וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביים החטיפה לחוקריו: "נעלמתי כי אני מסוכסך עם אנשים"

לוואלה חדשות נודעו פרטים ראשונים מדבריו של ניב אסרף, שביים את חטיפתו ואותר אחרי כמה שעות, בפני חוקרי מרחב חברון. ככל הנראה, הוא לא עשה זאת בשל פרידה מחברתו. "הוא לקח את הפרידה בצורה רגילה. אני חושבת שהוא לא ביים חטיפה, אלא רק רצה להיעלם", אמרה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

"אני מסוכסך עם כמה אנשים ובגלל זה החלטתי להיעלם לכמה ימים" - במילים אלו תירץ לחוקריו ניב אסרף, בן 22 מבאר שבע, את הסיבה שבגינה החליט לביים את חטיפתו - כך נודע אמש (שבת) לוואלה חדשות. תחילה רווחה הסברה בקרב החוקרים כי אסרף החליט להיעלם מכיוון שחברתו נפרדה ממנו ברביעי האחרון, יום לפני האירוע. עם זאת, כעת מתגברת בקרב חוקרי מרחב חברון במשטרת מחוז ש"י ההערכה כי הסיבה לביום החטיפה הייתה סכסוך כלשהו של אסרף עם גורמים בבאר שבע על רקע שטרם התברר. כעת ינסו החוקרים להגיע לאותם אנשים שלכאורה היה אסרף מסוכסך עמם.

במקביל, במשטרה ביקשו לגבות עדות מחברתו לשעבר של אסרף במטרה לשפוך אור נוסף על השתלשלות האירועים. היא זומנה למתן עדות בתחנת מרחב חברון, שם היא מוסרת עדות הערב. בטרם נכנסה לחקירתה, אמרה לוואלה חדשות: "הוא לקח את הפרידה בצורה רגילה. אני חושבת שהוא לא ביים חטיפה, אלא רק רצה להיעלם". לדבריה, "לא האמנתי שהוא יהיה במצב כזה שיחשבו שהוא רוצה להיחטף. לא האמנתי שזה יגיע לתקשורת ויראו את זה בחדשות כל הזמן. אני שמחה שזה הסתיים ושהוא בחיים".

לקריאה נוספת:
הצעיר שנעדר אותר בריא ושלם בקריית ארבע: "ביימו חטיפה"
הוארך מעצר מביימי החטיפה: "חסרי אחריות באופן מחריד"

הארכת מעצר לצעירים שביימו חטיפה. גדעון צנטנר
אסרף, שלשום בבית המשפט בירושלים/גדעון צנטנר

אסרף נמצא בלילה שבין חמישי לשישי בוואדי בקריית ארבע לאחר שעות רבות של חיפושים. הוא אותר כשברשותו קופסאות שימורים ושק שינה. לפי המשטרה, "ה'נעדר' וחברו ביימו חטיפה". בכל אותן שעות שבהן עוד נחשב לנעדר תוחקר בשב"כ חברו, ערן נגאוקר, שהיה איתו ודיווח על היעלמותו למשטרה, עד שחשף את התכנית המקורית שלהם.

שלשום הורה בית משפט השלום בירושלים על הארכת מעצרם של השניים בארבעה ימים לצורך המשך חקירתם במשטרה. בצה"ל, בינתיים, לא ייעשה שום הליך נגד השניים, עד אשר תסתיים החקירה המשטרתית בעניין.

"אין חולק למעשה בדבר קיומו של חומר הראיות הקושר את שני המשיבים לפרשה שהחלה אמש כחשש לחטיפת אזרח ישראלי בשטחים והסתיימה בסופו של דבר במהלך הלילה לאחר שהסתבר כי מדובר במעשה שטות או קונדס של שני המשיבים", קבע השופט חן אביטל. "מדובר במעשה חסר אחריות באופן מחריד במציאות חיינו במיוחד לאחר שבעבר הלא רחוק נחטפו ונרצחו נערים באזור סמוך לאזור שהתרחש האירוע".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הארכת מעצר לצעירים שביימו חטיפה. גדעון צנטנר
חשף את התכנית המקורית. ערן נגאוקר/גדעון צנטנר

אסרף ונגאוקר חשודים, בין היתר, בבידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט, הפרת הסדר הציבורי והפרעה לשוטר. נגאוקר חשוד גם בדיווח כוזב. "אנחנו נעשה הכול כדי למצות איתו את הדין", הבהירו גורמים במשטרה. "הם הרימו מדינה שלמה על הרגליים, הביאו לבזבוז כספים משווע וחייבים לשאת בעונש. בהמשך, לא מן הנמנע כי תהיה גם תביעה כספית בגין הנזקים ובזבוז כספים שהם גרמו".

במסגרת החיפושים הוקפצו כוחות צה"ל, בוטלו חופשות החיילים לחג ואף הוקפצו כוחות רבים אחרים שכבר יצאו לחופשת החג. נוסף על כך, בוזבז כסף רב על דלק לכלי הרכב, הפעלת מזל"טים ופעולות חקירה במישור המודיעיני. "הנזק הכספי שנגרם כתוצאה מהחיפושים אחר ניב אסרף ייאמד במיליוני שקלים", אמרו במשטרה.

בהכנת הכתבה השתתף אמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 21:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully