וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשמח לכל הצעה": הזוגות שתכננו להינשא באולם האסון חסרי אונים

23.6.2015 / 11:06

בעלי שמחה שהיו אמורים לחגוג הערב ומחר באולם "עדיה" שביבנה, שבו קרס גוף תאורה שהוביל למותה של אישה ולפציעת עשרות, מחפשים מקומות חלופיים. "אנחנו בשוק, לא נפל האסימון. מה לעשות – לבטל? לדחות?"

צילום: אבי כהן, יבנה נט; עריכה: יאיר דניאל

אפי פסיקו, סטודנט בן 34 מאשקלון, אמור להתחתן מחר (רביעי) עם זוגתו באולמי "עדיה" שביבנה, שבו קרס הלילה גוף תאורה שהוביל למותה של אחת החוגגות ולפציעת 21 אנשים. עתה, לאחר האסון, הוא נותר חסר אונים. "בשעה 02:00 קיבלנו שוק. נכון שאנחנו מקבלים תמיכה מכל מקום אפשרי, אבל נשמח לכל הצעה. אנחנו די בשוק, לא נפל האסימון. אני לא יודע מה לעשות מעכשיו לעכשיו – לבטל? לדחות? לא לבטל?", אמר. לדבריו, "אומרים לנו שאסור לבטל חופה מבחינה ההלכה ושגם אם לא נמצא אולם חלופי עדיין נעשה את החופה".

הוא הוסיף כי אינו יודע היכן יארח את 330 המוזמנים לשמחתו. "אני שומע שמועות שאין רישיון עסק לאולם. אני יכול להגיד שדיברתי הבוקר עם הבחור שמולו סגרנו את האולם והוא אמר לי שהם לא זורקים אף אחד ושהם יעזרו וילוו וייתנו פתרונות אחרי שיעברו את השימוע בבית משפט. הוא אמר שיהיה איתי בקשר ושיש הרבה דברים שאומרים בתקשורת ולא הכול נכון, ויש עוד אופציות להציע. אני לא מחכה לו", אמר.

בן כהן, שאחותו הייתה אמורה להתחתן באולם עדיה הערב, הצטרף לדברים: "אנחנו במרוץ לסגור אולם חדש. עדיה נחשב ליוקרתי וטוב, וגוף התאורה מדובר ממש מרשים. סגרנו כי אמרו לנו (על המקום) וגם היינו באירועים. זה אולם שנחשב בין הטובים בארץ. זה גוף תאורה על מנוע עולה ויורד וכנראה הוא לא עמד בלחץ. יש לנו 500 אורחים, המון אנשים טובים נרתמים בעזרת פייסבוק. מהבוקר לא מפסיקים הטלפונים. עכשיו בעזרת השם נסגור אולם ונתחיל את היום".

המעוניינים לסייע יכולים לפנות לזוריק, אח של אפי, בטלפון: 054-474-3915

אסון בחתונה: הרוגה ופצועים בקריסת גוף תאורה. צילום מסך
אולם "עדיה" שביבנה/צילום מסך

חוקרי מפלג ההונאות של מחוז מרכז מאתרים בשעה זו את מתקין גוף התאורה ואת המהנדס אשר פיקח על עבודות ההתקנה. המשטרה מתכוונת לזמן את השניים כבר היום לחקירה באזהרה. בשעות הבוקר הסתיימה החקירה של שני בעלי אולם השמחות וכן של מנהל האירוע. בעלי האולם זומנו לשימוע לפני סגירה מנהלתית של האולם במטרה מרחב השפלה ברחובות.

מחקירה הראשונית עולה כי האולם החדש נבנה בהתאם להיתר הבנייה של עיריית יבנה ואף קיבל טופס איכלוס. המבנה עבר את ביקורת המשטרה ומכבי האש לשם קבלת היתר רישיון עסק. המשטרה חוקרת מה גרם לתאונה - אם כשל טכני כתוצאה מעייפות החומר או רשלנות בהתקנה או בהפעלה של גוף התאורה. במהלך הלילה הגיעה לאולם מעבדת הזיהוי הפלילי של המשטרה וחוקרי משרד הכלכלה. החוקרים מנסים להבין את דרך הפעלת המערכת על כל מרכיביה וכן ינסו לבדוק איזה חלק במערכת הכבלים או הגלגליות של גשר התאורה כשל ומה הוביל לכך. "חקירות מסוג זה הן חקירות מורכבות וארוכות במיוחד הדורשות התערבות של גורמים נוספים שלא קשורים למשטרה, כמו אנשי מעבדות וגורמים טכנולוגיים", אמר גורם במחוז מרכז.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

עוד באותו נושא

הכלה מהאסון ביבנה שוחררה לביתה; "הרצפה הייתה רק דם וזכוכיות"

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • יבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully