וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ד צבר לשעבר נאשם בהתנהגות שאינה הולמת

29.3.2015 / 14:57

סא"ל לירן חג'בי, שנחשד תחילה בהטרדה מינית בשל יחסיו עם חיילת ונגדת ששירתו תחתיו, נאשם במסגרת הסדר טיעון ויסיים את שירותו בצה"ל באופן מידי. על פי ההסדר, הוא לא צפוי לעונש מאסר בפועל

מג"ד צבר סא"ל לירן חגבי מורה לפרוץ לבית בג'נין. אמיר בוחבוט ושלומי גבאי, מערכת וואלה! NEWS
יסיים את שירותו באופן מידי. חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט ושלומי גבאי

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד מפקד גדוד צבר לשעבר סגן-אלוף לירון חג'בי בשל התנהגותו כלפי חיילת ונגדת ששירתו תחתיו. כתב האישום נגד סא"ל חג'בי, שנחשד תחילת בהטרדה מינית, הוגש במסגרת הסדר טיעון שהתקבל עמו. הוא הודה ונאשם בסופו של דבר בחמש עבירות של התנהגות שאינה הולמת בלבד.

עוד במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי חג'בי יסיים את שירותו הצבאי באופן מידי. בנוגע לעונש שיוטל עליו נקבע בהסדר כי לא יוטל עליו עונש מאסר בפועל, ורכיבי הענישה יידונו בבית הדין הצבאי המיוחד.

"בצה"ל רואים בחומרה כל פגיעה על רקע מיני בחיילים המשרתים מתוך חובה שבחוק, ובמיוחד כשהפגיעה נעשית על ידי מפקדים במסגרת יחסי מרות", נמסר מדובר צה"ל בעקבות הגשת כתב האישום. "בהתאם, הפרקליטות הצבאית אוכפת את הדין בעבירות מסוג זה בקפדנות ובחומרה יתרה".

עוד בנושא:
הסערה בגבעתי: הערה פיקודית למח"ט כי לא הקפיד על הנהלים
פרשת גבעתי: מג"ד חדש מונה לגדוד צבר במקום לירן חג'בי
המג"ד נבדק בפוליגרף; "שלח לחיילת מסרונים לא ערכיים"

"אין בטענות שהועלו נגדו על ידי גורמים אינטרסנטיים כל ממש"

בחודשים האחרונים ניהל הסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אשר הלפרין, המייצג את חג'בי, מגעים עם הפרקליטות הצבאית על מנת להגיע להסדר טיעון בפרשת החשד להטרדות בחטיבת גבעתי. בכתב האישום נקבע כי היחסים שקיים עם החיילת והנגדת, שהיו בחלקם מיניים, חרגו מיחסי מפקד-פקוד תקינים.

אל"מ הלפרין מסר בתגובה להגשת כתב האישום: "חקירתו של סא"ל חג'בי עסקה בהיבטים שונים בהתנהלותו כמפקד גדוד צבר. החקירה הייתה חקירה יסודית ומקיפה, ולא הותירה אבן על אבן. בסיומה, נמצא כי למעט ההתנהגות הבלתי-הולמת שבגינה סא"ל חג'בי נותן את הדין, אין בטענות שהועלו נגדו על ידי גורמים אינטרסנטיים כל ממש".

ביקור הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ באוגדת עזה והערכת מצב שהתקיימה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. דובר צה"ל
החליטו להדיח את חג'בי עם חשיפת החשדות נגדו. גנץ ותורג'מן/דובר צה"ל

חקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בעניינו של סא"ל חג'בי נפתחה בנובמבר 2014, ובמסגרתה נחקרו חשדות של הטרדה מינית, טיוח ודיווח כוזב. לאחר שהתעוררו החשדות נגדו, בסוף דצמבר, הדיח הרמטכ"ל דאז בני גנץ את חג'בי מתפקידו, בהמלצת מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. ההחלטה התקבלה לנוכח הכשלים שהתגלו, שאינם עומדים בקנה אחד עם הנורמות והערכים המקובלים בצה"ל", נמסר בזמנו מדובר צה"ל.

הפרשה נחשפה לאחר שסגן מפקד הגדוד הודח מתפקידו והחליט בתגובה לכתוב מכתב ובו לפרט את השתלשלות האירועים שקדמו לכך, בדגש על התנהלות המג"ד וגורמים שונים בגדוד. מפקד הפיקוד החליט להקפיא את ההדחה של הסמג"ד, שהיה ביחסים רעועים עם מפקדו הישיר, והורה לפתוח בחקירת מצ"ח לבירור הטענות. עם הזמן הלכה והסתעפה החקירה, והחוקרים גילו פרטים על אודות פרשות נוספות בגדוד.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully