וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקת החדשה בין עובדי כיל להנהלה: מספר הפורשים בכפייה

18.5.2015 / 20:52

ההנהלה העלתה את דרישתה לכפות פרישה מוקדמת על כ-200 עובדים, לאחר שכבר 50 איש הודיעו כי יסכימו לפרישה מרצון, אך נתקלה בהתנגדות מצד ועדי העובדים. מחלוקת נוספת בין הצדדים: שינוי מבנה החברה ללא התערבות הוועד

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

(הפגנה של עובדי כיל בדימונה, אתמול)

המשא ומתן בין הנהלת כיל וראשי ועדי העובדים חודש היום (שני) לאחר שהפגישה אמש בין יו"ר דירקטוריון כיל, ניר גלעד, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הסתיימה ללא הסכמות סופיות. המחלוקת העיקרית בין הצדדים היא מספר העובדים שיאולצו לפרוש לגמלאות.

בפגישה היום העלתה הנהלה את דרישתה וביקשה להוציא לפרישה כפויה כ-200 עובדים, אשר יזכו לפנסיה ולפיצויים מוגדלים. זאת, לצד כ-50 עובדים שהודיעו על פרישה מרצון. ועדי העובדים התנגדו למספר המפוטרים, כמו גם לדרישתה של ההנהלה לבצע שינויים ארגונים ומבניים וניוד העובדים בתוך החברה ללא התערבות הוועד.

אתמול סיכמו הצדדים כי 38 עובדים ממפעלי ים המלח ותרכובות ברום, המוגדרים "לא טובים", יקבלו הזדמנות נוספת להוכיח את יכולותיהם עד סוף השנה. עוד סיכמו הצדדים כי אם ההנהלה לא תהיה מרוצה מעבודתם, תהיה להנהלה זכות לפטר 21 עובדים מתוכם, ואילו הוועד יחזיק בזכות וטו לגבי פיטוריהם של ה-17 הנוספים. ההנהלה וראשי ועד העובדים סיכמו כי כיל לא תפטר עובדים בשלוש השנים הקרובות, שבמהלכן לא יתקיימו תכניות הבראה או התייעלות.

לקריאה נוספת:
לא כולם שבתו בדרום: "מה תיתן עוד הפגנה ועוד שביתה?"
2,000 הפגינו נגד הפיטורים בדרום: "לשרים אכפת רק מתיקים"
עובדי כיל זועמים: "הפיטורים שלנו הם פשיטת הרגל של ההסתדרות"

הפגנה בדימונה, מאי 2015. שי מכלוף
הפגנה של עובדי כיל בדימונה, אתמול/שי מכלוף

לדברי מעורבים במשא ומתן, ההנהלה הסכימה אתמול לקצץ ב-50% את מספר העובדים מתחת גיל 55 שיעזבו את העבודה. כמו כן, הצדדים הסכימו על פרישה מרצון של עשרות עובדים. עד כה כ-110 חתמו על הסכם הפרישה. ועד העובדים דורש שגם 40 העובדים שההנהלה מבקשת לפטר, לא יפוטרו אלא יקבלו סיכוי נוסף עד סוף השנה. לפי ההסכמה, אם ההנהלה תרצה לפטרם הם יקבלו פנסיה לעשר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully