וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במג'דל שמס חוששים: פרשת הריגול "תפגע לנו בפרנסה"

29.3.2015 / 20:30

כתב האישום בגין עבירות ביטחוניות נגד סודקי אלמקת, תושב הכפר הדרוזי שברמת הגולן, מעלה בקרב בעלי העסקים באזור חשש מנזקים כלכליים: "זה מאיים לפגוע לא רק בישראל, אלא יכול להתפוצץ לנו בפרצוף". לטענתם, "מדובר באנשים בודדים בלבד, שלא מייצגים את כולם"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס

בסוף השבוע הותר לפרסום כי סודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס שברמת הגולן, מואשם בשורה של עבירות ביטחוניות, בהן ריגול לטובת חיזבאללה וסוריה. הפרשה החמורה מעלה עתה חשש בקרב תושבי המקום כי התדמית של הכפר ושל תושביו תיפגע, והמציאות הגיאו-פוליטית הרגישה תתורגם להפסדים כלכליים.

"הבחישה לכאורה של בודדים בעניינים פוליטיים ביטחוניים מאיימת לפגוע לא רק במדינת ישראל, אלא גם בתושבים ובפרנסתם", מספר דאולן אבו סאלח, ראש המועצה המקומית מג'דל שמס. "ראינו את זה אחרי התפרעויות של צעירים מהכפר נגד כוחות הביטחון ביום הנכבה וביום הנכסה של שנת 2011, כשמאות סורים חצו את הגבול בגבעת הצעקות. זה עלול להתפוצץ לנו כל רגע בפרצוף אם אותם עשבים שוטים לא יחדלו מפעילותם הפסולה".

לקריאה נוספת:
דיווח: איראן והמעצמות הגיעו להסכם עקרונות על תכנית הגרעין
"אף אחד לא שם לב": דורון נפצעה קשה במסיבה, ו"נותרה שרועה"
מג"ד צבר לשעבר נאשם בהתנהגות שאינה הולמת

סודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס שהואשם בריגול עבור חיזבאללה וסוריה, 27 במרץ 2015. ערן גילווארג
"זה עלול להתפוצץ לנו בפרצוף". אלמקת בדיון במשפטו/ערן גילווארג

בחמש השנים האחרונות מתפתחת במג'דל שמס סצנת חיי לילה שוקקת, כשגולת הכותרת היא הפיכת הרחוב הראשי למדרחוב ומסביבו בתי קפה, מסעדות, פאבים וצימרים. הכפר הדרוזי בצפון רמת הגולן נהנה בשנים האחרונות ממאות אלפי מטיילים שמגיעים לבקר באזור, אולם ההתפתחויות האחרונות עלולות לפגוע בעסקים המקומיים. מסיבה זו, התושבים ממעטים לדבר על המציאות המדינית-ביטחונית.

"אני חושב שצריך להפסיק עם העבירות הביטחוניות האלה, וגם הישראלים לא צריכים להתייחס לזה", מספר עמל רבאח, בעלי מסעדת X.O בכפר. "מדובר באנשים בודדים בלבד שלא מייצגים את מעשיהם של תושבי מג'דל שמס, ואפילו לא את דעותיהם".

"ראינו כמה הפרשה פגעה בישראלים"

בעלי עסקי התיירות במג'דל שמס התכוננו בשבועות האחרונים למאות אלפי הישראלים הצפויים לטייל ברמת הגולן במהלך חופשת הפסח. פיצוצה של הפרשה, דווקא בתקופה זו, מעוררת אצלם חשש מפני הפסדים. "במהלך סוף השבוע קראתי בעיקר את הטוקבקים של הישראלים לפרשה, וראיתי כמה שזה פגע בהם. זה עלול לפגוע גם בי, כי רוב הפרנסה שלנו באה מישראלים שמבקרים אצלנו", אמר רבאח.

גם תושבים מהכפרים הדרוזיים השכנים בצפון הרמה, שפרנסתם אינה תלויה במטייל הישראלי, הביעו תמיהה מההחלטה של אלמקת לחזור לסורו, בעיקר לנוכח מלחמת האזרחים בסוריה. "אני בורג קטן במערכת, אבל האווירה הכללית היום בכפרים הדרוזים בצפון רמת הגולן היא שצריכים לשמור על הבתים שלנו, על המשפחות שלנו ועל הפרנסה", אומר סלים ספדי מהכפר מסעדה. "צריך לשמור על החוק במדינה, כי אין אלטרנטיבה אחרת. אנחנו רואים את אי הוודאות והתופת שמסביבנו, והתחושה היא שצריך להימנע מלהתערב ולבחוש בדברים שהם גדולים מאתנו".

אלמקת נעצר שנתיים וחצי בלבד אחרי שסיים לרצות 27 שנות מאסר על עבירות ביטחוניות. ביום שישי האחרון הותר לפרסום כי פרקליטות מחוז צפון הגישה נגדו כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות, בהן ריגול חמור, סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, ריגול, תמיכה בארגון טרור וקשירת קשר לביצוע פשע.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully