וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי כיל: "לפני הבחירות פוליטיקאים נתנו לנו תקווה - ואז נעלמו"

12.5.2015 / 17:12

בתקופה שלפני הבחירות נהרו הפוליטיקאים לנגב והבטיחו לעובדי כיל עתיד ורוד. חודשים חלפו והעובדים מאוכזבים מהמצעד שלא הניב תוצאות. "הם אמרו שיעזרו לנו, מסתבר שהכול היה לטובתם האישית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

(הפוליטיקאים זורמים למאהל מפוטרי הברום, פברואר האחרון)

בתקופה שלפני הבחירות נהרו הפוליטיקאים לנגב כדי לתמוך בעובדי כיל שהיו בתחילת מאבקם נגד פיטורי עשרות מהם. לדברי העובדים, הם פיזרו הבטחות לעתיד ורוד ויום לאחר הבחירות – ונעלמו. "עכשיו אנו מבינים את המשמעות של האמירה 'הדרום לא שייך למדינת ישראל'", אמר ז'רום זרביב, עובד "תרכובות ברום".

לאוהל המחאה שהוקם בנגב בתקופת הבחירות הגיעו חברי כנסת ונציגים מכל קצות הקשת הפוליטית והבטיחו: "נהיה איתכם גם אחרי הבחירות". בין היתר, הגיעו למאהל יאיר לפיד (יש עתיד), מירי רגב (הליכוד), מיקי רוזנטל, שלי יחימוביץ', ציפי לבני, יצחק הרצוג, עמיר פרץ, איתן כבל ומרב מיכאלי מהמחנה הציוני, אריה דרעי (ש"ס), דב חנין (הרשימה המשותפת), תמר זנדברג (מרצ) ואלי אללוף (כולנו).

עוד על המשבר בדרום:
עוד מפעל בסכנת סגירה בדרום: "60 משפחות במצב כלכלי קשה"
בית הדין הארצי קבע: הפיטורים של עובדי כיל יוקפאו
המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד בהפגנת עובדי כיל, לפני כחודשיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

באותה עת, אבנר בן סניור, יו"ר ועד עובדי "תרכובות ברום", וארמונד לנקרי, יו"ר ועד עובדי "מפעלי ים המלח", היו בקשר עם שר האוצר המיועד משה כחלון ונפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו הבטיח לנסות לעזור למפוטרי כיל. אך לדברי עובדי כיל, חודשיים אחרי הבחירות, שום דבר לא השתנה.

"לא ייתכן שלפני הבחירות כולם נתנו לנו תקווה, אמרו שיעזרו לנו ויעשו עבורנו, מסתבר שהכול היה לטובתם האישית", אמר זרביב. "מיום אחרי הבחירות לא שמענו מאף אחד, פרט ליאיר לפיד שהבטיח להיות איתנו גם אחרי. אבל בשורה התחתונה, אנו עדיין בבית. במשך כל השנים, הדרום תמך והזדהה עם ממשלות הימין, הדרום כרגע על סף קריסה ואין אף אחד שירים את הכפפה".

"הבעיה בכיל היא בעיה לאומית"

אילן כהן שעובד 18 שנים במפעל לוקח את מצעד הפוליטיקאים והבטחותיהם בערבון מוגבל. "הפוליטיקאים אכזבו אותנו מאוד, לא עשו כלום עבור 2,000 משפחות שאין להן ממה להתפרנס כרגע. מדובר במשפחות שמניעות את הכלכלה בנגב. כל הפוליטיקאים הגיעו והבטיחו והיחיד שנשאר איתנו לאחר הבחירות הוא יאיר לפיד. גם שלי יחימוביץ' נלחמת מלחמת חורמה נגד הטייקונים אבל כל השאר נעלמו, הם שכחו מהו תפקידם", אמר כהן.

"אני אופטימי ומקווה שחלקם, לאחר הקמת הממשלה החדשה, יהיו קשובים לרחשי עובדי כיל", אמר סניור. "יש חברי אופוזיציה שנשארו איתנו גם עכשיו, אבל יש גם כאלה שאחרי הבחירות מילאו את פיהם מים. בעיית הפיטורים בכיל היא בעיה לאומית ולא מקומית ואני מצפה שבכל קצות הקשת הפוליטית יתגייסו למאבק צודק זה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

הפוליטיקים זורמים למאהל מפוטרי הברום. שי מכלוף
שלי יחימוביץ' במאהל מפוטרי ברום, בפברואר האחרון/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully