וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל תקפה יעדי חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון

לפי מקורות בביירות, מטרת התקיפה הייתה שיירה שהובילה טילים בין שתי המדינות. לא ברור אם המטוסים הפציצו בשטח סוריה או בלבנון. דיווח בודד: "יש הרוגים לחיזבאללה"

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עירא שדמי, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי ישראל הפציצה אמש (שני) יעדים של חיזבאללה, סמוך לגבול בין לבנון לסוריה. מקורות בלבנון אמרו כי מטרת התקיפה הייתה שיירה שהובילה טילים בין שתי המדינות. לפי דיווחים מרובים, בוצעו לפחות שני יעפי תקיפה באזור בקעת הלבנון, האחד ליד נבי שית והשני ליד ג'נתא.

האתר "דיילי סטאר" ציטט מקור בטחוני בביירות, שאמר כי "מטוסים ישראליים שיגרו ארבעה טילים לעבר אזור ג'אנטה, מצידו הלבנוני של הגבול". הארגון הסורי לזכויות אדם, היושב בלבנון ומדווח על מלחמת האזרחים בסוריה, דיווח כי ישראל הפציצה משגרי טילים של חיזבאללה. הארגון הדגיש כי לא ברור אם היעד שהותקף היה בסוריה או בלבנון. אם אכן ישראל אחראית לתקיפה, הרי שזו הפעם הראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006 שצה"ל מפציץ יעדי חיזבאללה.

לפי דיווח של רשת אל-ערביה, בתקיפה נהרגו כמה אנשי חיזבאללה. הדיווח התפרסם מעט אחרי השעה חצות, ועד עתה אין לא אישור ממקורות אחרים. רשת אל-מנאר הסתפקה בציטוט דיווח ממקורות זרים על התקיפה, ורשת אל-מיאדין, אף היא מקורבת לחיזבאללה, הכחישה כי היו נפגעים בהפצצה.

מטוס F-16  של חיל האוויר. AP
לא ברור אם יעד התקיפה היה בלבנון או בסוריה. מטוס אף-16 של חיל האוויר/AP

בדיווח נוסף ברשת אל-ערביה, נמסר כי "ההפצצה כוונה לעבר שתי משאיות של חיזבאללה, שהיו בדרכן לסוריה". לפי מידע אחר שהופץ בכמה כלי תקשורת לא-רשמיים, יעד התקיפה היה טילים ארוכי-טווח שחיזבאללה שינע מחוץ לסוריה.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "אנו מכירים את הדיווחים ואין לנו כוונה להתייחס לפרסומים בתקשורת הזרה". לצד זאת, מקור ביטחוני ישראלי אישר אמש בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי התקיימה "פעילות אינטנסיבית לא שגרתית של חיל האוויר בצפון", כשהוא מתייחס ללבנון.

הממשלה בירושלים, גם הבוקר, שומרת על שתיקה בנוגע לדיווחים על התקיפה. אם אכן הייתה הפצצה בגבול הלבנוני-סורי, ייתכן שמדובר בניסיון למנוע העברת נשק מסוריה ללבנון, כפי שכבר אירע בעבר. עם זאת, את התקיפות שיוחסו לו בעבר, נהג צה"ל לבצע על אדמת סוריה ולא בשטח לבנון.


עוד בוואלה! חדשות
בשל ריב בבית הכנסת: האסיר ננעל בתאו בימיו האחרונים
מרקל נחתה בארץ: "להבטיח את ביטחונה של ישראל"
כנס חרדי היסטורי: "המצווה של לפיד - שליכד אותנו"

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אזור התקיפה, לפי הדיווחים בתקשורת הערבית:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק ביום ראשון הזהיר הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כי המצב נראה שקט יחסית, אולם המליץ "לזכור שמתחת לשקט הזה מתחוללת סערה יום-יומית בכל אחת מהזירות". במהלך סיור ברמת הגולן, האשים גנץ את איראן באחריות לאי-יציבות באזור.

"אין גזרה שבה איראן אינה מעורבת. היא מחלקת לפידים לפירומנים עם תחמושת וטילים", אמר הרמטכ"ל. "בכל אחת מהגזרות שלנו אנחנו נמצאים במתיחות. הזירה שלנו כוללת המון התרחשויות והרבה מאוד שינויים. חלקם אסטרטגיים חלקם אופרטיביים, וצה"ל התאים את עצמו בגזרות השונות למציאות הזו".

נאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. ביירות, לבנון, דצמבר 2013. AP
תומכי נסראללה מאזינים לנאומו בביירות, בחודש דצמבר האחרון/AP

הפעם האחרונה שבה יוחסה לישראל תקיפה צבאית הייתה בינואר האחרון. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, תקפה ישראל בסיס תחמושת בצפון סוריה. באתרים שונים המקושרים לאופוזיציה הסורית דווח כי ישראל הפציצה מחסני תחמושת ליד ארמון הנשיאות בלטקיה. לפי דיווחים אחרים, מטרת ההפצצה הייתה סוללות של טילי S-300.

כמו כן, בסוף אוקטובר 2013 דיווחו גורמים בארצות הברית כי ישראל תקפה טילי נ"מ מסוג SAM-8, שיועדו להעברה לחיזבאללה, בפאתי לטקיה. הדיווח לא אושר רשמית בישראל, אך גורם בכיר בירושלים אמר אז לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא "חושב" שישראל אכן ביצעה את התקיפה. שר הביטחון משה יעלון הבהיר בכמה הזדמנויות כי לישראל יש "קווים אדומים", וכי אם סוריה וחיזבאללה יחצו את הקווים הללו - ישראל תגיב בהתאם.

לפי דיווחים נוספים, שמרביתם דלפו מוושינגטון וחלקם זכו לאישור בארץ, ישראל תקפה בסוריה בשלוש הזדמנויות נוספות ב-2013: בסוף ינואר של אותה שנה דווח כי הופצץ משלוח נשק במרכז המחקר הסורי בפאתי דמשק, ובראשית מאי דווח על שתי תקיפות רצופות של טילי פאתח 110 בנמל התעופה של דמשק.

(עדכון ראשון: 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully