וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים

11.3.2015 / 8:52

ארמונד לנקרי ודובי רייזמן פעלו יחד בוועד העובדים של מפעלי ים המלח, ולנקרי אף הצליח לדחוף את רייזמן עד לתפקיד בכיר. היום, נאלצים השניים להתמודד עם הקרע שהותיר המשבר. "לנקרי פגוע ברמה האישית, דובי חשף את דרכי הפעולה של הוועד להנהלה"

צילום: מתן קסלר

(הפגנת עובדי כיל מול משרדי הנהלת הקבוצה בתל אביב, אתמול)

ברקע אחד המשברים הגדולים ביותר שפקדו את קבוצת כיל וועדי העובדים שלה, עומד סיפורם של שני חברים טובים אשר עומדים משני צידי המתרס בימים הקשים האלה. ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח, ודובי רייזמן, ראש אגף כוח אדם בחברה, היו זוג החברים הידוע ביותר בחברת כיל. במשך שנים תכננו השניים מאבקים בהנהלה, והפכו את ועד מפעלי ים המלח לאחד הוועדים החזקים ביותר במשק הישראלי.

לנקרי ורייזמן התחילו לפעול במועצת העובדים של מפעלי החברה במהלך שנות ה-90', וב-2001 נבחר לנקרי ליו"ר הוועד. את חברו הטוב, רייזמן, הוא מינה לגזבר הוועד והפך אותו למי שמכיר את כל ההסכמים של העובדים מול ההנהלה. בהמשך, פעל לנקרי לקידומו של רייזמן, ולבסוף הוא מונה לראש אגף כוח האדם בעזרת הדחיפה שהעניק לו חברו הטוב. היום, התפקיד הזה הפך לחורץ גורלות מתמיד, בעקבות פיטוריהם של מאות עובדים במפעלי ים המלח ובמפעלי "תרכובות ברום". "זו הייתה הטעות הכי גדולה של ארמונד, ללחוץ ולהפעיל את כל כוחו כדי שימנו את חברו לג'וב הנחשק", סיפר אחד העובדים. "אנשים באים היום ללנקרי, והוא פשוט מתבייש. אין לו מה להגיד להם".

עוד בנושא:
דימונה של כי"ל - נקודת מבטם של תושבי דימונה על המשבר
הטבות פרישה מפליגות? עובד כיל קיבל מענק פיטורים של 311 שקל
מפוטרי כיל הראשונים: "חושב לרדת מהארץ, איך אפרנס ילד בן 3?"

ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח בהפגנה של העובדים בשרות רוטשילד, מרץ 2015. ניב אהרונסון
"ציפיתי ממנו להתנהלות אחרת במשברים הללו". לנקרי בהפגנה יחד עם העובדים/ניב אהרונסון
לנקרי: "ההנהלה לא רצתה אותו בתפקיד, אבל נלחמתי. לצערי, ההתנהלות שלו לא מקובלת עליי היום כלל"

לנקרי, מצדו, מספר כי רייזמן היה מצוין בתור גזבר וידע היטב כיצד לייצג את העובדים מבחינת הסכמים וחוזים מול ההנהלה. "לאחר שהוא לא נבחר לוועד, עשיתי את כל מה שאני יכול והפעלתי לחצים כדי שדובי יהיה ראש אגף כוח אדם של מפעלי ים המלח, ציפיתי ממנו להתנהלות קצת אחר במשברים הללו", סיפר לנקרי. "ההנהלה לא רצתה אותו בתפקיד, אבל נלחמתי. לא רציתי שינהג בניגוד לתפקידו, אבל שלא ישבור את הסטטוס קוו שהנהיגו מנהלי האגף לפניו. לצערי, ההתנהלות שלו לא מקובלת עליי היום כלל".

בעוד שלנקרי שומר על איפוק יחסי מול חברו משכבר הימים, חברי ועד אחרים מביעים פחות איפוק כלפיו. "מדובר בבגידה גם כלפי העובדים וגם כלפי לנקרי", סיפר חבר הוועד. "הם היו חברים אישיים, לנקרי דאג שהוא יהיה בתפקידו. הוא פגוע מאוד ברמה האישית. דובי חשף את כל הטריקים ודרכי הפעולה של הוועד להנהלה", סיפר.

הפגנת עובדי כיל בתל אביב, מרץ 2015. אתר יצרן
"קשה לנו שהיום הוא האיש שבסופו של דבר מחליט מי יפוטר". הפגנת עובדי כיל בתל אביב, אתמול/אתר יצרן

בימים אלה שומרים השניים על יחסים ענייניים, אבל ברוב ההפגנות של העובדים הביקורת כלפי רייזמן הרבה יותר קשה מאשר כלפי הבכירים האחרים. "הוא היה יד ימינו של לנקרי, הוא צמח מאיתנו וממש קשה לנו שהיום הוא האיש שבסופו של דבר מחליט מי יפוטר ויאבד את פרנסתו", הוסיף חבר הוועד.

"אכן קיימת חברות אמת בינינו ואני מאמין שהיא תשרוד גם את רגעי המתח שאנחנו חווים", אמר רייזמן בהתייחסו לדברים. "אני ממשיך למלא את תפקידי האמונה שלמה ומתוך שליחות לעתיד החברה ולעובדיה, ואני מאמין שגם לנקרי נוהג ככה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully