וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חייל צה"ל מעורב בפרשת הריגול למען סוריה

החייל, בדרגת רב-טוראי, מואשם שהעביר מידע סודי על פעילות צה"ל בגבול סוריה לסודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס, וזה מסר אותו לגורמים בדמשק. לפי כתב האישום, החייל העביר מידע ש"יש בכוחו לפגוע בביטחון המדינה". צפו בדיווח מאולפן וואלה

מערכת וואלה!

פרשת הריגול לסוריה מסתעפת: חייל צה"ל מואשם בהעברת מידע מסווג ובסיוע לאויב, במסגרת הפרשה שבה מעורב סודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. החייל, שמשרת בגבול ישראל-סוריה, מואשם כי העביר לאלמקת מידע אודות פעילות צה"ל באזור, וזה מסר אותו לידי גורמי ממשל ומודיעין בסוריה.

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד החייל, בדרגת רב-טוראי, בגין שורה של עבירות ביטחוניות. הוא נעצר בחודש פברואר האחרון בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב"כ), היחידה המרכזית של המשטרה הצבאית החוקרת לחקירת מיוחדות ומשטרת ישראל. על פי כתב האישום, הוא העביר מידע מסווג אודות פעילות צה"ל, אשר "יש בכוחו לפגוע בביטחון המדינה".

ביום שישי האחרון הוגש כתב אישום נוסף במסגרת פרשת הריגול נגד סודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס בגין העברת תמונות ומידע על פעילות צה"ל בגולן לידי חיזבאללה וסוריה. אלמקת, שרק לפני שנתיים וחצי שוחרר מהכלא שבו נשא עונש של 27 שנות מאסר בגין עבירות ביטחוניות, נאשם בעבירות של ריגול חמור, סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, ריגול, תמיכה בארגון טרור וקשירת קשר לביצוע פשע.

פרשת הריגול לסוריה - עוד כותרות:
"ותיק האסירים הביטחוניים העביר לחיזבאללה מידע על צה"ל"
תיעוד: הסרטון שהפליל את הנאשם בריגול עבור סוריה וחיזבאללה
במג'דל שמס חוששים: פרשת הריגול "תפגע לנו בפרנסה"

סודקי אלמקת מואשם שהעביר מידע על פעילות צה"ל בגולן. ערן גילווארג
אלמקת בבית המשפט/ערן גילווארג

ב-25 בפברואר השנה, נעצר אלמקת על ידי חוקרי שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז הצפון, ביחד עם עוד שלושה מתושבי הכפרים הדרוזיים בצפון רמת הגולן. שלושת החשודים הנוספים שוחררו למעצר בית בימים האחרונים ורק אלמקת, שנחשב לחשוד הבכיר ביותר, נותר במעצר. "אני פה כי חשפתי את הקשרים של ישראל עם ג'בהת אל-נוסרה", אמר באחד הדיונים בהארכת מעצרו.

"בתחילת 2014 שמנו לב שהוא התחיל לעשות פעילות של ריגול חמור נגד המדינה על ידי מעקבים אחרי פעילות צה"ל, איסוף שיטתי של מידע אודות הפעילות של צה"ל ברמת הגולן, צילום של כוחות צה"ל בגבול סוריה וחיפוש נקודות תורפה בגבול מדינת ישראל", סיפר רב-פקד אלי פוקס, ראש מחלק מיעוטים בימ"ר צפון.

לדבריו, אלמקת תיעד, בין היתר, כלי רכב צבאיים לא ממוגנים שנסעו לאורך הגבול וחיילים שהתאמנו על הגבול ללא נשק. "את החומרים הללו הוא העביר לגורמים עוינים בסמיכות למועד הצילום", הוסיף רפ"ק פוקס. "את כל זה הוא עשה על מנת להקל על פעולות טרור נגד ישראל על ידי טרוריסטים בגבול של ישראל עם סוריה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully