וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת האסיר: צער ותמיהה על השתלשלות האירועים

לידי וואלה! חדשות הגיעה תגובה ראשונה של משפחת האסיר סמואל שיינביין, שפצע קשה סוהרים בכלא רימונים - בטרם נורה למוות. "מאחלים החלמה מהירה ורפואה שלמה לכל הפצועים"

צילום: טל אנגלנדר, ערוץ 2; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגובת המשפחה, בפתק שהגיע לידי וואלה! חדשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובה ראשונה של משפחת האסיר סמואל שיינביין, שפצע אתמול סוהרים בכלא רימונים ונורה למוות בידי כוח ההשתלטות במתקן. "אנו מאחלים החלמה מהירה ורפואה שלמה לכל הפצועים", נכתב בפתק שהגיע לידי וואלה! חדשות. "אנחנו מביעים צער עמוק ותמיהה על השתלשלות האירועים".

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי
כוחות הביטחון מחוץ לכלא/שלומי גבאי

סמואל שיינביין היה אסיר ללא בעיות מיוחדות, שנהג לצאת לחופשות באופן קבוע זה שנים. הוא גם היה אסיר "מנוסה", שכן כבר ריצה כ-15 שנים בית כותלי בית הסוהר רימונים לאחר שהורשע ברצח אכזרי של נער בארה"ב. "אני מתארת לעצמי שהוא היה מאוים", אמרה סנגוריתו, עורכת הדין אורית חיון. "סמואל היה אסיר 'חיובי', בלי בעיות משמעת מיוחדות, שלא התבלט. הוא יצא לחופשות של 96 שעות, פריבילגיה לאסירים טובים. עוד כשנתיים הוא היה מועמד לשליש (ניכוי התקופה ממשך המאסר שנגזר עליו), מה שנחשב זמן קצר מאוד עבור מי שנידון ל-24 שנות מאסר. אבל לאחרונה הוא החל לשדר אותות מצוקה".

לפני כשבועיים יצא שיינביין לחופשה נוספת מהכלא. אלא שהפעם ושלא כהרגלו, החופשה לא הסתיימה בשלום. שיינביין קבע להיפגש עם אדם בעיר רמלה כשהמטרה שלו הייתה - קניית כלי נשק. הוא נעצר לאחר שניסה לחטוף את הנשק מהמוכר, שהזעיק את המשטרה. תוך זמן קצר הוגש נגדו כתב אישום בפרשה. קל לשער שלא היה מדובר רק ברמז לכך ששיינביין נמצא במצוקה, אלא בתכנון תכנית אלימה כלשהיא.
הרמז הבא, עבה וברור יותר מקודמו, הגיע אתמול. שיינביין נקרא למפקדת האגף שלו, אשר הודיעה לו כי עליו לעבור לאגף אחר בכלא. בסביבות השעה 14:00 התקשר שיינביין לעורכת דינו. טלפונים מאסירים בכלא לסנגוריהם הם דבר שבשגרה, אולם בתוכן השיחה לא היה שום דבר שגרתי. עורכת הדין חיון סירבה לחשוף את הדברים שנאמרו בה, אך הייתה מוכנה לומר כי "זה נשמע כמו שיחת פרידה. הוא היה במצוקה גדולה".

הילאל ביסאן שנפצע אנוש בתקרית בכלא רימונים ואחיו נספה באסון הכרמל. פברואר 2014. פייסבוק, אתר רשמי
הסוהר הילאל ביסאן/אתר רשמי, פייסבוק

הילאל ביסאן, הסוהר שנפצע אתמול באורח אנוש בתקרית הירי שאירעה בכלא רימונים, התעורר הלילה מתרדמתו ושוחח עם רופאיו – מצבו עדיין מוגדר קשה. במהלך הלילה הוא נותח בבית החולים מאיר בכפר סבא בשל הצטברות קרישי דם ונוזלים בבית החזה. מצבו של סוהר נוסף המאושפז בבית החולים מאיר השתפר ומצבו כעת בינוני, ואסיר שנפצע קל ברגלו שוחרר היום. בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז לוחם ימ"מ שנפצע באורח קל בידו.

סאמר אחיו של ביסאן, אמר לוואלה! חדשות: "מצבו כרגע יציב. הוא עבר שני ניתוחים וקיבל תרופה חדשנית יחסית שעזרה לו בנוגע לקרישת הדם. מצבו מוגדר קשה אך יציב. יש שיפור קל ואנו מקווים שמצבו ימשיך ומשתפר". האח סיפר כי הילאל שוחח עם הרופא. "מקווים שיהיה טוב". בעקבות מותו של אחיו הסוהר בשריפה בכרמל בדצמבר 2010, החליט הילאל להתגייס לשב"ס. "הוא התגייס מתוך כוונה להמשיך את דרכו של ג'לאל. היה לו טוב באגד אבל הוא החליט ללכת בדרך אחרת ולצערי המשך דרכו היא דרך קשה". לדברי סאמר האח, "התחושות לא קלות ולא נעימות. אבל הזמן יעשה את שלו אנחנו מתחילים לעכל את מה שקרה".

סמואל שיינביין, יהודי אמריקאי שהואשם ברצח בארצות הברית ונמלט לישראל. 1999. AP
נחשב לאסיר "מנוסה" , ללא בעיות מיוחדות/AP

אתמול בשעה 15:00 דווח על האירוע, במהלכו התבצר שיינביין כשהוא חמוש באקדח בכלא רימונים. כמה דקות קודם לכן נכנס שיינביין לשירותי האגף, לאחר שביקש להביא ציוד לצורך העברתו. מתוך השירותים הוא ירה ופצע שלושה אנשי סגל ואסיר ששהה באחד התאים. אל הכלא שבשרון זרמו כוחות גדולים של ימ"מ ושל יחידת "מצדה", יחידת ההשתלטות של שב"ס. לוחמי "מצדה" אמנם מתמחים ביכולת לנטרל אדם מאיים מבלי להרוג אותו, אך האירוע ברימונים הסתיים במותו של האסיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully