מלונות בעיר. כמו כן, משרד החוץ של בריטניה הזהיר אמש כי לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) עלולים לערוך מתקפות נוספות במדינה.

דאעש לקח אחריות על הפיגוע, אך גורמים רשמיים במדינה אמרו כי החמוש שנורה למוות, סיף רזקווי, לא היה ידוע לרשויות כלוחם טרור פוטנציאלי. גורם מהמדינה אמר כי הוא ככל הנראה עבר "שטיפת מוח" בששת החודשים האחרונים על ידי גורמים המגייסים אנשים לשורות הארגון הקיצוני.

זירת פיגוע ההתאבדות במסגד שיעי בכוויית, יוני 2015. רויטרס
המסגד שבו אירע פיגוע ההתאבדות בכווית/רויטרס

נוסף לכך, משרד הפנים בכווית מסר אתמול בבוקר כי המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות במסגד השיעי ביום שישי, שבו נהרגו 27 בני אדם, הוא אזרח ערב הסעודית בשם פאהד סלימאן עבדול מוחסן אל-כבאא. לפי ההודעה, הרשויות עצרו את נהג המכונית שלקח את המחבל למסגד.

עוד נמסר כי אל-כבאא נחת בשדה התעופה של כווית רק כמה שעות לפני הפיגוע. עדיין לא ידוע מהיכן הגיע כבאא לכווית, אך בשל הגעתו בסמוך למועד הפיגוע ניתן להסיק כי הוא היה מקושר לרשת טרור שסיפקה לו את הציוד הנדרש. הרשויות כעת מחפשות את שותפיו לתכנון הפיגוע הקטלני.

(עדכון ראשון: 22:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully