וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חרב עולמי בחתונת בני": הרוגה ועשרות פצועים באסון ביבנה

אישה כבת 50 נהרגה ו-21 בני אדם נפצעו לאחר שגוף תאורה קרס במהלך חתונתם של מור וקארין חיון באולם האירועים "עדיה" שבעיר. בעלי האולם נחקרו. אמו של החתן: "במכה אחת הכול נהרס, חוויתי פיגוע"

כתב: אבי אשכנזי, צילום: באדיבות יבנה נט, עריכה: גדי וינסטוק

אישה כבת 50 נהרגה ו-21 בני אדם נוספים נפצעו לאחר שגוף תאורה בקוטר של חמישה מטרים קרס הלילה (שלישי) על בר משקאות במהלך חתונתם של בני הזוג מור וקארין חיון שנערכה באולם האירועים "עדיה" שביבנה. גבר אחד כבן 65 נפצע באורח בינוני והיתר נפצעו באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו את הפצועים לבתי החולים קפלן שברחובות, אסף הרופא שבבאר יעקב ושיבא שבתל השומר. בעלי האולם עוכבו לחקירה.

שמונה פצועים פונו לאסף הרופא, מתוכם חמישה כבר השתחררו, אחת עדיין מאושפזת ושניים שנמצאים בבדיקות. חמישה פצועים נוספים פונו לשיבא ושוחררו במהלך הלילה. היתר פונו לבית החולים קפלן.

גילה לוי, אמו של החתן, תיארה את האירוע הקשה: "זה קרה ב-00:30. גוף תאורה מיוחד שיורד מהתקרה פתאום קרס. זה גוף שיורד מהתקרה דרך הבר למטה, ופתאום משהו קרה וזה קרס. שמעתי בום, חשבתי שזה צלחות של האולם, שמשהו נפל, ופתאום אני רואה חושך בעיניים, דם, אנשים על הרצפה. חוויתי פיגוע, זה מה שזה היה".

עוד בוואלה חדשות:
לינץ' במג'דל שמס: המון דרוזי רצח פצוע סורי
לאחר הדוח: צה"ל יחקור פלילית את אירועי יום שישי השחור?
"כיסאות עפו באוויר": אלימות ומעצרים בהפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב

קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
גוף התאורה שקרס באולם ביבנה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
"אף אחד לא הבין מה קרה באותו רגע, כולם חיפשו את היקירים שלהם, צרחו חסרי אונים, אף אחד לא מצא אף אחד, כולם התעסקו בפצועים"

"אף אחד לא הבין מה קרה באותו רגע, כולם חיפשו את היקירים שלהם, כולם צרחו חסרי אונים, אף אחד לא מצא אף אחד, כולם התעסקו בפצועים", סיפרה לוי. "חרב עליי עולמי ביום של החתונה של הבן שלי. זאת תחושה של חוסר אונים. אני עדיין המומה, לא חלמתי על כזה דבר שיקרה לי בחיים. הכלה שלי אמרה לי: 'כולם אמרו לנו שהחתונה שלנו הכי מיוחדת, אבל לא חלמנו שהיא תהיה מיוחדת עד כדי כך'. הכול היה מושלם, היו 800 מוזמנים, אולם יוקרתי, היה שמח - ואז פתאום במכה אחת הכול נהרס".

היא הוסיפה: "אנשים משלמים ממיטב כספם לעשות שם אירועים, מי שעושה שם אירוע מתאהב בבעלים, הם מדהימים ותראי מה קרה להם. אומרים שאין אישורים, אבל אני לא מאמינה – אלו (בעלי האולם) הם אנשים ישרים, פרפקציוניסטים, מנהלים נכון את העסקים שלהם. יש להם עוד הרבה עסקים בעיר, עוד כמה אולמות אירועים. עבדנו על החתונה הזאת במשך שבעה חודשים". על ההרוגה: "זו אישה היא מדהימה, מלאה בנתינה, אני מחבקת את המשפחה ומצטערת שזה קרה באירוע שלי, מחבקת אותם, אין לי מה לומר. אני המומה וכואבת. הכלה אתמול הרגישה לא טוב והלכה לבית החולים, עלה לה הלחץ והדופק והרגישה לא טוב מהלחץ של כל האירוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הנברשת שקרסה באולם האירועים "עדיה" ביבנה, יוני 2015. גלעד בסיס, מערכת וואלה! NEWS
גוף התאורה שקרס/מערכת וואלה! NEWS, גלעד בסיס

מפקד מרחב השפלה, תת-ניצב יהודה בן עטר, אמר לוואלה!NEWS כי המשטרה עצרה לחקירה את שני בעלי האולם ואת מנהל האירוע וציין כי ייתכנו מעצרים ועיכובים נוספים של חשודים מקרב עובדי האולם. בשלב זה המשטרה הוציאה צו סגירה למשך 30 יום לאולם. כמו כן, תנ"צ בן עטר אמר כי מחקירה ראשונית עולה כי גשר תאורה שהוצב במרכז אולם השמחות קרס על החוגגים, וציין כי החקירה הועברה למפלג ההונאות של מחוז מרכז.

יעל חסן, דודתו של החתן, אמרה: "אירוע בלתי נתפס, נראה ממש כמו פיגוע. אנשים החלו לחפש אחד את השני, פצועים היו בכל מקום. בחתונה היו מאות מוזמנים, זה היה בשיא הערב. המנורה הייתה אטרקציה בפני עצמה. היא עלתה וירדה ואז נפלה על האורחים. זה זוג מקסים שביקש להתחתן באולם מפואר. הם השקיעו כסף רב כדי לכבד את אורחיהם. לא האמנו שזה ככה יסתיים. במקום ללכת לשבת חתן אנו צריכים ללכת לשבעה".

קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
האורחים מחוץ לאולם לאחר קריסת גוף התאורה/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
"זה נראה ממש כמו פיגוע. לא האמנו שזה יסתיים כך. במקום ללכת לשבת חתן, נצטרך ללכת לשבעה"

דודה נוספת של החתן, דפנה עזרא-ז'אן, הוסיפה: "זה מקרה לא רגיל, יש הרבה פצועים. היה ערב נפלא ופתאום הכול קרס. אלוהים נתן לנו מכה שלעולם לא נשכח. כנראה שאלוהים רצה להראות לנו קצת את הרע".

יפה בוקובזה, אחת האורחות בחתונה, סיפרה: "ראיתי הכול, ראיתי איך המנורה נופלת על כל האנשים שהיו מסביב. היתה המולה ופצועים. מישהי התמוטטה ועשו לה החיאה, בסוף היא מתה. אי אפשר לתאר מה שהלך שם. זה אסון". בוקובזה ציינה כי בחתונה נכחו אנשים רבים. "בגלל זה הכמות של הנפגעים הייתה רבה, בגלל הצפיפות", הדגישה. "המנורה נפלה בדיוק מתחת לבר השתייה. צרחתי והבנתי שהיה אסון גדול. לא ידעתי כמה. מסכנים החתן והכלה פשוט אי אפשר לתאר מה שהיה שם".

קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. HNN, מערכת וואלה! NEWS
הרחבה שעליה קרס גוף התאורה/מערכת וואלה! NEWS, HNN

פרמדיק מד"א מייק פרז שהגיע לזירת האירוע סיפר: "במקום הייתה המולה רבה, חלק מהפצועים התהלכו וחלקם שכבו במרכז האולם. האנשים במקום היו מבוהלים וניסו למלט את עצמם מחוץ לאולם. ערכנו מיון ראשוני ואיבחנו בשלושה פצועים שוכבים בשנות ה-30, אחת מהן היתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. החלנו לבצע בה מיד פעולות החייאה ולהעניק לה טיפול רפואי מציל חיים ולצערינו לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום. גבר נוסף נפגע בראשו, היה בהכרה והוגדר באורח בינוני, והשאר במצב קל. לאחר שטיפלנו בהם כוחות גדולים שלנו שהגיעו למקום פינו אותם לבתי החולים קפלן, אסף הרופא ותל השומר".

בהכנת הידיעה השתתפו מור שמעוני ויניר יגנה

קריסת נברשת באולם אירועים חופה ביבנה, יוני 2015. יבנה.נט,
גוף התאורה לאחר נפילתו, הלילה/יבנה.נט
קריסת נברשת באולם אירועים חופה ביבנה, יוני 2015. יבנה.נט,
כוחות מד"א מחוץ לאולם האירועים ביבנה/יבנה.נט
קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
גוף התאורה שקרס/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. דודו חן, מערכת וואלה! NEWS
אורחי החתונה לאחר האירוע, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, דודו חן
  • עוד באותו נושא:
  • יבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully