וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ פוצץ: הנהלת כיל ביטלה פגישה עם העובדים ברגע האחרון

19.5.2015 / 14:27

נציגי החברה הודיעו דקות ספורות לפני הדיון עם ראשי ועדי העובדים וההסתדרות כי הם מבטלים את הגעתם. גורם המעורב במשא ומתן: "הם מנסים להפחיד אותנו, אבל אנחנו נחושים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

(הפגנת עובדי כיל בדימונה, שלשום)

הנהלת כיל הודיעה היום (שלישי), דקות ספורות לפני פגישה עם ראשי ועדי העובדים וההסתדרות, כי לא יגיעו לדיון. "הם מנסים להפחיד אותנו, אבל אנחנו נחושים", אמר גורם המעורב במשא ומתן בין הצדדים. הפיצוץ אירע לאחר שהצדדים הגיעו להבנות בכמה מהנושאים בימים האחרונים, ואף התקרבו להסכם ברוב הנקודות השנויות במחלוקת.

יו"ר דירקטוריון כיל, ניר גלעד, ויו"ר ההסתדרות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, נפגשו אתמול בבית ההסתדרות בתל אביב. עיקר המחלוקת בין הצדדים הוא סביב מספר העובדים שיאולצו לפרוש לגמלאות. ההנהלה דרשה להוציא לפרישה כפויה כ-200 עובדים, אשר יזכו לפנסיה ולפיצויים מוגדלים, לצד כ-50 עובדים שכבר הודיעו על פרישה מרצון. ועדי העובדים התנגדו למספר המפוטרים. כמו כן, העובדים דחו את דרישתה של ההנהלה לבצע שינויים ארגוניים ומבניים וכן את דרישתה לביצע ניוד עובדים בתוך החברה ללא התערבות הוועדה.

מהנהלת כיל נמסר: "ועדי כיל חזרו בהם אמש מהסכמות אליהן הגיעו במסגרת המשא ומתן. הנהלת כיל הודיעה להסתדרות כי לא תחזור למשא ומתן עד שלא תתקבלנה הבהרות מההסתדרות בנושאים בהם חלה נסיגה מהסכמות אליהן הגיעו ובהם התעקשות של הוועד למנוע את יכולת הניוד של עובדים למרות שיש בכך כדי למנוע פיטורים נוספים של עשרות עובדים במהלך השנים הקרובות, כמו גם ניסיון בוטה להעדיף מספר מצומצם של מקורבים לוועד תוך הגנה עליהם מפני פיטורים או פרישה מוקדמת לפנסיה והעדפתם על פני עובדים אחרים".


לקריאה נוספת:
לא כולם שבתו בדרום: "מה תיתן עוד הפגנה ועוד שביתה?"
2,000 הפגינו נגד הפיטורים בדרום: "לשרים אכפת רק מתיקים"
עובדי כיל זועמים: "הפיטורים שלנו הם פשיטת הרגל של ההסתדרות"

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. דוברות ההסתדרות,
הפגנה של עובדי מפעלי ים המלח ותרכובות ברום/דוברות ההסתדרות

שלשום סיכמו הצדדים כי 38 עובדים ממפעלי ים המלח ותרכובות ברום, המוגדרים "לא טובים", יקבלו הזדמנות נוספת להוכיח את יכולותיהם עד סוף השנה. עוד סיכמו הצדדים כי אם ההנהלה לא תהיה מרוצה מעבודתם, תהיה להנהלה זכות לפטר 21 עובדים מתוכם, ואילו הוועד יחזיק בזכות וטו לגבי פיטוריהם של ה-17 הנוספים. ההנהלה וראשי ועד העובדים סיכמו כי כיל לא תפטר עובדים בשלוש השנים הקרובות, שבמהלכן לא יתקיימו תכניות הבראה או התייעלות.

לדברי מעורבים במשא ומתן, ההנהלה הסכימה בשבוע האחרון לקצץ ב-50% את מספר העובדים מתחת גיל 55 שיעזבו את העבודה. כמו כן, הצדדים הסכימו על פרישה מרצון של עשרות עובדים. עד כה כ-110 חתמו על הסכם הפרישה. ועד העובדים דורש שגם 40 העובדים שההנהלה מבקשת לפטר, לא יפוטרו אלא יקבלו סיכוי נוסף עד סוף השנה. לפי ההסכמה, אם ההנהלה תרצה לפטרם הם יקבלו פנסיה לעשר שנים.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully