וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזדהים עם עובדי כיל: עיריית דימונה תשבית את העיר ביום ראשון

13.5.2015 / 0:26

ראש העירייה הבהיר כי לא יסופקו שירותים לציבור, הכניסות לעיר ייחסמו ומוסדות החינוך לא יפעלו. לדבריו, "האחריות היא על הממשלה, 42% פה הצביעו לנתניהו. ביקשתי מכחלון שיפעיל את מניית הזהב"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, הכריז אתמול (שלישי) כי ישבית את העיר ביום ראשון הקרוב כהזדהות עם עובדי מפעלי כיל, שכ-40% מהם מתגוררים בדימונה ובהם רבים הנמצאים עתה בהליכי פיטורים. משמעות הדבר היא שהעירייה לא תספיק שירותים לציבור, הכניסות לעיר ייסגרו וחטיבות הביניים והתיכונים בעיר לא יפעלו.

ביטון הודיע על החלטתו במהלך ישיבת עירייה שהתקיימה בשעות הערב בנוכחות נציגי העובדים. "אני משבית את כל עיריית דימונה ביום ראשון, לא תהיה פעילות של העירייה וגם החינוך יושבת, חוץ מהיסודי", אמר ביטון. "כאות הזדהות עם עובדי כיל, אין קאולציה ואופוזציה היום בדימונה - כולנו עם עובדי כיל".

לדבריו, ראש הממשלה נושא באחריות למצבם. "האחריות היא על ממשלת ישראל, 42% מאתנו הצבענו לבנימין נתניהו. דיברתי עם שר האוצר החדש כחלון וביקשתי שיפעיל את מניית הזהב", אמר. "העובדים צודקים, ישבנו עם הנהלת כיל ושמענו אותם, ועכשיו אני אומר שוב: העובדים צודקים".

לקריאה נוספת:
עוד מפעל בסכנת סגירה בדרום: "60 משפחות במצב כלכלי קשה"
בית הדין הארצי קבע: הפיטורים של עובדי כיל יוקפאו
המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים

מאוד עובדי כיל מפגינים מול מפעלי כיל בים המלח, מרץ 2015. שי מכלוף
"הדרום לא שייך לישראל". הפגנה של עובדי כיל, לפני כחודשיים/שי מכלוף
"ההנהלה מתנהלת כמו דיקטטורה. תמכנו בביבי והוא הבטיח להתערב, אבל הוא לא עשה זאת. בכירי ההנהלה בכיל קיבלו השבוע בונוס - והעובדים ללא משכורות"

אלי סגרון, חבר מועצת העיר, הצטרף לקריאתו של ביטון. "כל המפעלים צריכים לצאת לשביתה, עובדי כיל הם מנוע הצמיחה של העיר דימונה", אמר.

יו"ר ועד מפעלי ים המלח וחבר מועצת העיר, ארמונד לנקרי, אמר כי למרות שהחברה רווחית - מנהליה צפויים לפטר אותם. "זה לא מאבק רק של עובדי כיל, אלא מאבק לאומי. יש פה כוונה להחזיר את הנגב לעיירות פיתוח ולהוציא את העבודות של כיל לחו"ל. מפעלי כיל מרווחים מאות מיליוני שקלים. הנהלכת כיל פועלת נגד מניית הזהב, הם רוצים להוציא את העבודות להולנד. אם לא נעצור את זה עכשיו, זה יגמר עם יותר פיטורים".

לדבריו, "ההנהלה מתנהלת כמו דיקטטורה. תמכנו בביבי ואני קורא לו: אם לא תתערב, אתה מאבד את הנגב ואותנו, אתה חייב לפעול ולהתערב כמו שהבטחת בפגישה שלנו. לצערי, הוא לא התערב עד כה. העובדים משלמים מחיר כבד. אנחנו נחושים, אבל אין לנו את הכוחות למנוע את הפגיעה בנגב. אנחנו צריכים את הפוליטקאים. בכירי ההנהלה בכיל קיבלו השבוע בונוס - והעובדים ללא משכורות. הנהלת החברה חשבה שתשבור אותנו אחרי כמה שבועות, אבל אנחנו חזקים. לא נישבר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"עכשיו אנחנו מבינים שהדרום לא שייך למדינת ישראל"

לדברי העובדים במפעלים, השובתים זה שלושה חודשים, פוליטיקאים רבים פיזרו הבטחות לעשרות מהם, שחרב הפיטורים מונחת על צווארם, לפני הבחירות - ונעלמו מיד לאחר מכן. "עכשיו אנו מבינים את המשמעות של האמירה 'הדרום לא שייך למדינת ישראל", אמר ז'רום זרביב, עובד במפעל תרכובות ברום.

לאוהל המחאה שהוקם בנגב בתקופת הבחירות הגיעו חברי כנסת ונציגים מכל קצות הקשת הפוליטית והבטיחו: "נהיה אתכם גם אחרי הבחירות". בין היתר, הגיעו למאהל יאיר לפיד (יש עתיד), מירי רגב (הליכוד), מיקי רוזנטל, שלי יחימוביץ', ציפי לבני, יצחק הרצוג, עמיר פרץ, איתן כבל ומרב מיכאלי מהמחנה הציוני, אריה דרעי (ש"ס), דב חנין (הרשימה המשותפת), תמר זנדברג (מרצ) ואלי אללוף (כולנו).

הפגנת עובדי כיל בתל אביב, מרץ 2015. אתר יצרן
הפגנת עובדי הדרום, לפני חודשיים/אתר יצרן

אבנר בן סניור, יו"ר ועד עובדי תרכובות ברום, וארמונד לנקרי, יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, היו בקשר עם שר האוצר המיועד משה כחלון ונפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף הבטיח לנסות לעזור למפוטרי כיל. אך לדברי עובדי כיל, חודשיים אחרי הבחירות, שום דבר לא השתנה.

"לא ייתכן שלפני הבחירות כולם נתנו לנו תקווה, אמרו שיעזרו לנו ויעשו עבורנו, מסתבר שהכול היה לטובתם האישית", אמר זרביב. "מיום אחרי הבחירות לא שמענו מאף אחד, פרט ליאיר לפיד שהבטיח להיות אתנו גם אחרי. אבל בשורה התחתונה, אנו עדיין בבית. במשך כל השנים, הדרום תמך והזדהה עם ממשלות הימין, הדרום כרגע על סף קריסה ואין אף אחד שירים את הכפפה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully