וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב האישום חושף: הקשר בין חייל צה"ל לנאשם בריגול לסוריה

2.4.2015 / 19:31

בית המשפט התיר לפרסם חלקים נוספים מכתב האישום שהוגש בשבוע שעבר נגד סודקי אלמקת. מהאישום עולה כי הקשר בינו לבין החייל נמשך כשבוע, שבמהלכו העביר לו פרטים אודות פצועים סורים המובאים לטיפול בארץ. "הם שוחחו על מצב הדרוזים בצד הסורי וכיצד המורדים פוגעים בהם"

מערכת וואלה!

בית משפט המחוזי בנצרת התיר היום (חמישי) לפרסם חלקים נוספים מכתב האישום שהוגש בשבוע שעבר נגד סודקי אלמקת, הנאשם בפרשת הריגול החמורה לסוריה. זאת לבקשת פרקליטות מחוז צפון ובעקבות הגשת כתב האישום בפרשה נגד לוחם חיל השריון. מכתב האישום עולה כי החייל, רב-טוראי הלאל חלבי מדליית אל כרמל, העביר לאלמקת מידע מסווג הנוגע לזהות הפצועים הסורים המועברים דרך מעבר הגבול בין ישראל לסוריה בו שירת. בין היתר העביר מידע על מספר הפצועים ובתי החולים שאליהם נשלחו. על חלק מפרטי הפרשה וכתב האישום עדיין מוטל צו איסור פרסום.

מחלקי כתב האישום שהותרו לפרסום עולה כי הקשר בין אלמקת לחלבי החל באופן אקראי בפברואר, והוא הסתיים עם מעצרם של השניים כשבוע לאחר מכן. ב-16 בפברואר הגיע אלמקת בלוויית שני אנשים נוספים לסיור באזור המוצב שבו שירת חלבי, במטרה לצלם באזור. אלמקת נעמד בסמוך לשער הנמצא בקרבת המוצב ומפקדו של חלבי ביקש ממנו להסביר בערבית לנאשם ולמלוויו שלא לצלם במקום. בין השניים התפתחה שיחה, שבמהלכה הבין אלמקת כי החייל הוא דרוזי גם כן.

עוד על פרשת הריגול לסוריה:
תיעוד: הסרטון שהפליל את הנאשם בריגול עבור סוריה וחיזבאללה
במג'דל שמס חוששים: פרשת הריגול "תפגע לנו בפרנסה"

סודקי אלמקת מואשם שהעביר מידע על פעילות צה"ל בגולן. ערן גילווארג
החליף מספרי טלפון עם חלבי. סודקי אלמקת בבית המשפט/ערן גילווארג

"השניים שוחחו אודות מצב הדרוזים בצד הסורי וכיצד הכוחות המורדים פוגעים בהם", נכתב בכתב האישום. בהמשך נענה חלבי לבקשתו של אלמקת והסכים לסייע לו ולמסור לו מידע על פעילות צה"ל באזור. השניים החליפו ביניהם מספרי טלפון וחלבי הגדיל ומסר לאלמקת גם את מספר הטלפון של אחותו, כדי שיוכל ליצור איתו קשר במידה שלא יהיה זמין בטלפון שלו. עד מעצרם שמרו השניים על קשר כמעט יומיומי.

מי מתנכל ומסכן את חיי הפצועים הסורים המטופלים בישראל?

לאחר תיאום עם חלבי, הגיע אלמקת בסמוך למוצב יחד עם שני מלווים, כאשר אחד מהם היה מצויד במצלמה, כדי לתעד מעבר של פצועים סורים. "החייל הוסיף ועדכן כי הפצועים יגיעו בשעה 21:00 והנאשם יוכל לצלם אותם", נכתב בכתב האישום. "הנאשם שאל באיזו תדירות מגיעים פצועים מסוריה והחייל השיב כי פעם ביום-יומיים". כתב האישום מתאר כיצד בהמשך הערב עדכן חלבי, לבקשתו של אלמקת, כמה פצועים צפויים להיכנס ולצאת דרך מעבר הגבול ולאיזה בתי חולים הם יועברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אלמקת שאל האם באפשרות החייל לצלם את הפצועים"

"אלמקת שב ושאל האם החייל יודע לאיזה ארגון משתייכים הפצועים והחייל התחייב כי ברגע שיפתח שער הגבול הוא ידבר עימם ויברר לאיזה ארגון הם משתייכים", נכתב בכתב האישום. "אלמקת שאל האם באפשרות החייל לצלם את הפצועים והחייל השיב כי עדיף שהנאשם יעשה כן. אלמקת שאל האם יוכל להתקרב אל המקום דרך השער הצהוב והחייל השיב שכפי הנראה יעוכב על ידי חיילים, אך זכותו להתעלם מהוראותיהם. בהמשך לאמור לעיל, צילם הנאשם (אלמקת – ע"ח) את הפעילות במקום".

ב-25 בפברואר השנה, נעצר אלמקת, תושב מג'דל שמס, על ידי חוקרי שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז הצפון, ביחד עם עוד שלושה מתושבי הכפרים הדרוזיים בצפון רמת הגולן. שלושת החשודים הנוספים שוחררו למעצר בית בימים האחרונים ורק אלמקת, שנחשב לחשוד הבכיר ביותר, נותר במעצר. "אני פה כי חשפתי את הקשרים של ישראל עם ג'בהת אל-נוסרה", אמר באחד הדיונים בהארכת מעצרו.

ביום שישי האחרון הוגש כתב אישום נוסף נגד אלמקת בגין העברת תמונות ומידע על פעילות צה"ל בגולן לידי חיזבאללה וסוריה. אלמקת, שרק לפני שנתיים וחצי שוחרר מהכלא שבו נשא עונש של 27 שנות מאסר בגין עבירות ביטחוניות, נאשם בעבירות של ריגול חמור, סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, ריגול, תמיכה בארגון טרור וקשירת קשר לביצוע פשע.

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully