וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של ארביב לא הסכים להיחקר באוסטרליה, והפרשה תקועה

25.6.2015 / 8:15

כדי שניתן יהיה להעמיד לדין את ראש להב 433 לשעבר, החשוד שקיבל טובות הנאה מהרב פינטו, על מח"ש לגבות עדות מבנו. אלא שהוא שוהה באוסטרליה, ולפי החוק המקומי יש צורך באישור הנחקר - שמסרב. דיווח באולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן
שלב הטיעונים לעונש בתיק נגד הרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב, מאי 2015. דרור עינב
טוען שסייע לצחי ארביב בעת שהתגורר בארצות הברית. הרב יאשיהו פינטו/דרור עינב

סיום החקירה נגד ראש להב 433 לשעבר מנשה ארביב, החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו, ממשיך להתעכב בשל סירוב בנו, צחי, להיחקר בפרשה. זה זמן רב שחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מבקשים להגיע לאוסטרליה, ששם מתגורר ארביב הבן, על מנת לגבות את עדותו בנוגע לחשד שהרב פינטו סייע לו בעת ששהה בארצות הברית. לאחר שהוצע לצחי להגיע לישראל לחקירה וזה סירב, החל ההליך הבירוקרטי הארוך לאישור החקירה על אדמת אוסטרליה. לשם כך, על פי החוק באוסטרליה, יש צורך באישורו של הנחקר. עם זאת, עד כה הוא טרם נתן את אישורו.

לפי המסמכים שהעביר פינטו במסגרת הסדר הטיעון שעליו חתם בתיק שוחד נגדו, בנו של ארביב נעזר בשירותיהם של אנשיו. חקירת הבן בנושא אמורה להיות אחד השלבים האחרונים בחקירה בטרם יחליטו במח"ש אם להמליץ להעמיד את ארביב לדין. תחילה הוצע לארביב הבן להגיע לישראל על חשבון המדינה, כולל שהייה במלון - אך זה סירב ואנשי מח"ש הגישו בקשה לחיקור דין בתוך גבולות אוסטרליה.

עוד בנושא:
פינטו לא משלים עם הסדר הטיעון: "יש תהליכים שסמויים מהעין"
הרב פינטו נידון לשנת מאסר; "חטא והחטיא, שיחת והשחית"
ביקורת חמורה של העליון על הסכם עד המדינה עם פינטו

"ארביב ביקש שאסייע לבנו ורעייתו בהסדרת מעמדם בארה"ב"

במקביל, סיימו חוקרי מח"ש חיקורי דין בארצות הברית. הם תשאלו אנשים המקורבים לרב פינטו באשר להתנהלות של ארביב ושל בנו במדינה ובדקו את מהימנותם של המסמכים שהציג הרב בעת שמסר את גרסתו. יד ימינו של הרב, בן ציון סוקי, סיפר בתצהיר שהגיש לבית המשפט כיצד נפגש עם ארביב לראשונה בסעודה בביתו של הרב בפורים 2010. "באותה סעודה סיפר לי ניצב ארביב כי בנו צחי ורעייתו דנה שוהים בארצות הברית לאחר שסיימו את לימודיהם בתחום התכשיטים והיהלומים", טען סוקי. "הוא ביקש שאסייע להם במציאת עבודה בתחום ובהסדרת מעמדם החוקי בארצות הברית".

לדבריו, פגישתו הראשונה עם צחי ארביב התקיימה בישיבה של הרב פינטו במנהטן, לבקשתו של צחי. "הוא אמר שמצבו הכלכלי לא טוב וביקש שאסייע לו בהסדרת שהייתו ומעמדו החוקי בארצות הברית", שחזר סוקי וטען כי בהמשך התקשר אליו ניצב ארביב פעם נוספת וביקש ממנו לסייע לבנו. הוא סיפר כי בפגישה נוספת שערך עם צחי בטרקלין המשרד של רבו בארצות הברית הוא ביקש גם סיוע כלכלי. "צחי מסר לי כי אביו מבקש שנסייע לו בסכום של 2,000 דולרים מדי חודש. כבוד הרב אישר זאת, והעברתי את הסכום מהישיבה מדי חודש במשך יותר משנתיים", אמר סוקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פרשת הרב והניצב: רעייתו של ניצב ארביב העידה במח"ש. טל אנגלנדר
"לחץ עליי לסייע לבנו ככל הניתן". מנשה ארביב/טל אנגלנדר

"את 2,000 הדולרים הראשונים העברתי אני במזומן מכספי שלי לידיו של צחי, ואת היתר הוא קיבל מסטיבן שי, גזבר מוסדות 'שובה ישראל' במנהטן ומגזבר נוסף בישיבה, גיל מנשה", סיפר סוקי. "מפעם לפעם נהג ניצב ארביב להתקשר אליי ולחץ עליי לסייע לבנו ככל הניתן".

סוקי אמר כי הפנה את צחי לעו"ד רוקסן לוין, המתמחה בענייני הגירה, "על מנת שזו תייצג אותו ואת רעייתו בהליכים הרלוונטיים מול רשויות ההגירה בארצות הברית". את שכר טרחתה של עורכת הדין שילמו, לטענת סוקי, אנשיו של הרב פינטו. לתצהיר צורפו תכתובות בין סוקי לצחי ארביב ולפרקליטיהם של השניים בדואר האלקטרוני, המעידים לכאורה על הקשר בין בנו של הניצב לאנשיו של הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully