וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי כיל זועמים: "הפיטורים שלנו הם פשיטת הרגל של ההסתדרות"

14.5.2015 / 15:14

העובדים במפעל "תרכובות ברום" טוענים כי אם הפיטורים יצאו לפועל תהיה זו פגיעה אנושה בעבודה המאורגנת בישראל: "המדינה כולה תהפוך לחוזים אישיים". "כל מה שהבטיחו לנו נפל, נעזוב את המדינה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

עובדי "מפעלי ים המלח" ו"תרכובות ברום" שובתים זה שלושה חודשים במחאה על הליכי הפיטורים נגדם. משה פרידריך, עובד ב"תרכובות ברום", סיפר כי אם המהלך יצא לפועל, תהיה זו פגיעה אנושה בעבודה המאורגנת בישראל. "אם יהיו פיטורים, ההסתדרות פשטה את הרגל", אמר בריאיון לוואלה! NEWS, "כי כל מה שהבטיחו לנו כל השנים - ההסתדרות תגן עליך, יש לך קביעות - הכול נפל".

פרידריך, שעובד זה 20 שנה במפעל, סיפר כי מאס בהבטחות של ההסתדרות. "אף אחד לא יכול לבוא ולהבטיח לנו כלום. שום דבר לא בטוח: לא הבית שלנו, לא עתיד הילדים, כלום. הדבר היחידי שנשאר לעשות - לקנות כרטיס טיסה, לעלות למטוס, ולהגיד תודה רבה למדינה. ואני בן 43, עדיין עושה מילואים, מתנדב ביחידה קרבית, עובדה לא שווה כלום. הכול הבל הבלים", אמר.

מאוד עובדי כיל מפגינים מול מפעלי כיל בים המלח, מרץ 2015. שי מכלוף
הפגנה של עובדי כיל נגד הפיטורים, בחודש מרץ/שי מכלוף

עמיתו לעבודה, יחיאל אזוט, הוסיף: "זה כמו גלגל. כולם מחכים במשק ואני אומר לך מתוך ידיעה, הרבה ועדים מחכים לראות מה קורה פה בדרום כי זה ישפיע עליהם. אם יהיה פה פיטורים, כל המדינה תהפוך להיות חוזה אישי ובכירים ואף אחד לא יהיה בטוח בכלום".

אבנר בן סניור, יו"ר ועד עובדי "תרכובות ברום", אמר אתמול כי ההנהלה פועלת באופן תוקפני נגדם: "בכל השביתה נקטה ההנהלה גישה שלפיה העובדים הם פושעים, וככאלה, יש לפעול נגדם בכל האמצעים". ארמונד לנקרי, יו"ר ועד עובדי "מפעלי ים המלח", הוסיף: "כיל הפכה את הבריונות, ההפחדה והאלימות לשיטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ביום ראשון: דימונה תושבת לאות הזדהות

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, הכריז שלשום כי ישבית את העיר ביום ראשון הקרוב כהזדהות עם עובדי מפעלי כיל, שכ-40% מהם מתגוררים בדימונה ובהם רבים הנמצאים עתה בהליכי פיטורים. משמעות הדבר היא שהעירייה לא תספיק שירותים לציבור, הכניסות לעיר ייסגרו וחטיבות הביניים והתיכונים בעיר לא יפעלו.

ביטון הודיע על החלטתו במהלך ישיבת עירייה שהתקיימה בשעות הערב בנוכחות נציגי העובדים. "אני משבית את כל עיריית דימונה ביום ראשון, לא תהיה פעילות של העירייה וגם החינוך יושבת, חוץ מהיסודי", אמר ביטון. "כאות הזדהות עם עובדי כיל, אין קואליציה ואופוזיציה היום בדימונה - כולנו עם עובדי כיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully