וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התיירים באילת נבהלו, האזעקות הנוספות בלבלו"

על אף ההודעות המוקדמות על התרגיל הארצי במוסדות החינוך, כמה תקלות במערכות הצופרים הצליחו להבהיל חלק מהאזרחים. "חשבתי ש'השכנים שלנו' הכינו לנו משהו בזמן התרגיל"

צלם: עומר מירון, עריכה: טל רזניק
תרגיל הגנת העורף בביה"ס בנצרת עילית, מאי 2013. אדריאן הרבשטיין
תרגיל התגוננות במוסדות החינוך בארץ/אדריאן הרבשטיין

הבוקר (שני) בשעה 10:05 נשמעה אזעקה ברחבי הארץ במסגרת תרגיל התגוננות של פיקוד העורף במוסדות החינוך. במהלך התרגיל התגלו כמה תקלות, ונוצרה בהלה מסוימת בקרב אזרחים למרות ההתרעות המוקדמות על קיום התרגיל.

עוד בנושא:
בשל תרגיל התגוננות: אזעקה נשמעה בכל הארץ

תושבים באזור ירושלים, באר שבע ותל אביב טענו כי חלק מהצופרים כלל לא פעלו, וכי בחלק מהמקרים פעלו הצופרים במקוטע או לחילופין מספר רב של פעמים. כמו כן, בעיר אילת דיווחו אזרחים כי האזעקה תפסה את התיירים בחופים ובאזורי הבילוי לא מוכנים ובהלה מסויימת נרשמה במקום. דודו, תושב העיר, סיפר: "שכחו להודיע לתיירים על כך שהולך להיות תרגיל גדול וכתוצאה מכך הם ברחו למקומות מסתור, כולל מהחוף, בידיעה שקיימת אפשרות שייפלו עליהם גראדים".

אילוסטרציה. ShutterStock
"קיבלנו פניות של אזרחים שהצפירה התארכה מעבר לנדרש"/ShutterStock

גל גרדוש, סטודנט במכללה האקדמית הדסה בירושלים, סיפר: "ידעתי על התרגיל, אז כשהגיעה האזעקה לא התרגשתי ויצאתי מהקמפוס. אבל גם זכרתי שאמרו שבמקרה של אזעקת אמת תשמע צפירה נוספת והיא באמת הגיעה ואחרי 10 שניות נוספות נשמעה אזעקה שלישית. ברחתי חזרה לבניין הקמפוס כי חשבתי שאולי השכנים שלנו באמת הכינו לנו משהו דווקא בזמן התרגיל. בתוך הקמפוס הסטודנטים היו קצת מבולבלים, היה שם אדם מבוגר שהיינו ממש צריכים להרגיע אותו".

צהלה רוטנברג, מוכרת בחנות בקניון ממילא בבירה: "את האזעקה שמעו כאן היטב כי יש צופרים ממש לידנו. כשהיא הסתיימה, שתי שניות אחרי זה הייתה אזעקה נוספת, קצרה יותר. זה היה מבלבל, חלק מהאנשים קצת נבהלו אבל לא אני, הייתי בטוחה שמדובר בתקלה".

גורם צבאי מסר כי הודעה בנושא קיום התרגיל נמסרה לכלל כלי התקשורת והועלתה באתר פיקוד העורף בכמה שפות. כמו כן, מסר הגורם: "קיבלנו פניות של אזרחים שהצפירה התארכה מעבר לנדרש והנושא נמצא בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully