וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביבה נהרגה בחתונה: "המדינה אשמה באוזלת היד"

23.6.2015 / 13:58

אביבה חיון נהרגה מקריסת גוף התאורה באולמי "עדיה" שביבנה, והותירה אחריה שלושה ילדים ובעל - דוד הכלה הטרייה. בנה האשים את הרשויות במות אמו: "לרגע אחד חגגנו ורקדנו - ואז גשר התאורה קרס והותיר אותנו שבורים"

צילום: זוהר גוואטה, עריכה: ניר חן

אבל כבד ירד על מושב עזר עם היוודע דבר מותה של אביבה חיון, שנהרגה הלילה (שלישי) בקריסת גוף התאורה בחתונה באולם האירועים "עדיה" שביבנה. אביבה בת ה-54 הותירה אחריה שלושה ילדים ובעל, דוד הכלה שנישאה אמש. "המשפחה שלנו שבורה. היה לנו אירוע משמח, חתונה, כולם רקדו - וברגע אחד גשר תאורה קרס והשאיר אנשים מרוסקים", אמר ארז חיון, בנה של ההרוגה.

לדבריו, האסון שפקד את המשפחה הוא עוד מקרה בשורה של אירועים טרגיים זהים. "אני רואה את המדינה כאשמה באוזלת היד שגרמה למה שקרה, יש יותר מדי מקרי עבר דומים", האשים.

לקריאה נוספת:
"נשמח לכל הצעה": הזוגות שתכננו להינשא באולם האסון חסרי אונים
אולם ללא רישיון, בעלים שהורשע בפלילים ומהנדס שיצטרך לספק תשובות
הכלה מהאסון ביבנה שוחררה לביתה; "הרצפה הייתה רק דם וזכוכיות"

סיוון דבוש, ידידת המשפחה, סיפרה על ההרוגה: "היא הייתה אישה מדהימה עם לב ענק. היה לה עסק להשכרת ציוד לאירועים וקייטרינג, כל הנוער במושבים עבדו אצלנו. הם משפחה מוכרת מאוד באזור, זו מכה קשה בשבילנו".


חדווה בוקרא, חברתה של אביבה, סיפרה: "אנחנו חברות כבר 30 שנה. כשחתנתי את בני אביבה לא עזבה אותי. זה הזוי, היא אהבה את החיים, כל הזמן נתנה מעצמה, אהבה לשמח ולשמוח. זה אסון שלא נתפס, היא הייתה דמות מאוד מוכרת, היה לה עסק מאוד מצליח שהיא הקימה". אומרת חדווה בוקרא חברה של אביבה.

קריסת גוף תאורה בחתונה ביבנה. צילום מסך
אולמי "עדיה" שביבנה/צילום מסך

מכתב אישום שהוגש נגד מנהלי האולם לפני שלושה שבועות עולה כי המקום פעל ללא רישיון עסק. מהמסמך עולה כי מועד פקיעתו של ההיתר הזמני לניהול העסק חלף ביוני 2014, וכי רק לפני כמה חודשים נעשה במקום ביקורת. זאת ועוד, ב-2013 הורשעו מנהלי האולם בניהול ללא רישיון העסק ואף הושת עליהם עונש כספי.

שופטת בית משפט השלום ברחובות עיריה מרדכי הרשיעה את מנהלי האולם לפני שנתיים במסגרת הסדר טיעון. "הנאשמים הורשעו על פי הודאתם בעבירות המיוחסות להם בכתב האישום. המדובר בעבירה של אי קיום צו בית משפט (שניתן) ביום 1/2/11 על פיו נצטוו הנאשמים לסגור את העסק, אך ולא יאוחר מיום 1/8/11, אלא אם יש בידיהם רישיון עסק כדין", אמרה.

מרדכי פירטה אז בהסדר הטיעון את השתלשלות האירועים, ואמרה כי המנהלים פעלו ללא רישיון במשך זמן רב. "כתב האישום הוגש משהתגלה בימים 21/12/11 וביום 19/8/12 כי העסק ממשיך להתנהל ללא רישיון עסק כדין ותוך כדי הפרת הצו השיפוטי. במסגרת ההליך, נצטוו הנאשמים על ידי בית המשפט לחתום על כתבי התחייבות על סך 10,000 שקלים כל אחד שלא לעבור את אותה עבירה... בימים האחרונים, הונפק סוף סוף רישיון עסק כדין, שנים לא מעטות לאחר גילוי העבירה מלכתחילה, ואף יותר משנתיים לאחר מועד כניסת צו הסגירה לתוקף. הנני סבורה כי בגין נקיטת ההליכים בתיק זה, טרחו הנאשמים להמשיך ולבצע את הנדרש, על מנת להוציא את רישיון העסק כדין", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully