וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום נגד מביימי החטיפה: "הקפיצו כוחות בגלל אהבה נכזבת"

24.6.2015 / 11:51

ניב אסרף, שבדה את היעלמותו באפריל האחרון והביא להפעלת נוהל חירום מחשש לחטיפה, מואשם שמסר ידיעה כוזבת וקיבל דבר במרמה. חברו ערן נגאוקר, שסייע לו, נאשם בעבירות דומות

צילום: בני בן סימון, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

(ניב אסרף מדבר לראשונה אחרי שביים את חטיפתו, באפריל האחרון)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ניב אסרף, שבדה וביים את חטיפתו לפני חודשיים, בגין מסירת ידיעה כוזבת וקבלת דבר במרמה. כתב האישום מייחס עבירות זהות גם לחברו ערן נגאוקר.

לפי כתב האישום, ב-2 באפריל נסעו אסרף ונגאוקר, בני 22 מבאר שבע, לעבר קריית ארבע. במהלך הנסיעה סיפר אסרף לנגאוקר כי בכוונתו להיעלם, וזאת לדבריו על רקע פרידה מחברתו על מנת שהפרסום יביא לכך שחברתו תדאג לו. בהגיעם למקום תכננו השניים כיצד יביימו את ההיעלמות וחיפשו אחר מקום מסתור.

בשלב מסוים, כפי שסיכמו, יצא אסרף למקום המסתור שבחר ונשאר שם כשהוא משאיר את מכשיר הטלפון הנייד במכוניתו, כדי למנוע את איכונו. בהתאם לתכנון, יצא נגאוקר מקריית ארבע, עצר בצד הדרך, הוציא אוויר מגלגל כלי הרכב, החליף לגלגל הרזרבי שהיה בתא המטען ופנה חזרה לכיוון קריית ארבע. בהגיעו לכניסה ליישוב, ניגש לכלי רכב משטרתי שעמד בצד הדרך ודיווח לשוטר דיווח כוזב ולפיו חברו ירד מכלי רכבו, צעד לעבר כפר ערבי ולא שב משם בחלוף כחצי שעה. השוטר הורה לו להתקשר למוקד 100, ונגאוקר עשה זאת, על אף שידע כי מדובר בדיווח כוזב. זאת, במטרה להביא להקפצת כוחות משטרה וצבא רבים למקום, על מנת שיתחילו לחפש את חברו ולצורך פרסום דבר החשד לחטיפה באמצעי התקשורת.

לקריאה נוספת:
החטיפה שלא הייתה: צה"ל החליט על צעד ענישה ראשון
בית המשפט שחרר את מביימי החטיפה בתנאים מגבילים
דאגה בבית משפחת הנעדר: "נסע לאזור חברון במסגרת עבודתו"

ניב אסרף שנעדר באזור חברון, מרץ 2014. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
ביים את חטיפתו בשל אהבה נכזבת ובמטרה להתחמק מחובות מהימורים בלתי חוקיים. אסרף/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

בעקבות הדיווח הופעל נוהל חירום מחשש לחטיפה, במסגרתו הוקפצו לאזור כוחות ביטחון רבים שכללו בין היתר אלפי חיילים, יחידות מיוחדות, כלי טיס ואמצעים נוספים. בנוסף לכך, הונחו מחסומים רבים על צירים במרחב עציון ויהודה וכן החלו סריקות בכפרים הסמוכים למקום תוך הטלת מגבלות על תנועת תושביהם. בכמה מקרים, יודו אבנים לעבר כוחות הצבא שסרקו את האזור בחיפושיהם אחר אסרף.

באותה עת, המתין אסרף במקום המסתור כשהוא יודע כי מחפשים אחריו וכן שומע את רכבי החירום היוצאים לחפשו. סמוך לשעה 19:00 בערב מסר נגאוקר במשטרת חברון הודעה מפורטת במסגרתה שב וחזר על גרסתו להשתלשלות האירועים, חרף העובדה כי הוא יודע שמדובר בדיווח כוזב ומודע לחיפושים שמתבצעים בעקבות דיווחו זה.

כתב האישום מדגיש כי בחודשים שקדמו לאירוע, נטל ניב אסרף חלק בהימורים בלתי חוקיים, במסגרתם נותר חייב סכומי כסף של כמה עשרות אלפי שקלים לגורמים שונים. בשל כך גמלה בלבו ההחלטה להתחמק מתשלום חובותיו, וזאת באמצעות יצירת מצג שווא שלפיו נחטף בידי מחבלים סמוך לחברון. את מצג השווא האמור הגה אסרף במטרה לגרום לפרסום דבר חטיפתו לכאורה באמצעות כלי התקשורת, באופן שייוודע לציבור ובמסגרת זו גם יגיע לידיעת בעלי חובו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully