וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטיפה שלא הייתה: צה"ל החליט על צעד ענישה ראשון

5.4.2015 / 12:02

ערן נגאוקר, שעל פי החשד מסר דיווח כוזב למוקד 100 וטען שחברו ניב אסרף נכנס לכפר פלסטיני, יסיים את תפקידו כנהג ולא ימשיך בשירות הקבע. גורם ביטחוני: "לא נפתח בהליך פלילי כל עוד החקירה נמשכת". אסרף לחוקריו: "יש לי חובות כבדים בשל הימורים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

שלושה ימים אחרי החטיפה המבוימת שהעלתה את החשש לחטיפה בידי פלסטינים, החליטו היום (ראשון) בצה"ל כי אין בכוונתם להאריך את שירות הקבע של ערן נגאוקר, חברו של ניב אסרף. על פי החשד, נגאוקר התקשר למוקד 100 של המשטרה ומסר דיווח כוזב על כך שחברו נכנס לכפר פלסטיני לבקש עזרה בתיקון תקר בגלגל, ולא חזר.

נגאוקר משרת כנהג בחיל האוויר והוא צפוי לסיים את שירותו בשבועות הקרובים. גורם צבאי מסר כי "אין בכוונת הצבא לנקוט נגדו בהליך פלילי או משמעתי כל עוד חקירת המשטרה נמשכת". גורם ביטחוני אחר הוסיף כי משרד הביטחון לא יעסוק בשאלה אם לתבוע מאסרף את עלויות החיפושים הקדחתניים אחריו, כל עוד לא תסתיים החקירה הפלילית בנדון.

במהלך חקירתו טען אסרף כי בדה את דבר חטיפתו עקב חובות. לדבריו, הוא נקלע להפסדים כספיים כבדים בשל הימורים.

לקריאה נוספת:
החשוד בפרשת הריגול "רצה לעזור לדרוזים בסוריה", והוא לא היחיד
ניצן אלון: "בשם הביטחון, מפקד לא צריך לפעול באופן לא מוסרי"
כתב האישום חושף: הקשר בין חייל צה"ל לנאשם בריגול לסוריה

הארכת מעצר לצעירים שביימו חטיפה. גדעון צנטנר
חשוד בדיווח כוזב למשטרה. נגאוקר בהארכת מעצרו, שלשום/גדעון צנטנר

כמו כן, על אף שבחקירה עלתה הסברה כי הוא ביים את החטיפה בשל פרידתו מזוגתו בשבוע שעבר, טען אסרף אתמול כי הסיבה לכך היא סכסוך עם אנשים מעיר מגוריו, באר שבע. בקרב חוקרי מחוז יהודה ושומרון מתגברת הערכה זו, אולם הרקע לכך טרם התברר. בשלב זה מנסים החוקרים במחוז להגיע לאותם אנשים עמם הסתכסך, לכאורה.

במקביל, במשטרה ביקשו לגבות עדות מחברתו לשעבר של אסרף, במטרה לשפוך אור נוסף על השתלשלות האירועים. אמש היא מסרה עדות בתחנת מרחב חברון. בטרם נכנסה לחקירתה, אמרה לוואלה חדשות: "הוא לקח את הפרידה בצורה רגילה. אני חושבת שהוא לא ביים חטיפה, אלא רק רצה להיעלם". לדבריה, "לא האמנתי שהוא יהיה במצב כזה שיחשבו שהוא רוצה להיחטף. לא האמנתי שזה יגיע לתקשורת ויראו את זה בחדשות כל הזמן. אני שמחה שזה הסתיים ושהוא בחיים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חיפוש אחר צעיר שנעדר, מרץ 2015. אתר פלסטיני "חדשות עזה",
החיפושים אחר הצעיר שעות לאחר הדיווח על היעדרותו/אתר פלסטיני "חדשות עזה"

אסרף נמצא בלילה שבין חמישי לשישי בוואדי בקריית ארבע לאחר שעות רבות של חיפושים. הוא אותר כשברשותו קופסאות שימורים ושק שינה. לפי המשטרה, אסרף וחברו ביימו חטיפה. בכל אותן שעות שבהן עוד נחשב לנעדר תוחקר בידי חוקרי השירות הביטחון הכללי (שב"כ) חברו נגאוקר, שהיה עמו ודיווח על היעלמותו למשטרה, עד שחשף את התכנית המקורית שלהם. ביום שישי הוארך מעצרם בארבעה ימים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully