וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ריב בבית הכנסת: האסיר ננעל בתאו בימיו האחרונים

24.2.2014 / 20:19

מידע מחקירת האירוע בכלא רימונים מלמד כי סמואל שיינביין התעמת עם אסירים אחרים, ובעקבות זאת לא יצא מתאו בסוף השבוע. ההחלטה להעבירו אגף נועדה להסיט ממנו את האש

מערכת וואלה!

יום לאחר האירוע הקשה בבית הכלא רימונים, מתבררים פרטים נוספים לגבי הימים האחרונים בחייו של סמואל שיינביין, האסיר שהתבצר עם נשק, פצע סוהרים ואסיר ונהרג במהלך המשא ומתן עמו.

בבוקר האירוע התבשר שיינביין כי הוא יועבר לאגף אחר, והסיבה לכך היא סכסוך שהתגלע בינו לבין אסירים אחרים באגף בו שהה. את סוף השבוע האחרון בחייו בילה שיינביין כשהוא נעול בתוך תאו, בעקבות הסכסוך.

ביום חמישי האחרון התקיים אירוע בבית הכנסת באגף. מסיבה שלא הובהרה עדיין, שיינביין נעמד בפתח בית הכנסת ומנע מאסירים אחרים להיכנס. בעקבות התנהגותו, החל דין ודברים בינו לבין אסירים אחרים, שגלש לטונים גבוהים – אך לא הגיע לידי אלימות.

האסירים הכועסים קראו לסמל האגף, איש סגל שרות בתי הסוהר שאחראי בין היתר על הסדר באגף. הסמל הרחיק את שיינביין מהמקום והחליט להשאירו בתאו מהלך השישי והשבת, זאת על מנת להרגיעו וכדי למנוע חיכוך עם האסירים האחרים.

עוד על התקרית ב"רימונים"
משפחת האסיר: צער ותמיהה על השתלשלות האירועים
הירי בכלא רימונים: הסוהר שנפצע אנושות התעורר
מה גורם ל"אסיר טוב" להתחיל לירות בסוהרים?

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי, ap, עיבוד תמונה
שיינביין, וברקע הכוחות הזמן האירוע אתמול בכלא רימונים/עיבוד תמונה, שלומי גבאי, ap

בעקבות האירוע התקבלה ברימונים החלטה לעשות מה שבדרך כלל מתבצע במקרים בהם יש חשש להתלהטות הרוחות בין אסירים – להעביר את שיינביין לאגף אחר בתוך הכלא, כדי להרחיקו מהאש. את הבשורה על כך קיבל כאמור אתמול בבוקר זמן קצר לפני שפתח באש מאקדח שהגיע לידיו.

עדיין לא ידוע כיצד השיג שיינביין, רוצח שביתר את גופת קורבנו ונידון ל-24 שנות מאסר, את האקדח. גם לא ידוע כמה זמן החזיק בנשק בין כותלי הכלא, אלא רק שאתמול הוא החליט להשתמש בו.

ועדת הבדיקה שמינה שב"ס לבחינת האירועים אתמול החלה היום באיסוף חומרים. היא צפויה לשמוע בימים הקרובים את העדויות של מי שנכחו באירוע, סוהרים, שוטרים ואסירים, ותנסה לענות על השאלות הקשות – כיצד כאמור השיג שיינבין את הנשק, מדוע איש בשב"ס לא הבחין במצבו הנפשי המעורער למרות ההתרעות והרמזים, והאם מותו של שיינביין בתקרית אכן היה בלתי נמנע.

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי
אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully