וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: ישראל תקפה פעמיים בסוריה בתוך 72 שעות

לפי פרסומים ברשת אל-ג'זירה, מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה בסיסים צבאיים ויעדי חיזבאללה מצפון לדמשק, בהם היו כלי נשק אסטרטגיים. באל-ערביה דווח על לפחות הרוג אחד בתקיפת ישראל השבוע על שתי שיירות נשק של חיזבאללה. מומחה ביטחוני: "יש לכך משמעויות צבאיות רבות"

עריכת וידאו: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'
הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק. "דמשק עכשיו", צילום מסך
תקיפה בפאתי דמשק שיוחסה לצה"ל. דצמבר 2014/צילום מסך, "דמשק עכשיו"

צה"ל תקף הלילה (שבת) בסיסים צבאיים ויעדי חיזבאללה בסוריה – כך על פי דיווח ברשת אל ג'זירה. על פי הדיווח, התקיפה אירעה באזור הרי קלמון מצפון לבירה דמשק. ברשת "אל-ערביה" דווח כי ביום רביעי האחרון בוצעו שתי תקיפות נגד שיירות של חיזבאללה באותו אזור, בהן נהרג לפחות בנאדם אחד. דובר צה"ל מסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לפרסומים זרים".

לפי הדיווח ברשת הקטארית, יעדי התקיפה הם בסיסי שתי חטיבות של צבא אסד, אשר מחזיקים בכלי נשק המוגדרים אסטרטגיים, בהם טילי סקאד. התקיפות התבצעו בערים קטיפה, יברוד וכפרים שבין רכס קלמון לדמשק.

מומחה לזירה הסורית מסר כי "חיל האוויר תקף בסיסים של שתי חטיבות, 155 ו-65, שמחזיקות בנשק אסטרטגי הכולל טילי סקאד וטילים ארוכי טווח נוספים. התקיפה בוצעה בהרי קלמון הידוע כאזור שבו נלחם חיזבאללה ומהווה סוג של נתיב הברחה מסוריה ללבנון". לדבריו, "אם אכן בוצעה תקיפה, יש לכך משמעויות צבאיות רבות".

עוד בוואלה חדשות:
ניסיון פיגוע בבירה: ערבי ניסה לדקור שוטרי מג"ב - ונורה למוות
הרוג ערבי שלישי מירי שוטרים בחצי שנה. האם היד קלה על ההדק?
תצלומי הלוויין חושפים: מנחת המל"טים החדש של חיזבאללה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדצמבר 2014 דווח כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות של צבא סוריה בפאתי דמשק. את הדיווח מסרו גורמים רשמיים במדינה שטענו כי התקיפה אירעה באזור בסיס חיל האוויר בדימאס ושדה התעופה הבינלאומי בדמשק. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, יותר מעשרה יעדים הופצצו, באזור שבין הבירה דמשק לגבול עם לבנון, וכוחות הצבא השיבו בירי נ"מ לעבר המטוסים הישראליים. גורמים רשמיים המזוהים עם משטרו של בשאר אסד בדמשק אישרו את הדיווח, אולם לא התקבל לכך אישור מישראל.

הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק. "דמשק עכשיו", צילום מסך
התקיפה בדצמבר/צילום מסך, "דמשק עכשיו"

יום אחרי התקיפה דווח בתקשורת הערבית כי יעד ההפצצה היה מחסן של טילים מתקדמים נגד מטוסים, ככל הנראה מסוג s-300. גורמים סורים מסרו לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי ההפצצות הישראליות נועדו להשמיד את הטילים הרוסים החדישים, אשר היו צפויים להיות מועברים לחיזבאללה בלבנון. לדברי הגורמים, על פי הערכות, באתר מאוחסנים טילים שהגיעו לאחרונה מרוסיה. ישראל רואה בטילים הללו נשק שובר שוויון, ובעבר כבר דווח שמערכת ההגנה האווירית הזו הייתה יעד תקיפה.

העיתון "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה הוסיף כי שמונה מטוסים של צה"ל הפציצו האנגרים של הצבא הסורי בשני יעדים: אחד בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק והשני סמוך לשדה התעופה אל-דימאס, שממערב לדמשק. לפי הדיווח, לא היו נפגעים בהפצצות. לפי העיתון, מדובר בפעם השביעית שישראל תוקפת בשטח סוריה, מאז תחילת מלחמת האזרחים במדינה ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully