וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלה מהאסון ביבנה שוחררה לביתה; "הרצפה הייתה רק דם וזכוכיות"

קארין חיון, שפונתה לבית החולים בשל מצבה הנפשי, שוחררה כעבור כמה שעות. מנהלי האולם טוענים כי פעלו באישור המשטרה, אולם בעירייה דוחים זאת: "המקום פעל ללא רישיון עסק". בת דודה של הכלה: "זה נס שאני כאן". דיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום: יותם רונן, אבי כהן, מאצי הוף; עריכה: ניר חן

מנהלי אולם האירועים "עדיה" שביבנה, שבו קרס הלילה (שלישי) גוף תאורה שהביא למותה של אחת החוגגות במקום, מכחישים את הדיווחים השונים שלפיהם פעלו בניגוד לחוק. "מנהלי האולם לא נעצרו, אלא נחקרו במקום ושוחררו לאחר ששיתפו פעולה באופן מלא. אין להם מה להסתיר והם מסרו במהלך הלילה את כל הנתונים והמסמכים, כולל אישור מהנדס הקונסטרוקציה, המאשר את תקינותם ובטיחותם של גוף התאורה אשר קרס, ויתר גופי התאורה באולם. אישור זה הועבר למשטרה בעבר, ולאחר שנבחנו האישורים העניקה המשטרה לחברה אישור להפעלת העסק", אמר עורך הדין ירון לביא, המייצג את המנהלים.

עם זאת, דובר עיריית יבנה, אריאל הלר, טוען כי האולם פעל ללא כל הרישיונות הנדרשים. "למבנה קיים היתר בנייה וטופס 4. מנהלי האולם הגישו בקשה לקבלת רישוי עסק וקיבלו את אישורי נציבות כיבוי אש ומשטרת ישראל, אך עד כה טרם מילאו את כל התנאים לרישיון ובכלל זה אישור משרד הבריאות. על כן, טרם ניתן רישוי עסק. העירייה מנהלת זה כמה חודשים הליך משפטי של הגשת כתב אישום, לרבות נושא הפעלת העסק ללא רישיון. בית המשפט השלום ברחובות דן בנושא וטרם פסק בסוגיה", אמר.

הוא הוסיף: "על פי הוראות הדין, עיצוב פנים והתקנת אביזרים למיניהם אינה נדרשת לצורך היתר בנייה והיא באחריות בעלי האולם ומפעיליו. העירייה עומדת בקשר עם בני המשפחות הזקוקות לסיוע, משתתפת בצער המשפחה האבלה ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. HNN, מערכת וואלה! NEWS
אולם האירועים עדיה שביבנה/מערכת וואלה! NEWS, HNN

מבעלי האולם נמסר כי נתנו עדות ראשונית במשטרה על שאירע וכי הם תומכים בנפגעים וביקיריהם. "ליבינו עם המשפחות ברגעים קשים אלו, כואבים בכאב משפחת ההרוגה ומתפללים יחד עם משפחות הנפגעים להחלמתם", מסרו. עוד הדגישו כי "לא נשאיר את לקוחותינו הנאמנים חסרי ישע".

חוקרי מפלג ההונאות של מחוז מרכז מאתרים בשעה זו את מתקין גוף התאורה ואת המהנדס אשר פיקח על עבודות ההתקנה. המשטרה מתכוונת לזמן את השניים כבר היום לחקירה באזהרה. בשעות הבוקר הסתיימה החקירה של שני בעלי אולם השמחות וכן של מנהל האירוע. בעלי האולם זומנו לשימוע לפני סגירה מנהלתית של האולם במטרה מרחב השפלה ברחובות.

מחקירה הראשונית עולה כי האולם החדש נבנה בהתאם להיתר הבנייה של עיריית יבנה ואף קיבל טופס איכלוס. המבנה עבר את ביקורת המשטרה ומכבי האש לשם קבלת היתר רישיון עסק. המשטרה חוקרת מה גרם לתאונה - אם כשל טכני כתוצאה מעייפות החומר או רשלנות בהתקנה או בהפעלה של גוף התאורה. במהלך הלילה הגיעה לאולם מעבדת הזיהוי הפלילי של המשטרה וחוקרי משרד הכלכלה. החוקרים מנסים להבין את דרך הפעלת המערכת על כל מרכיביה וכן ינסו לבדוק איזה חלק במערכת הכבלים או הגלגליות של גשר התאורה כשל ומה הוביל לכך. "חקירות מסוג זה הן חקירות מורכבות וארוכות במיוחד הדורשות התערבות של גורמים נוספים שלא קשורים למשטרה, כמו אנשי מעבדות וגורמים טכנולוגיים", אמר גורם במחוז מרכז.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אסון בחתונה: הרוגה ופצועים בקריסת גוף תאורה. צילום מסך
אולם האירוע עדיה שביבנה/צילום מסך

במהלך האירוע קרס גוף התאורה על החוגגים בסביבות השעה 00:30. אישה כבת 50 נהרגה, גבר כבן 65 נפצע בינוני ועוד 20 נפצעו באורח קל. הכלה, קארין חיון, פונתה בלילה לבית החולים קפלן שברחובות בעקבות מצבה הנפשי הקשה ושוחררה בשעות הבוקר.

קורל קראדי, בת דודה של הכלה שנפגעה אף היא באירוע, סיפרה: "עמדתי ליד הבר ושמעתי בום ממש ממש גדול, אני זוכרת שהייתי על הרצפה וניסיתי לפקוח את העיניים ולהילחם בזה, והעיניים נעצמו. אמרתי שאין סיכוי שאני נרדמת. ניסיתי לזוז ולא הצלחתי. נגעתי עם היד והכול היה דם וזכוכיות. ניסיתי לקום וזה היה בלתי אפשרי עד שפשוט המון אנשים רצו עליי והבנתי שהמצב שלי לא כל כך טוב. גררו אותי משם כי לא הצלחתי ללכת. זה נס שאני בכלל כאן".

קראדי אמרה כי "בהתחלה הייתי בטוחה שזה פיגוע. היה אירוע מדהים, הכול היה בסדר. אירוע שהתכוננו אליו המון זמן מראש. תכננו את זה כל כך הרבה זמן. לא ציפינו לכלום. יש לי כאבים חזקים בראש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתי בטוחה שזה פיגוע". קורל קראדי/מערכת וואלה!, צילום מסך
קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
החוגגים באירוע לאחר האסון, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
אסון בחתונה: הרוגה בקריסת גוף תאורה. צילום מסך
החוגגים באולם/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • יבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully