וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה בלעדית ליחידה שניהלה את המו"מ עם האסיר שיינביין

צוות המו"מ של המשטרה שהוזעק לכלא עקב ההתבצרות של האסיר החמוש, הבין כי מדובר באדם אחוז טירוף שלא ניתן לתקשר עמו. קרוב משפחתו טוען: "הוא השיג אקדח כי חש שחייו בסכנה"

מערכת וואלה!

כוחות ימ"מ וצוות מיחידת המשא ומתן המיוחדת של שירות בתי הסוהר, שהגיעו אתמול (שני) לכלא רימונים בשרון בעקבות התבצרות האסיר סמואל שיינביין, שירה על סוהרים ואסירים, הופתעו מהמצב שבו היה שרוי. חברי צוות המו"מ ניסו להרגיע את שיינביין, שפתח בירי זמן קצר לפני שאמור היה לעבור אגף בכלא, אך הם נתקלו בחומה בצורה. קצין הצוות הבין כי מדובר באדם שלא ניתן לנהל עמו משא ומתן כיוון שהיה אחוז טירוף. תוך כמה דקות מרגע הגעת חברי הצוות ניתן האות להשתלטות, מכיוון ששיינביין איים עליהם: "אני אהרוג את כולכם".

עוד בוואלה! חדשות:
קצין בכיר: צה"ל מקיים מגעים עם המורדים הסורים
הורשע בשנית: רומן זדורוב רצח את הילדה תאיר ראדה
"התיירים באילת נבהלו, האזעקות הנוספות בלבלו"

לוחמי "מצדה", יחידת הפריצה המיוחדת של שירות בתי הסוהר, פרצו יחד עם לוחמי הימ"מ לחדר שבו הסתגר האסיר, והשתלטו עליו. שיינביין הספיק לירות כמה כדורים לעבר הכוחות, שפצעו באורח קל מאוד שניים מהלוחמים. במהלך תקרית הירי נפצעו שלושה סוהרים וכן אסיר.

מפקד צוות המשא ומתן של כוחות הימ"ם. דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
איש יחידת מצדה/נועם מושקוביץ

בעקבות המקרה נערך תחקיר מקיף על ידי המשטרה ושב"ס, על מנת לבחון מקרוב את המחדל שהוביל לכך שהאסיר הצליח להבריח אקדח לבית הסוהר. על פי הערכה ראשונית שיינביין הכניס את האקדח לתוך בית הסוהר. הוא החביא את האקדח בין חפציו בתא השירותים בתאו, וכאשר התבקש לארוז אותם לקראת המעבר לאגף אחר, הוא לקח את האקדח עמו. מדובר באקדח ישן שאנשי שב"ס כבר לא משתמשים בו יותר. שיינביין, שריצה 15 שנות מאסר כיוון שהורשע ברצח נער בארצות הברית ב-1998, נעצר לפני כשבועיים במהלך חופשה מהכלא בחשד שניסה לחטוף אקדח מאדם ממנו ביקש לרכוש את כלי הנשק. "מדובר בהתנהלות בעייתית מאוד", אמרו גורמים במשטרה על המקרה. "על פניו, מדובר פה במחדל לא פשוט".

קרוב משפחתו של שיינבין שפך היום אור חדש על סוגיית החדרת האקדח, וטען כי הוא "ניסה לקנות אקדח משום שהרגיש שחייו בסכנה בכלא". לדבריו, "זה היה להגנתו ולא כדי לפגוע באף אחד. הוא אף סיפר למשפחתו הקרובה ולעורכת דינו שיש בידיו מידע שמסוכן לחשוף".

יחידת המשא ומתן, שטיפלה, כאמור, באירוע בכלא יחד עם לוחמי הימ"מ ואנשי יחידת "מצדה", פועלת בפריסה ארצית, ומטפלת בכ-400 אירועים בשנה. בדרך כלל, האירועים בהם מטפלים לוחמיה לא מגיעים לידיעת הציבור הרחב, ומתמקדים בטיפול באיומי התאבדות של אסירים, באסירים נעדרים או באיומים שונים ברשת האינטרנט.

אולם, לעתים, כפי שקרה אתמול עם התבצרותו של האסיר החמוש שיינביין, נדרשו אנשי היחידה להתמודד עם אירועי קיצון. באירועים מסוג זה תפקידם העיקרי הוא לנסות ולהגיע כמה שיותר מהר להבנה עם המתבצר, ולהביא את האירוע לסיומו, מבלי שצוותי הימ"מ ידרשו לפרוץ פנימה. "ברוב המקרים אנחנו מעדיפים שלא להיכנס", אומר ב', מפקד היחידה. "אבל לפעמים מגיע השלב שאין יכולת לפתור את האירוע בדרך הידברות ואז ניתנת הפקודה לפעול".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי
כלא רימונים/שלומי גבאי

עוד במהדורה:

בית המשפט הכריע שוב: רומן זדורוב הוא הרוצח של הילדה תאיר ראדה ז"ל. הראיות החדשות שהוצגו בשנה האחרונה בפני בית המשפט לא שיכנעו את השופטים, וזדורוב ימשיך לרצות את מאסר עולם. כעת בכוונתו לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

רשימת הזוכים בפרס עיטור הנשיא שאינה כוללת מזרחים נחשפה אתמול במהדורת וואלה! חדשות – והיום היא גוררת תגובות זועמות. יו"ר ש"ס אלי ישי, ח"כ יעקב מרגי והעיתונאי אמנון לוי תוקפים את הרשימה שכוללת אשכנזים בלבד.

אנגלה מרקל תחתום מחר על הסכם שיאפשר לצעירים לקבל ויזת עבודה בגרמניה. אבל אל תמהרו להתלהב: אחוזי אבטלה גבוהים בבירה, קשיי שפה ותחרות עם עובדים ממזרח אירופה – העיתונאי בועז ארד חושף את הצד הפחות נוצץ של עבודה בברלין.

קנגורו תקף ילדה או ילדה תקפה קנגורו? אודי הירש, המשנה לעורך הראשי של וואלה!, חושב שהקורבן האמיתי כאן הוא דווקא הקנגורו, וקורא לסגור את פינות החי.

תחזית: הלילה גשם מקומי בצפון והמרכז. מחר ירידה בטמפרטורות והגשם המקומי יימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully