וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחיש האימים בצה"ל למלחמה עם חיזבאללה: כאלף טילים ביום

31.3.2015 / 20:31

קצין בכיר בפיקוד העורף הציג את התחזית שגובשה בצה"ל לקראת המערכה הבאה בגבול הצפון. בין השאר, מעריכים בצבא כי מאות משפחות יפונו מבתיהן וכי ייפגעו מתקנים רגישים של צה"ל

מערכת וואלה!

(וואלה, הבנתי: כך תיראה מלחמת לבנון השלישית)

תרחיש האימה – כך תיראה המלחמה הבאה בגבול הצפון: קצין בכיר בפיקוד העורף אמר היום (שלישי) בשיחה עם וואלה חדשות כי במהלך החודש האחרון החלו קציני הקישור של הפיקוד להגיש לראשי רשויות ברחבי הארץ ולמשרדי הממשלה השונים את התחזית בנוגע למה שעתיד על פי ההערכות במערכה הצבאית הבאה שיידרש לה צה"ל מול חיזבאללה.

על פי התרחיש שגובש בצבא, במהלך כל יום לחימה מול ארגון הטרור ישוגרו לשטח ישראל כאלף רקטות. עשרות אלפי דירות צפויות להינזק ולדירות ספורות אף צפוי להיגרם נזק כבד מאוד. לפי הקצין הבכיר, מאות משפחות יפונו מבתיהן. הקצין הבכיר חשף כי צה"ל מכין תכניות לפינוי כמה ישובים בגבול הצפון וקליטת עשרות אלפי אזרחים בבסיסי צה"ל. עוד ציין, כי מאות אזרחים יפצעו באורח קל, עשרות יפצעו קשה וייהרגו אזרחים בודדים.

כיצד ישראל מתכוננת למלחמה עם חיזבאללה? פרויקט מיוחד:
המלחמה הבאה מול חיזבאללה כבר תיראה אחרת לגמרי
כשמאות חיילים מהכוח המיוחד של חיזבאללה יפשטו על הגבול
טילים במגדלים בתל אביב: העורף מוכן לרגע האמת מול חיזבאללה?

תרגיל פיקוד העורף, נובמבר 2014. דובר צה"ל
מאות משפחות יפונו מבתיהן. תרגיל פינוי של פיקוד העורף/דובר צה"ל

הקצין הודה כי החשש הוא כי במלחמה הבאה יצליח חיזבאללה לפגוע במתקנים רגישים של צה"ל, ביניהם בסיסי צה"ל, תשתיות של מקורות חשמל ומפעלים חיוניים. הוא העריך כי פיקוד העורף יידרש לגייס 50 אלף חיילי מילואים על מנת לתמוך ברשויות המקומיות ובשאר הגורמים הממסדיים שייעודם הוא לסייע לציבור הרחב בימי הלחימה.

הקצין הזהיר כי למרות המאמץ שמשקיע פיקוד העורף יחד עם משרדי הממשלה השונים, ל-27% מאזרחי מדינת ישראל יהיו ללא מיגון במהלך המלחמה והם ייאלצו להסתפק במקלטים ציבוריים, מרכזים מסחריים ומקומות ממוגנים, כמו גרם המדרגות. לדברי הקצין, אם הלחימה תזלוג לאזור גוש דן, ויוחלט להשבית את האזור עקב כך, עלות הנזק ליום לחימה תנוע בין 2.8-2.5 מיליארד שקלים.

טקס חילופי מפקד פיקוד העורף בבסיס פיקוד העורף ברמלה. מרץ 2015. דובר צה"ל
טקס החלפת מפקד פיקוד העורף, היום. מימין לשמאל: אייל אייזנברג, גדי איזנקוט ויואל סטריק/דובר צה"ל

בתוך כך, בבסיס פיקוד העורף ברמלה נערך הערב טקס חילופי מפקד פיקוד העורף. בטקס, שנערך במעמד הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, החליף אלוף יואל סטריק את אלוף איל אייזנברג. "במציאות שבה העורף הישראלי נמצא בחזית הלחימה, שהגבולות בין שדה הקרב לעורף היטשטשו, במציאות שבה הציבור האזרחי חשוף לסכנת הטרור ולנשק תלול המסלול של האויב, עולה חשיבותו של פיקוד העורף כמפקדה מערכתית אסטרטגית המעורבת בכל הסלמה או מלחמה", אמר איזנקוט במהלך הטקס.

"ראינו זאת במבצע 'צוק איתן', שבה היה העורף לחלק בלתי נפרד מהלחימה. די היה לראות איך שאפו אזרחי ישראל ותושביה להמשיך בחייהם בין אזעקה אחת לשנייה כדי להיווכח בחוסן הלאומי של אזרחי המדינה. אויבינו צריכים לדעת כי אם נידרש לעימות- נגן על העורף בכל יכולותינו. השילוב של יכולת מחץ התקפית ועורף חזק יאפשרו ניצחון במלחמה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully