וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה יעדים של צבא אסד באזור דמשק

גורמים רשמיים בסוריה מסרו כי חיל האוויר תקף לפחות 10 מטרות באזור דימאס וליד שדה התעופה בבירה. הצבא הסורי השיב בירי נ"מ לעבר המטוסים. על פי דיווחים זרים, הותקפה שיירת נשק לחיזבאללה

צילום: רויטרס, עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו היום (ראשון) מטרות של צבא סוריה באזור בסיס חיל האוויר בדימאס ושדה התעופה הבינלאומי בדמשק - כך אמרו גורמים רשמיים במדינה. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, יותר מעשרה יעדים הופצצו, באזור שבין הבירה דמשק לגבול עם לבנון, וכוחות הצבא השיבו בירי נ"מ לעבר המטוסים הישראליים.

גורמים רשמיים המזוהים עם משטרו של בשאר אסד בדמשק אישרו את הדיווח, אולם לא התקבל לכך אישור מישראל. רמטכ"ל צבא סוריה, עלי עבדאללה איוב, אמר כי "התקיפות מהוות תמיכה בטרוריסטים, והן תקיפה גסה של הריבונות הסורית". כמו כן, נאמר כי "התקיפות הללו לא יעצרו את המשך העמידה שלנו מול הטרור".

עוד בוואלה! חדשות:
מדינה מדממת: יותר מ-200 אלף נהרגו בלחימה בסוריה
ארדואן בלב המאבק בדאעש: פגישה עם פוטין, הסכם עם ארה"ב
הרג אדם שנשא דגל לבן במבצע "צוק איתן" ייחקר פלילית

בשלב זה, לא דווח על נפגעים מהתקיפה, שעל פי הדיווחים יעדה היה שיירת אמצעי לחימה שהיו בדרכם לחיזבאללה. כמו כן, דווח כי בוצעו עשר תקיפות אוויריות על ככל הנראה מחסני נשק בשדה התעופה של דימאס, שתי תקיפות נוספות על מטרות בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק ומתקפה אחת על מחנה של חטיבה 90 ליד העיירה כום.

אתר התקיפה

מפעם לפעם מדווחת התקשורת בסוריה ובלבנון על תקיפות של חיל האוויר הישראלי בשטח המדינה. הדיווח האחרון על תקיפה ישראלית בשטח סוריה היה בחודש פברואר האחרון, אז דווח כי ישראל הפציצה יעדים של חיזבאללה בסמוך לגבול עם לבנון. מקורות בלבנון אמרו כי מטרת התקיפה הייתה שיירה שהובילה טילים בין שתי המדינות.

בשנה האחרונה, הצהיר שר הביטחון משה יעלון בשיחות סגורות כי יש לו שלושה קווים אדומים - העברת אמצעי לחימה איכותיים מידי הצבא הסורי לחיזבאללה, העברת נשק כימי והפרת ריבונות. מומחי ביטחון מעריכים כי אם אכן ישראל ביצעה את התקיפה בשטחה של סוריה ההחלטה נעשתה על רקע כוונה להעביר אמצעי לחימה איכותיים לידי חיזבאללה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק. "דמשק עכשיו", צילום מסך
אזור התקיפה/צילום מסך, "דמשק עכשיו"

עם זאת, ישראל סירבה לאשר באופן רשמי את התקיפה במקרה זה – כמו במקרים קודמים. "אנו עושים כל מה שצריך כדי להגן על ביטחון אזרחינו", אמר אז ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לשאלה על הדיווחים. עם זאת, הוא סירב לאשר את הדיווח: "לא מדבר על מה שטוענים שעשינו או שלא עשינו".

חודש קודם לכן, דיווחו כלי תקשורת ערביים על פיצוץ עז בעיר הנמל לטקיה, שבצפון סוריה. באתרים שונים המקושרים לאופוזיציה הסורית, דווח כי ישראל הפציצה מחסני תחמושת ליד ארמון הנשיאות בלטקיה. לפי דיווחים אחרים, מטרת ההפצצה הייתה סוללות של טילי S-300. גם במקרה זה לא נמסר אישור רשמי לתקיפה.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com
לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 17:46)

הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק. "דמשק עכשיו", צילום מסך
הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק/צילום מסך, "דמשק עכשיו"
הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק. "דמשק עכשיו", צילום מסך
הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק/צילום מסך, "דמשק עכשיו"
הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק. "דמשק עכשיו", צילום מסך
הפצצות של חיל האוויר הישראלי ליד דמשק/צילום מסך, "דמשק עכשיו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully