וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מפעל בסכנת סגירה בדרום: "60 משפחות במצב כלכלי קשה"

11.5.2015 / 14:59

עובדי מפעל "מטאור" בדימונה לא קיבלו החודש משכורת. שלושה ימים הם יושבים בבית כי למפעל נגמר הכסף. כעת הם חוששים שיישארו ללא פרנסה. "אין לנו איך לשלם את החובות. יש משפחות שאין להן אוכל"

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה, בחודש מרץ/נועם מושקוביץ

עוד מפעל בדרום נמצא בסכנת סגירה: מפעל "מטאור" בדימונה, המייצר רשתות לחקלאות, נמצא בקשיים כלכליים. 60 עובדי המפעל לא קיבלו החודש משכורת וכעת הם חוששים לעבודתם. לדבריהם, הם יושבים בבית מיום חמישי כי למפעל אין כסף. "אנחנו כרגע בחוסר ודאות. אנחנו לא יודעים אם יש לנו מקום עבודה או לא, אנחנו רוצים לקום מחר בבוקר ולחזור לעבודה", אמרה סיגלית דריקר, עובדת במפעל.

"המפעל סגור, לא קיבלנו משכורות ואין לנו איך לשלם את החובות. יש משפחות שאין להן אוכל, אני מצפה מהממשלה שתגיע לפה ושתעזור לנו להמשיך את העבודה במפעל", אמר אלכס סירגמן. חגי בן זקן, עובד נוסף, הוסיף: "אין לנו משכורות, הבנקים מתקשרים, המשכנתאות חוזרות ולנו אין פרנסה אחרת".

עוד על המשבר בדרום:
יחימוביץ': "התנהגות הנהלת כיל חזירית ובלתי נתפשת"
בית הדין הארצי קבע: הפיטורים של עובדי כיל יוקפאו
המשבר שגבה את החברות: האחד יו"ר ועד כיל, השני מפטר עובדים

ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח בהפגנה של העובדים בשרות רוטשילד, מרץ 2015. ניב אהרונסון
הגיע לחזק את העובדים. ארמונד לנקרי בהפגנת עובדי מפעלי ים המלח בתל אביב, לפני כחודשיים/ניב אהרונסון

למרות שהורו להם להישאר בבית, הגיעו היום העובדים כדי להיאבק על מקום עבודתם. למפעל הגיעו היום גם ראש עיריית דימונה, בני ביטון, ויו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, כדי לחזק אותם.

ביום רביעי צפוי להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בדבר עתיד המפעל. בדיון יציג בעלי המפעל, אראל מלמד, מתווה שקיבל את אישור הבנק, להצלת המקום. לדבריו, המטרה היא שהמקום ימשיך להתקיים. "אנחנו סובלים מאוד ויש צער גדול אצל העובדים", אמרה אנגליקה. "המפעל יכול לפרוח אבל המצב היום הוא ש-60 משפחות נמצאות במצב כלכלי קשה מאוד".

מפעל "מטאור" אינו היחיד שנקלע לקשיים. בחודשים האחרונים מנהלים עובדי כיל מאבק נגד פיטורם. בשבוע שעבר הודיעה חברת כיל כי תפטר תשעה עובדים נוספים, עקב סגירת קו לייצור מעכב הבעירה DECA. הסיבה לסגירת הקו, לדברי החברה, היא כתוצאה מהשביתה במפעל "תרכובות ברום" בנאות חובב, הנמשכת זה כשלושה חודשים. "לאחר שהחברה הודיעה ללקוחות כי אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה לספק להם מוצרים בשל אירוע 'כח עליון', מצאו לקוחות ה-DECA מקור אספקה חליפי", נמסר. "לנוכח איבוד לקוחות אלו, מודיעה החברה על הפסקה מידית של פעילות הקו. כתוצאה מכך, מתוך 12 עובדי המתקן, שלושה עובדים נוידו למתקנים אחרים ואילו תשעה עובדים נוספים ייאלצו לסיים את עבודתם בחברה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully