וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט שחרר את מביימי החטיפה בתנאים מגבילים

6.4.2015 / 9:53

4 ימים אחרי שנעצרו בחשד שבדו את החטיפה ליד חברון, שוחררו ניב אסרף וערן נגאוקר בערבות של 5,000 שקלים. המשטרה ביקשה לשחררם למעצר בית עד הגשת האישום ביום ראשון, אולם השופט דחה זאת. אמו של אסרף, שייכנס מסע"ת ב-14:00, בחרה למתוח ביקורת על כוחות הביטחון

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום בירושלים שחרר הבוקר (שני) ממעצר את ניב אסרף, החשוד בבימוי חטיפתו ליד חברון לפני ארבעה ימים, ואת ערן נגאוקר, החשוד בסיוע למעשה. המשטרה ביקשה לשלוח את השניים למעצר בית עד הגשת כתב האישום נגדם ביום ראשון, אך השופט חן אביטל סבר כי אין הצדקה לכך, משום שהחקירה הסתיימה וכי לא הוגשה עדיין הצהרת תובע. ב-14:00 יכנס אסרף מסיבת עיתונאים בביתו, שבה יתייחס למקרה, שהסעיר את המדינה בימים האחרונים.

אסרף ונגאוקר, שנעצרו ביום חמישי בלילה אחרי שהתברר כי החטיפה שעליה דווח לא הייתה, שוחררו בתנאים מגבילים. הם הורחקו משטחי יהודה ושומרון ל-180 יום, הוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ, והם חויבו להפקיד 3,000 שקלים ולשלם ערבות של 5,000 שקלים כל אחד. הם חשודים, בין היתר, בבידוי ראיות, בשיבוש הליכי משפט, בהפרת הסדר הציבורי ובהפרעה לשוטר. נגאוקר חשוד גם בדיווח כוזב, אחרי שהתקשר למוקד המשטרה וסיפר שחברו נכנס לכפר פלסטיני ולא שב.

עוד בנושא
מביים החטיפה לחוקריו: "נעלמתי כי אני מסוכסך עם אנשים"
החטיפה שלא הייתה: צה"ל החליט על צעד ענישה ראשון
מם חדש ברשת: התחבולות הטיפשיות של ניב אסרף

ניב אסרף משתחרר, בית המשפט השלום בירושלים אפריל 2015. טלי מאייר
אסרף מובל לבית המשפט לדיון בעניינו, היום/טלי מאייר

"אנחנו מבינים את כל הבלגן, וגם אני בתור אמא ששמעה על ילדים עבדו על המדינה הייתי כועסת, אבל צריך להבין מה קרה ולא נראה לי שזו הייתה התוכנית והמטרה", אמרה יעל אסרף, אמו של ניב. היא ביקרה את התנהלות כוחות הביטחון, אחרי שהתברר כי לא הייתה באמת חטיפה. "אני לא מבינה איך בחקירה לא הצליחו במשך שמונה שעות להבין איפה הילד שלי נמצא". היא ניסתה לגונן על בנה, והוסיפה: "הוא לא ידע כלום ממה שקורה במדינה (הקפצת הכוחות המסיבית, י"א) ואם הוא הגיע למצב שהוא ירד בוואדי עם שק שינה, אז כנראה שהוא באמת היה במצוקה. אני מקווה שהאמת תצא לאור בסופו של דבר ויבינו מה היו המניעים שלו".

עו"ד מוטי יוסף המייצג את אסרף שיבח את החלטת בית המשפט ואמר שניב וחברו שוחררו בהסכמה משום שאין עילה אמיתית להמשך החזקתם במעצר. "שמעתי את מפקד מרחב ש"י במשטרה, שאמר שלאחר החקירה נמצא ששניהם לא רצו לביים חטיפה", הסביר והוסיף: "אני שמח שהפרשה הזו הסתיימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"ניב ישלם את המחיר"

בנוגע לביקורת הציבורית שהופנתה כלפי אסרף וגקאוקר הבהיר: "אנחנו ניתן את ההזדמנות לניב לומר את הדברים, ושכל גלי השנאה ברשת החברתית ובתקשורת יתחלפו לקצת אמפטיה. המשפחה (משפחת אסרף, י"א) לא בחרה להיות במצב הזה, וניב ישלם את המחיר, אבל מכל הסיפר הזה אני אזכור את הלינץ' התקשורתי על המשפחה. המשפחה התנצלה, אבל צריך לעשות את ההפרדה בין ניב למשפחה, שלא הייתה בסוד העניינים ולא הייתה קשורה לכך".

אמו של אסרף התייחסה אף היא לנושא זה ואמרה כי היא "מאוכזבת" מחלק מהתקשורת שמיהרה לטענתה לשפוט. "הרגשנו שכל הזמן תקפו אותנו, ולא הבינו איזה חג אנחנו עברנו בתור משפחה". האב שמואל הודה לכוחות הביטחון שסייעו במציאת בנו, אך הוסיף: "לולא ההתעקשות שלי ביום חמישי בלילה לדבר עם החבר של ניב, לדעת מה קורה עם הבן שלי, לא היינו מוצאים אותו באותו הערב. אין לי כעס, אבל לפעמים צריך לחשוב מחוץ לקופסה".

ערן נגאוקר משתחרר עם ניב אסרף, בית המשפט השלום בירושלים אפריל 2015. טלי מאייר
נגאוקר בבית המשפט/טלי מאייר

במהלך חקירתו טען אסרף כי בדה את דבר חטיפתו עקב חובות. לדבריו, הוא נקלע להפסדים כספיים כבדים בשל הימורים. כמו כן, על אף שבחקירה עלתה הסברה כי הוא ביים את החטיפה בשל פרידתו מזוגתו בשבוע שעבר, טען אסרף שלשום כי הסיבה לכך היא סכסוך עם אנשים מעיר מגוריו, באר שבע. בקרב חוקרי מחוז יהודה ושומרון מתגברת הערכה זו, אולם הרקע לכך טרם התברר. בשלב זה מנסים החוקרים במחוז להגיע לאותם אנשים עמם הסתכסך, לכאורה.

אתמול החליטו בצה"ל שלא להאריך את שירות הקבע של נגאוקר, שמשרת כנהג בחיל האוויר. הוא צפוי לסיים את שירותו בשבועות הקרובים. גורם צבאי מסר כי "אין בכוונת הצבא לנקוט נגדו בהליך פלילי או משמעתי כל עוד חקירת המשטרה נמשכת".

"הוא לקח את הפרידה בצורה רגילה. אני חושבת שהוא לא ביים חטיפה, אלא רק רצה להיעלם", אמרה שלשום חברתו לשעבר של אסרף, "לא האמנתי שהוא יהיה במצב כזה שיחשבו שהוא רוצה להיחטף. לא האמנתי שזה יגיע לתקשורת ושיראו את זה בחדשות כל הזמן. אני שמחה שזה הסתיים ושהוא בחיים".

אסרף נמצא בלילה שבין חמישי לשישי בוואדי בקריית ארבע לאחר שעות רבות של חיפושים - שבהם לקחו חלק כוחות משטרה וצבא רבים מאוד. הוא אותר כשברשותו קופסאות שימורים ושק שינה. בכל אותן שעות שבהן עוד נחשב לנעדר תוחקר נגאוקר בידי חוקרי השירות הביטחון הכללי (שב"כ), שהיה עמו ודיווח על היעלמותו למשטרה, עד שחשף את התכנית המקורית שלהם.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully