וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד דרום אפריקה: "מדינה צבועה, שלא יטיפו לנו"

24.4.2015 / 21:19

שר החוץ השמיע ביקורת נגד דרום אפריקה לאחר ששר בממשלתה קרא להחרים את ישראל. זאת, בעקבות הסירוב לאפשר לו לעבור בישראל בדרכו לרשות הפלסטינית. "נשארו במדינה בעיות קשות של גזענות ואלימות"

אביגדור ליברמן. נועם מושקוביץ
"ממציאי השרץ". שר החוץ אביגדור ליברמן/נועם מושקוביץ

ישראל נגד דרום אפריקה, פרק נוסף בעלילה: שר החוץ אביגדור ליברמן פרסם הערב (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו הודעה תקיפה במיוחד נגד דרום אפריקה. זאת לאחר ששר ההשכלה הגבוהה במדינה, בלייד זימאנדה, קרא לחרם נגד ישראל, בעקבות סירובה השבוע לאפשר לו לעבור בתחומה בדרכו לביקור ברשות הפלסטינית. "ההתקפה הבוטה של המפלגה הקומוניסטית הדרום אפריקנית (אליה משתייך השר להשכלה גבוהה – א"ת) על ישראל, בעקבות סירובנו לאפשר לשר להשכלה גבוהה של דרום אפריקה לעבור בישראל בכדי לבקר ברשות הפלסטינית, הינה צביעות של אלו שלא רק טובלים ושרץ בידם אלא הם ממש ממציאי השרץ", כתב ליברמן.

ליברמן הסביר כי "רק לפני ימים ספורים התקיימה ביוהנסבורג התקפה גזענית אלימה וקשה נגד מהגרים זרים שבנוסף להשחתת רכוש המונית היו בה גם הרוגים ופצועים רבים. כחלק מאותן המהומות שוטרים דרום אפריקנים ירו כדורי גומי ורימוני הלם נגד מהגרים אחרים ממדינות אפריקה השכנות. כולם עוד זוכרים את ההרג ההמוני שביצעה משטרת דרום אפריקה בכורי הפלטינה לפני שלוש שנים. האירועים הללו ואחרים מוכיחים שוב ושוב כי דרום אפריקה נשארה מדינה שבה יש בעיות קשות של גזענות ואלימות. לכן, עדיף לממשלת דרום אפריקה ולמפלגה הקומוניסטית להפסיק להטיף ולתקוף את ישראל, שהיא דמוקרטיה מפוארת".

עוד בוואלה חדשות:
הרוג ערבי שלישי מירי שוטרים בחצי שנה. האם היד קלה על ההדק?
קצין דתי ביקר את חייליו במאה שערים - והותקף באבנים וביצים
נתניהו מגלה את הדרך המייסרת לממשלה המובנת מאליה

ההתקפה הבוטה של המפלגה הקומוניסטית הדרום אפריקאית על ישראל, בעקבות סירובנו לאפשר לשר להשכלה גבוהה של דרום אפריקה לעבור ב...

Posted by ‎Avigdor Liberman - אביגדור ליברמן‎ on Friday, April 24, 2015

המתקפה החריפה והבלתי-דיפלומטית בעליל של ליברמן, שמגיעה בתגובה לקריאה החמורה של השר הדרום-אפריקני, אינה הפעם הראשונה שישראל ודרום אפריקה מתנגשות בזירה הדיפלומטית. בנובמבר 2013 אמרה שרת החוץ של דרום אפריקה כי הפלסטינים ביקשו מהממשלה המקומית להקפיא את כל קשריה עם ישראל, וכי למרות שבקשה זו לא תצא לפועל, שרי דרום אפריקה לא יערכו יותר ביקורים רשמיים בישראל. אמירה חריפה זו נמצאת ברקע המשבר הנוכחי, שכן השר להשכלה גבוהה במדינה ביקש להשתמש בישראל כ"תחנת מעבר" בדרכו לביקור ברשות הפלסטינית.

בנוסף, סגן שר החוץ של דרום אפריקה אמר בעבר בגאווה כי ממשלתו נוקטת קו פרו-פלסטיני ואנטי-ישראלי עוד יותר מזה של חלק ממדינות ערב. ברקע למדיניות הפרו-פלסטינית של ממשלות דרום אפריקה בשני העשורים האחרונים, ניצבת התמיכה של ישראל במשטר האפרטהייד במדינה בשנות ה-70 וה-80, כולל שיתוף פעולה גרעיני בין המדינות. ה"מורשת" הזו גרמה לממשלות בדרום-אפריקה בעידן שלאחר האפרטהייד לנהוג בחשדנות כלפי ישראל ולהזדהות עם הפלסטינים. מגמה זו התקיימה עוד משנות ה-90, אולם בשנים האחרונות חלה החרפה של ממש ביחסים, שהפרק הנוכחי כנראה אינו האחרון במסגרתה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
LIVE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully