וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצלומי הלוויין חושפים: מנחת המל"טים החדש של חיזבאללה

כתב העת הביטחוני "ג'יינס" ניתח תמונות, ואלה העלו כי הארגון הלבנוני החל בהכנת מסלול להמראה ולנחיתה של מל"טים מתוצרת איראן. זאת, ככל הנראה במטרה לתמוך במאמצי הלחימה בסוריה השכנה

מל"ט של חיזבאללה שנתפס של ידי צה"ל, 2006. GettyImages
מל"ט של חיזבאללה שנתפס על ידי צה"ל במלחמת לבנון השנייה/GettyImages

ארגון חיזבאללה הלבנוני החל לאחרונה בהכנת מסלול המראה ונחיתה עבור מטוסים ללא טייס (מל"טים) באזור בקאע שבצפון-מזרח לבנון – כך עולה מניתוח של תצלומי לוויין שפורסם אתמול (חמישי) בכתב העת הביטחוני "ג'יינס". האזור המדובר נמצא מדרום לעיירה הרמל ובמרחק של כ-18 קילומטרים מהגבול עם סוריה.

על פי הדיווח, המנחת נבנה בין 27 בפברואר 2013 ל-19 ביוני 2014, אולם הוא טרם נסלל. אורכו כ-670 מטרים ורוחבו 20 מטרים, והוא נבנה על גבי רצועה שנחפרה כבר בשנת 2010. כתב העת מסביר כי אורכו הקצר יחסית של המסלול מצביע על כך שלא מתוכנן שימוש בו לטובת הברחת משלוחי נשק מאיראן או מסוריה, מכיוון שמרבית המטוסים לא יוכלו לנחות עליו.

עוד בוואלה חדשות:
"מאות פעילי חיזבאללה נלחמים לצד המורדים החות'ים בתימן"
מפקד אוגדת הגליל מציג: התכנית להרס לבנון
תרחיש האימים בצה"ל למלחמה עם חיזבאללה: כאלף טילים ביום

עם זאת, המל"טים שנכנסו בשנים האחרונות לשימוש נרחב יותר בקרב חיזבאללה ובקרב ארגונים נוספים, הם ככל הנראה הכלים שנועדו להשתמש במסלול החדש. גורמים בחיזבאללה אישרו כי הארגון מתכוון להשתמש במל"טים במבצעים נגד כוחות המורדים בסוריה, כולל באזור קלאמון, הנמצא בעברו השני של הגבול. לפני כשנה דווח בעיתון "אל-וטן" הסעודי כי חיזבאללה מתכנן "שדה תעופה צבאי" עבור המל"טים של הארגון באזור.

במרחק של 430 מטרים מדרום למנחת הוצבה אנטנה הדומה לאנטנה סלולרית, אולם ניתן להשתמש בה על מנת להרחיב את טווח השליטה של מפעילי המל"טים. מחסום ושער ברזל הוצבו בכניסה למתחם, בדומה למתקנים נוספים של חיזבאללה באזור.

כמו כן, שישה מבנים קטנים הוצבו סמוך למנחת, אולם הם אינם גדולים דיים על מנת לאחסן את המל"ט האיראני מסוג אבאביל-3, שנמצא בשימוש הארגון. לאבאביל מוטת כנפיים של כשבעה מטרים, והמבנה הקרוב ביותר המתאים לאחסונו נמצא במרחק 2.5 קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully