וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

לפחות 1,400 בני אדם נהרגו ברעש האדמה בנפאל. בשלב זה לא ידוע על ישראלים שנפגעו, ומשלחת מהארץ תצא לסייע לחלץ מטיילים באזור הרעש. דיווח: ישראל תקפה בסוריה. אלה כותרות השבת

יותר מ-1,400 הרוגים ברעש אדמה בנפאל, הרס נרחב בקטמנדו

רעידת אדמה עזה בעוצמה של 7.9 הורגשה היום (שבת) בקטמנדו, בירת נפאל, ובאזורים נוספים באזור, עד לצפון הודו ובנגלדש. עד שעות אחר הצהריים דווח כי יותר מ-1,457 בני אדם נהרגו בנפאל ובמדינות הסמוכות.

מדובר ברעש האדמה העז ביותר שפקד את נפאל ב-81 השנים האחרונות. מבתי החולים המקומיים נמסר כי עשרות פצועים הובאו לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפגעו מהתמוטטות מבנים, אולם לפי שעה לא נמסר מניין הנפגעים המדויק.

דיווחים: ישראל תקפה פעמיים בסוריה בתוך 72 שעות

צה"ל תקף הלילה (שבת) בסיסים צבאיים ויעדי חיזבאללה בסוריה – כך על פי דיווח ברשת אל ג'זירה. על פי הדיווח, התקיפה אירעה באזור הרי קלמון מצפון לבירה דמשק. ברשת "אל-ערביה" דווח כי ביום רביעי האחרון בוצעו שתי תקיפות נגד שיירות של חיזבאללה באותו אזור, בהן נהרג לפחות בנאדם אחד. דובר צה"ל מסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לפרסומים זרים".

לפי הדיווח ברשת הקטארית, יעדי התקיפה הם בסיסי שתי חטיבות של צבא אסד, אשר מחזיקים בכלי נשק המוגדרים אסטרטגיים, בהם טילי סקאד. התקיפות התבצעו בערים קטיפה, יברוד וכפרים שבין רכס קלמון לדמשק.

פוטין: "לא ניתן להצדיק את רצח הארמנים"; טורקיה זועמת

בארמניה ציינו אתמול מאה שנים לשואת בני עמם שביצעה האימפריה העות'מאנית בעת מלחמת העולם הראשונה. טורקיה אמנם מקבלת את העובדה שארמנים נוצרים רבים נהרגו בעימותים עם חיילי האימפריה העות'מאנית, אך מכחישה את הערכות ההיסטוריונים, שלפיהם עד מיליון וחצי בני אדם נרצחו באופן שיטתי, דבר הנחשב לרצח עם. הטקס המרכזי מתקיים בירבאן, בירת ארמניה, בנוכחות נשיאי רוסיה, צרפת, סרביה וקפריסין ונציגים מיותר מ-60 מדינות. את ישראל מייצגים חבר הכנסת נחמן שי מהמחנה הציוני וחברת הכנסת ענת ברקו מהליכוד.

דבריו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שתיאר את הטבח כ"רצח עם", עוררו את זעמה של טורקיה. הוא אמר כי "דבר לא יכול להצדיק רצח המוני. היום, אנו לצד העם הארמני". באנקרה מיהרו לדחות את דבריו, ומסרו: "בהתחשב ברצח ההמוני ובהגליה שרוסיה אחראית להם בקווקז, במרכז אסיה ובמזרח אירופה במאה האחרונה, אנו סבורים כי היא זו שתדע היטב מה זה רצח עם".

במהלך הטקס, אמר נשיא ארמניה סרז' סרקזיאן כי "עדיין יש יותר מדי ניטרליות, שקט והכחשה ברחבי העולם", בהתייחס, בין היתר, למדינות אשר מסרבות להגדיר את הטבח כ"רצח עם". בעוד כמה מדינות באירופה מכירות בשואת הארמנים, באיטליה ובארצות הברית, למשל, נמנעים משימוש במונח "רצח עם" כדי לתאר את הזוועות שנעשו בארמנים. ישראל אינה מכירה באופן מלא במונח, בשל התנגדות משרד החוץ. בתחילת השנה ציין נשיא המדינה, ראובן ריבלין, את שואת הארמנים, בנאומו בעצרת האו"ם לרגל יום השואה הבינלאומי.

ליברמן נגד דרום אפריקה: "מדינה צבועה, שלא יטיפו לנו"

שר החוץ אביגדור ליברמן פרסם אתמול בעמוד הפייסבוק שלו הודעה תקיפה במיוחד נגד דרום אפריקה. זאת לאחר ששר ההשכלה הגבוהה במדינה, בלייד זימאנדה, קרא לחרם נגד ישראל, בעקבות סירובה השבוע לאפשר לו לעבור בתחומה בדרכו לביקור ברשות הפלסטינית. "ההתקפה הבוטה של המפלגה הקומוניסטית הדרום אפריקנית (אליה משתייך השר להשכלה גבוהה – א"ת) על ישראל, בעקבות סירובנו לאפשר לשר להשכלה גבוהה של דרום אפריקה לעבור בישראל בכדי לבקר ברשות הפלסטינית, הינה צביעות של אלו שלא רק טובלים ושרץ בידם אלא הם ממש ממציאי השרץ", כתב ליברמן.

ליברמן הסביר כי "רק לפני ימים ספורים התקיימה ביוהנסבורג התקפה גזענית אלימה וקשה נגד מהגרים זרים שבנוסף להשחתת רכוש המונית היו בה גם הרוגים ופצועים רבים. כחלק מאותן המהומות שוטרים דרום אפריקנים ירו כדורי גומי ורימוני הלם נגד מהגרים אחרים ממדינות אפריקה השכנות. כולם עוד זוכרים את ההרג ההמוני שביצעה משטרת דרום אפריקה בכורי הפלטינה לפני שלוש שנים. האירועים הללו ואחרים מוכיחים שוב ושוב כי דרום אפריקה נשארה מדינה שבה יש בעיות קשות של גזענות ואלימות. לכן, עדיף לממשלת דרום אפריקה ולמפלגה הקומוניסטית להפסיק להטיף ולתקוף את ישראל, שהיא דמוקרטיה מפוארת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

תצלומי הלוויין חושפים: מנחת המל"טים החדש של חיזבאללה

ארגון חיזבאללה הלבנוני החל לאחרונה בהכנת מסלול המראה ונחיתה עבור מטוסים ללא טייס (מל"טים) באזור בקאע שבצפון-מזרח לבנון – כך עולה מניתוח של תצלומי לוויין שפורסם בכתב העת הביטחוני "ג'יינס". האזור המדובר נמצא מדרום לעיירה הרמל ובמרחק של כ-18 קילומטרים מהגבול עם סוריה.

על פי הדיווח, המנחת נבנה בין 27 בפברואר 2013 ל-19 ביוני 2014, אולם הוא טרם נסלל. אורכו כ-670 מטרים ורוחבו 20 מטרים, והוא נבנה על גבי רצועה שנחפרה כבר בשנת 2010. כתב העת מסביר כי אורכו הקצר יחסית של המסלול מצביע על כך שלא מתוכנן שימוש בו לטובת הברחת משלוחי נשק מאיראן או מסוריה, מכיוון שמרבית המטוסים לא יוכלו לנחות עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully