וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל נחתה בארץ: "להבטיח את ביטחונה של ישראל"

24.2.2014 / 20:47

3 שנים אחרי ביקורה הקודם, הגיעה הערב קנצלרית גרמניה לישראל עם משלחת שרים ונועדה עם נתניהו על המו"מ עם הפלסטינים והאיום האיראני. מחר תקבל מרקל את "עיטור הנשיא" מפרס

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נחתה הערב (שני) בישראל מלווה במשלחת של שרי ממשלת גרמניה, במסגרת מפגש ממשלות בין גרמניה לישראל. מרקל התקבלה בבית ראש הממשלה בירושלים והעניקה הצהרה משותפת עם נתניהו.

"גרמניה מעוניינת להבטיח את ביטחונה של ישראל, ותומכת בפתרון שתי המדינות: מדינה יהודית ומדינה פלסטינית – ואני מצפה להתייחס לנושא זה בשיחתנו", אמרה מרקל טרם פגישתה עם ראש הממשלה. לדבריה, גרמניה שואפת לראות התקדמות בנושא המו"מ עם הפלסטינים. "אנחנו נשוחח גם על הנושא האיראני – כך שיהיה לנו ערב מעניין עם שיחות אינטנסיביות".

מחר יערכו שרי שתי הממשלות ישיבת עבודה משותפת במלון המלך דוד בעיר. כמו כן, מרקל צפויה לקבל מחר את "עיטור הנשיא" מנשיא המדינה, שמעון פרס, כאות הוקרה לתמיכתה בישראל.

עוד בוואלה! חדשות
הצצה בלעדית ליחידה שניהלה את המו"מ עם האסיר שיינביין
בנה של שולה זקן: "זה שבגד יראה את פרצופו?"
חשד: בן 3 נדרס למוות על ידי קרוב משפחתו בדרום

בכיר השרים הגרמנים שמלווה את מרקל בביקור הוא שר החוץ פרנק וולטר-שטיינמאייר. לפני המראת המשלחת הגרמנית מברלין אמר בתשובה לשאלות עיתונאים כי במהלך הביקור יעלה לדיון גם נושא ההתנחלויות, שכן "הבנייה בהתנחלויות פוגעת בתהליך השלום". ראש הממשלה נתניהו הבהיר אתמול כי שני הנושאים העיקריים בהם ידון יחד עם מרקל יהיו המשא ומתן הישראלי-פלסטיני והשיחות בין איראן למעצמות, שגרמניה לוקחת בהן חלק.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין, דצמבר 2012. עמוס בן גרשום, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומרקל ב-2012/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, לע"מ

ביקורה האחרון של מרקל בישראל היה בפברואר 2011, גם אז הגיעה לארץ בראש משלחת שרים. מרקל ונתניהו נפגשו בדצמבר 2012 בגרמניה, ביקור ממנו זכורה הערתה של מרקל במהלך מסיבת עיתונאים משותפת של השניים: "על ההתנחלויות הסכמנו לא להסכים". לפני כחודשיים העבירה גרמניה מחאה חריפה לישראל על כך שהיא ממשיכה לבנות בהתנחלויות תוך כדי המשא ומתן עם הפלסטינים.

למרות המחלוקת בנושא ההתנחלויות, הביקור צפוי להיות חיובי וחגיגי, ובישראל מקווים לשמוע ממרקל דברים נחרצים בגנות הניסיונות לעודד חרם כלכלי נגד ישראל באירופה. שתי הממשלות יחתמו על שורה של שיתופי פעולה כלכליים ומדיניים, בהם הסכם שיאפשר לצעירים ישראלים לעבוד בגרמניה והסכם אחר שיבטיח לישראלים סיוע קונסולרי מגרמניה במדינות בהן אין שגרירות ישראלית.

עדכון ראשון: 19:14

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully